kristinakicki

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Healing för mig

Av Kristina - 4 oktober 2010 12:08

Nu vill jag berätta vad healingen är för mig. Jag kom i kontakt med reiki, som är en typ av healing, för fem år sen.

Det var bara jag och min vän Susanne Duvert som gick den kursen. Vi gick första och andra graden i reiki. Jag kände direkt att healing var rätt för mig. Efter den utbildningen gick vi båda vidare till en healingutbildning för Erik Östman, en kunnig healer som jag ser upp mycket till och som har lärt mig massor.

Healingen har gett mig så mycket och har stärkt min självkännsla. Vi träffas en gång per månad och healar och stärker varandra.

Vi, jag och Susanne, har även varit på Englagård tillsammans på healingutbildning, och vi brukar träffas för att heala varandra. I början sågs vi en gång i veckan. På senare tid har det blivit mycket distanshealing.

Det är så skönt att ha henne att anlita när jag inte mår så bra. Det är inte så lätt att heala sig själv.

Idag ska hon få hjälpa mig med mitt knä. När det har varit mycket bekymmer har hon gett mig energi och stärkt mig. Vi har hjälpt varandra så mycket genom åren, vi har ju blivit säkrare och litar helt enkelt mer på det vi gör.

Tack vare healingen har jag min smärta under kontroll och vet att jag kan få hjälp när jag behöver det. Att jag kan ge healing har gett mitt liv en mycket större mening.

Och jag har fått många goda vänner under resans gång och jag hoppas att fler av er som läser detta kommer i min väg. Jag är så glad att jag har er som vänner. Tack för att ni finns. Kramar till er.

 
 
Lena

Lena

5 oktober 2010 21:55

Det låter så härligt och befriande. Ha en riktigt skön höstdag! Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

6 oktober 2010 08:23

Det är härligt när man börjar hitta sig själv.
Tack för att du tittar in i min blogg.
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards