kristinakicki

Alla inlägg under januari 2013

Av Kristina - 27 januari 2013 16:00

   

 Det här kortet tycker jag så mycket om, det sitter på väggen i mitt healingrum.  Jag ber änglarna varje dag att vaka över mig och de mina. Det är viktigt att be om hjälp och skydd från Universum. Att lyssna uppåt och få goda råd och varningar är inte så lätt att ta till sig, det är träning. Nu känner jag att min kontakt uppåt har blivit mycket bättre.


Men ibland händer det att jag bara fortsätter och inte stannar upp. Då brukar något hända, en förkylning och extra värk i benet. Det hände mig efter Jul jag var så trött och borde vilat.  Jag kan känna mig tacksam för att jag fick varningen, lyssnade på den, vilade och var hemma i lugn och ro. Det är viktigt att lyssna på kroppens behov så att den får en chans att återhämta sig.


Jag är utbildad healer och har utövat healing i snart 9 år. Har gått många kurser och har träffat många vänner som är duktiga på att heala. Det är så fina vänner som hela tiden har gett mig distanshealing. Det är bara att lyfta luren eller att skicka ett sms så kommer healingen till mig. Även här på bloggen har jag fått healing av en vän.


Jag mådde väldigt dåligt för 15 år sedan både fysiskt och psykiskt och har haft en lång väg tillbaka. Men jag kom i kontakt med det andliga och började gå på healingkurser och det hjälpte mig mycket. Alla goa vänner jag har träffat under åren med samma intresse som mig, har gett mig så mycket. Jag är inte helt frisk idag, men är gladare och känner att jag med kan vara till hjälp för många.


När jag går in på era bloggar och jag läser att ni har det svårt, då vill jag så gärna skicka er healing. Men man ska inte skicka healing utan vidare. Jag har full förståelse för om någon inte vill ha. Det skulle glädja mig mycket om ni skulle vilja ta emot min diastanshelaing  när ni har värk eller något annat som känns jobbigt. Jag kommer då att skriva att jag har gett er healing.

Av Kristina - 25 januari 2013 15:10

 

Det är så otroligt vackert ute, speciellt igår när solen sken. Nu är det härligt att bara sitta och titta ut genom fönstret och njuta av våran vackra natur. Det gäller att stanna upp ibland och se det som är vackert och bara vara i nuet.

I morse var det 17 minusgrader så nu har vi fått känna på det vi med, men det varade inte så länge nu är det bara minus 6.

Nu är jag klar med min städning av alla lådor och skåp. Igår hände det, jag skulle tända flytljus som jag och mitt barnbarn gjorde till jul. Glasfatet som jag alltid använder till detta ändamål var borta, jag hade packat ned det för försäljning på loppis. Undras mig om jag kommer att sakna mera, det är banne mig inte lätt att göra sig av med saker och ting.


Nu har den värsta värken i benet gett sig av, jag har inte varit ute och gått än, men det kommer. Det brukar alltid komma något positivt av elände och nu känner jag att tack vare  mitt onda ben så fick jag städat i hela huset. Det funkade bra att sitta vid bordet och städa lådor. Inte visste jag att jag hade så många lådor och så mycket grejer.


Jag har den tron att det är viktigt att rensa sitt hem för att kunna rensa kropp och själ. Det är en av orsakerna att jag mår bättre, den andra är all healing jag fått från goda vänner. Ska skriva lite mera om detta i ett annat inlägg.



Av Kristina - 21 januari 2013 14:33

 

Nu skulle jag vilja krypa in under granen och strunta i det tråkiga arbetet som jag själv har bestämt att jag ska göra.

Jag ska städa alla mina skåp och lådor, allt har gått bra hitills och jag har inte mycket kvar. Igår lyckades jag göra mig av med en massa porslin som jag ska sälja på loppis senare i  Vår.


Men idag är det stopp, hela köket är fullt av grejer som jag inte vet var jag ska ställa någonstans. Jag har beslutångest om massor med grejer. Tänkte att om jag bloggade att det skulle lossna och allt faller på plats. Man blir äldre och har inte samma behov som tidigare. Alla stora formar behövs inte längre, eller gör dom det?


Jag kom på att det jag helst vill använda är mina vasar, så dom har jag flyttat ner så att jag räcker dem. Det är ju inte så lätt att klättra längre. Nu fick jag en liten paus i röran och ska fortsätta och plocka runt och städa flera skåp på en gång.


Men när det här är klart är mitt ben läkt och jag mår gott i vårsol och solsken ett hem med ordning och reda, det är  mitt mål.

Av Kristina - 17 januari 2013 09:11

 

Den här bilden är sen januari förra året. Det var lite annurlunda då, ingen is på sjön och ingen snö. Här har det snöat och när jag tittar urt genom fönstret så ser det ut som om det kommer ner något nu igen. Det är 5 minus ute men det känns kallt inne ändå. Vi eldar med ved i braskamin och köksspis och det värmer hela huset nästan. Men det tar tid att bära ved, lägga in i spisarna, aska ur och damsuga hela tiden. Men vi har en underbar värme, bara vi ser till att öppna ut ibland för eldningen förbrukar syre.


Jag hade svårt att sova efter jul, kan bero på förkylning, jag kände mig så torr i halsen. Då var det en vän som påminde mig om att ställa vatten i rummet, det gjorde jag alltid förr. Jag hade kvar en sådan där i keramik som man sätter på elementet ( jag vet inte vad den kallas) och fyllde med vatten. längst in i skåpet hittade jag en underbar vacker kristallvas som jag fyllde med vatten och ställde på byrån brevid min säng. Om det beror på vattnet eller lyxen med den vackra vasen vet jag inte, men jag sover bättre.


Jag vet inte hur många gånger jag suttit vid datorn och tänkt hälsa på mina goa vänner eller skriva något. Kameran eller jag krånglade, bilder blev bara så dåliga, det funkade inte det heller. Jag har haft väldigt mycket värk ett tag och då drar man sig undan allting. Nu ska jag  göra lite rörelser så kroppen kommer igång, sen kommer jag och hälsar på hos mina bloggvänner.


Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards