kristinakicki

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

En helkväll på Blå Bandet i Skövde

Av Kristina - 18 april 2013 11:43

    

Det här är en present från min son, en fin kniv i en fin ask som jag fick för några år sedan. Varför visar jag den? Jo jag var på Elvis konsert igår. 

Det var Blå Bandet i Skövde  som anordnade en helt fantastisk kväll.


Vi var ute i god tid för att få en bra plats, men det hände liksom ingenting. Det kom inte mycket folk och klockan närmade sig 18.00 då uppträdandet skulle vara. Tillslut meddelade en man att det hade blivit ett missförstånd om tiden, så vi skulle börja med fika. Så mycket gott bröd, pålägg och goda kakor. Vi tog för oss och när vi fikat färdigt så kom de in med brickor med något som liknade bakelser. Jag var tvungen att fråga vad det var för något.

Jag fick berättat att det var ett recept från Finland. I hennes hem när det vita brödet had blivit torrt så stekte hennes Mamma det i smör. Efter det lade hon på god sylt över hela brödet och täckte allt med vispad grädde. Bakelserna smakade jättegott och de slank ner de med. Jag tycker att det är så spännande att få pröva på något som jag aldrig smakat förut.


Efter en stund anlände far och son Frendberg från Trollhättan med sina gitarrer. De började spela lite gamla svenska låtar som vi fick sjunga med i, stämningen gick på högtryck på en gång.

Efter detta blev det Elvislåtar och Lars-erik berättade mellan låtarna om Elvis populäritet. Det gjorde han med stor inlevelse. Vi fick lyssna en hel timma på underbar musik. Sonen Johan sjöng It´s now or never helt otroligt.


Det blen en underbar kväll och jag får tacka Blå bandet så mycket för allt det goda som dukades fram. Min tanke blir alltid hur länge kommer det att finnas frivilliga damer som bakar och ställer upp gratis, ett särskilt tack till alla dem.

En sak som jag lärde mig det, var att alla tog det så lugnt och ingen hetsade upp sig när musiken inte kom. Det ska jag ta med mig i mitt liv och tänka på, allting ordnade ju sig.


Att få sitta och njuta av musik på det här sättet i liten skala det ger så mycket. Bara att få se Pappa Lars-eriks stolthet när sonen sjöng, hur han stod där och myste och såg lycklig ut. Det gav så goda energier till oss som satt där och bara njöt. Jag sa det till Johan efteråt och han svarade "jag är lika stolt över honom". Jag lyssnar gärna på dem igen, de är så bra.


 
 
Spanaren

Spanaren

18 april 2013 14:50

Fattiga Riddare kanske det var ;.)
Har du fyllt år? Grattis i så fall.
Fin kniv och ask och ett fint minne av denna trevliga kväll.
Ha en bra dag/kram

Ps Goa energier till dig!

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

18 april 2013 17:03

Det var inte fattiga riddare, där doppar man vitt bröd i pannkaksmet. Jag kanske uttryckte mig lite dåligt, det var länngesedan jag fick den. Hittade inte en passande bild så det fick bli den.
Tack snälla för de goa energierna, kände du att jag behövde, känner mig lite förkyld igen.
Goa varma kramar från mig!

 
wiper

wiper

19 april 2013 11:09

Fantastiskt vacker header. Vilken häftig present du fick av din son.

Vilken helkväll ni hade och så gott ni åt. Man kan riktigt känna stämningen och höra Elvis musik. Väldigt fint skrivet av dig.

Ha en skön helg
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

19 april 2013 13:37

Tack snälla!
Ja, det var verkligen trevligt, de sjunger så bra. Elvis musik är ju så underbar.
Ha det gott och go kram!

 
skogsfen

skogsfen

19 april 2013 12:09

Vet du att när jag läste detta så spred sig även lugnet till mig...jag kände vad ni hade känt där. Harmoni. Tack för att du delade detta. Nu äter jag ju inte gärna kolhydrater men bröd stekt i smör med sylt och grädde det lät något de.*gott*
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

19 april 2013 13:50

Vad härligt att du kunde känna känslan och förstå vad jag menade, det uppskattar jag.
Bakelsen var ju mumsig, fast jag aldrig smakat detta tidigare.
Ha det gott och go kram!

 
TantGlad

TantGlad

20 april 2013 08:01

Villken fin present du fått.
Fattiga riddare kallas det och det gjorde min mormor när jag var liten.
Visst är det skönt att lyssna på musik till en liten skala.
Så fint uppe i din header du gjort. Gillar den vackra bilden.
Önskar dig en fortsatt jättefin helg till fina du.
Kramar i massor från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

Kristina

20 april 2013 11:15

Är det verkligen fattiga riddare? jag doppar bröd i ägg, mjölk, kanel och socker och steker i pannan, det kallar jag för fattiga riddare.

Jag har en underbar vän på bloggen som har gjort min header.
Ha det gott du med och massor med kramar till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

20 april 2013 08:05

Nja att allt ordnar sig har jag totalt tappat tron till. Det går inte en dag utan nya eländen och han som hållit på med bilen ska nu ha mig att köra till stan till en annan mek 4-de i ordningen bara för de där fjantiga abs bromsarna. Tokig blir jag

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

20 april 2013 11:12

Ja ibland kan det vara som förgjort allting. det jag menade var att de var så lugna, jag själv stressar gärna upp mig och det hjälper ju inte alls.

Allt som har med bilar att göra är så stressande, det tar tid och det är fruktansvärt dyrt.
Ska tänka lite extra på dig min vän!
Ha det gott och go kram!

 
Karin

Karin

21 april 2013 17:44

Det verkar vara en helkväll du har haft, och med god fika dessutom.
Njut nu av våren!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

22 april 2013 17:08

Tack snälla!
Go kram till dig med!

 
Ingen bild

Titti

21 april 2013 20:08

Så vi var på konsert i torsdags både du och jag, då! Fast på var sitt håll.

Ha det jättebäst tills vi ses på tisdag!
kramen

Kristina

22 april 2013 17:08

Tack snälla goa du!
Vi har det så mysigt på tisdagskvällarna, ni är alla så ärliga och snälla.
En go kram till dig med!

 
Anita

Anita

23 april 2013 22:12

Elvis är Elvis och kommer att förbli "The One! eller hur?? Ju äldre jag blir ju mer gillar jag hans musik. Som ung var jag en som gillade Tommy Steel men mest för att gå mot strömmen tror jag ...
Hoppas du haft en mysig dag trots blåsvädret vännen ... Vi hörs !!
Kram från mej

http://resenarskan.bloggplatsen.se

Kristina

24 april 2013 08:22

Såg du att jag bytt header igen. tack snälla för att du hjälper mig.
Det är samma med mig, jag tycker mer och mer om Elvis ljuvliga kärlekssånger.
Nu ska jag gå på yoga.
Ha det gott!

 
Corina

Corina

24 april 2013 15:54

Vilken härlig kväll du fick dig !! Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

24 april 2013 22:15

Ja, ibland ska det vara härligt och roligt. Det är för mycket allvar i livet ibland.
Ha det gott och go kram!

 
Ida

Ida

24 april 2013 21:49

Låter som en kul kväll! Lite livemusik är alltid trevligt. Jag gillar Elvis. Han har gjort mkt bra musik och sen var han ju ganska stilig i sin ungdom. ;)

SV: Mår mycket bättre nu. Det bröt aldrig ut som tur var. kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

24 april 2013 22:14

Så skönt att du mår bättre. Visst var han både snygg och charmig.
Kul att du gilar honom du med.
Ha det gott och go kram!

 
Monica

Monica

25 april 2013 14:23

Lars-Erik Frendberg var här på Träffpunkten för ett tag sen och underhöll,jättebra är han och det finns de som säjer att han är bättre när han är själv utan sonen,men det vet jag inte eftersom jag inte har hört dom ihop.
Ha det så bra...kram

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

25 april 2013 16:44

Jag har aldrig hört bara Lars-Erik, det låter spännande.
Han sjöng Old Man River helt fantastiskt. Vad spännande att du berättade.
Ha det gott och kram!

 
Carina

Carina

26 april 2013 06:36

Oj vad roligt och grattisså här på efter hand.

Kram !

http://carri.bloggagratis.se

Kristina

26 april 2013 07:41

Det var en toppenkväll och jag njöt i fulla drag.
Go kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards