kristinakicki

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2013

Släktträff

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40

 

I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort  förra våren och det var första träffen utan honom. Det var kanske inte så lätt för alla att kunna de rätta svaren, men min tanke var att de skulle ta del av hans fantastiska liv.


Efter blev det tacopaj med en massa grönsaker .m.m, det var mycket uppskattat. Sedan förlöpte eftermiddagen på med många fina samtal med släkt som inte träffas så ofta. Jag tycker att ibland kan det vara så att man bara träffas på bergravningar och det är tråkigt. Nu var det bara glädje, skratt hela dagen och jag kände atta alla uppskattade våran härliga och soliga dag tillsammans.


Vi var nere vid sjön och det var många som badade utav oss, det var mycket varmt och åskan hängde i luften. Vi fikade och njöt av mycket goda glasstårtor som smakade extra gott i värmen. Precis när vi fikat klart så kom det en åskkur, men vad gör det när vi har en altan med tak och alla är goa och glada. Det regnade rejält och min son fick fram ett parasoll så att jag senare kunde grilla korv.


Jag är så glad och tacksam över att så många kunde komma och att vi fick så trevligt tillsammans. Jag känner att alla mina släktingar trivdes och vara glada för att träffas. Det är inte så lätt att hitta en dag så att alla kan, men det vare inte så många som fattades. Nästa gång vi träffas hoppas jag alla kan komma. Släkten är värst sägs det, men det kan jag inte hålla med om, ni var bäst. Jag kan bara känna hur glad min pappa är på andra sidan, att vi alla träffades, han var nog med på ett litet hörn.

 
 
lillis

lillis

6 augusti 2013 05:55

Vad trevligt och kul med en släktträff, kan tänka mig att ni hade en mysig dag med mycket prat och skratt.
Vackert foto
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

6 augusti 2013 09:24

Det blev en mycket trevlig dag, med bra väder, då går allt som en dans.
Goa kramar till dig!

 
Kaela

Kaela

6 augusti 2013 19:43

Så underbart Kicki!
Och så roligt att ni fick den dagen.
jag tror också din pappa var med där ibland alla dem som älskat honom genom hans vandring på jorden.
Kram

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

6 augusti 2013 21:05

Tack snälla!
Visst var han med.
Jag kommer inte in att skriva på din blogg, jag ska göra ett nytt försök, får se om det lyckas.
Goa kramar till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

7 augusti 2013 07:55

Vilken tur ni hade med vädret trots allt. Vi har också haft släktträff med åtminstone alla bröder med familjer och kusiner och min faster och vi hade också tur med vädret något som inte alltid lyckas i vårt regniga Sverige. När det sker blir man glad och det är trevligt att träffas. Kul att det gick så bra.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

7 augusti 2013 08:29

Allt går mycket lättare om vädret är vackert och soligt. Vi har sjön nära här så det gjorde inte så mycket att det blev lite varmt.
Goa kramar till dig!

 
wiper

wiper

8 augusti 2013 08:34

Det låter helt fantastiskt och att ni även hade bra väder betyder mycket när man har en sån träff på sommaren. Är det era klängrosor på bilden? det är jättevackert. Ni åt även god mat och så kul att få träffas som du säger och bara ha roligt och prata minnen.

Inte illa att bo så nära en sjö så ni kunde ta ett dopp också. Kul att det blev så lyckat och din pappa sitter nog i sin himmel och ler. Vi är inte sån stor släkt och alla är utspridda över hela sverige.

Ha en skön dag i dag också
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

8 augusti 2013 09:19

Tack snälla för det fina du skriver. jag har en ganska uppodlad trädgård, mycket blommor, tomater och squash. Jag tycker att du ska göra ett besök hos mig, du är så välkommen.
Goa kramar till dig!

 
Ingen bild

Syster Birgitta

8 augusti 2013 17:27

Tack för senast. Släktträffen var jättelyckad, från början till slut. Vi hade också trevligt dagen innan och dagen efter. Vi satt vid sjön och såg solnedgången, gjorde utflykter och tog en tur med båten. Ska komma ihåg detta en kall o ruskig dag i vinter. Kram från syster Gittan.

Kristina

10 augusti 2013 15:09

Jag hoppas att ni kommer snart igen. Jag är så tacksam att jag fick komma ut och åka båt.
Det gläder mig mycket att släktträffen blev så lyckad.
Kram på dig syrran.

 
Ingen bild

Syster Birgitta igen

8 augusti 2013 17:34

PS! Har du inget för dig så gå in på TV play och livesändningar. Där kan du följa Göta kanal resan. Just nu är de på väg till Tåtorp. Från syster igen.

Kristina

10 augusti 2013 15:07

Det ska jag kolla. Just nu laddar vi för Diggiloo.
Ha en trevlig kväll och go kram!

 
TantGlad

TantGlad

10 augusti 2013 09:56

Din pappa var med , för det känner jag och såg er glädje tillsamans. Han kännde nog hur ni trivdes och mådde gott. Så härlig dag ni fått allehopa som är så mycket värt. Släkten är väst stämmer nog lite hos mig, men hos dig är det tvärtom och det är jättebra.
Ha nu en golördag finaste du.
Kraaaam fina vän!

http://TantGlad.bloggo.nu

Kristina

10 augusti 2013 15:06

Ja vi hade en trevlig dag. Jag tror att det finns något som är jobbigt i varje släkt, vi har det med. Men den här dagen var fantastisk.
Ha en go lördag du med.
goa kramar till dig med fina vän!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 27 juli 2013 20:42

     Jag satt nere vid sjön igår kväll och bara njöt av den underbara solnedgången. Tror aldrig att jag sett något så vackert. Det är inte så lätt att fånga alla vackra färger som jag såg mot himmeln, men det blev ganska bra tycker jag.   Ja...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards