kristinakicki

Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

Nu har jag badat i Örlen

Av Kristina - 20 maj 2013 07:23

 

I torsdags var det så varmt och gott, då passade jag och mina barnbarn på att ta årets första dopp. Det var skönt men kallt. Jag är glad att vi passade på medans värmen var framme, för idag är det inte så inbjudande med ett dopp. 

 

Men vem är det som gömmer sig bakom bryggan? Är det kanske ett litet gulligt troll eller är det ett litet barnbarn?

  

Kanske att det skulle vara skönare att hälla upp varmt vatten i karet och bada i. Det här badkaret tycker jag är helt underbart, men det är tyvär inte mitt utan min systers. Men skulle hon tröttna på det så kan jag gärna ställa upp med att ta hand om det.


 
 
Lena S

Lena S

20 maj 2013 08:13

Uhu va kallt :) Satt och tittade på bilder jag tog sista sommaren jag bodde i Kbg och så här års längtar jag verkligen ner igen! Skall till Ella om några veckor så då kommer systern och jag ner en snabbis över dagen. Bättre än inget :) Kram

http://www.suttecity.se

Kristina

20 maj 2013 08:27

Så spännande med Ella.
Själv håller jag till i mölltorp numera. Carina är en nyinflyttad kvinna som har startat upp kursverksamhet. Hon leder meditation varje vecka, som jag går på.
Jag har gått kurs hos Ella för flera år sedan.
Kul att höra av dig!
Goa kramar!

 
Ingen bild

Lena S

20 maj 2013 08:13

Glömde ju säga att du har en väldigt fin header! Kram igen :)

Kristina

20 maj 2013 08:24

Tack det är bloggvännen Anita som fixar detta åt mig. Själv kan jag inte så mycket om datorn.
Ha det gott!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

20 maj 2013 09:23

Här är det bara 10 grader varmt men en av sundsvallsborna badade i förrgår kväll för det är ju högsommarvärme utomhus.
Tyvärr så har min allergi och dessutom förkylning slagit till så jag får nöja mig med att sitta i skuggan.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

20 maj 2013 16:35

Här öser regnet ner och det är inte så varmt.
Hoppas att allt blir bättre för dig.
Goa kramar!

 
Ingen bild

Titti

20 maj 2013 20:06

Å hujeda mig, ni är då ena riktiga tuffingar du och barnbarnet!

Verkar ju roligt med ett utomhusbadkar. Jag har en stor zinkbalja som jag samlar regnvatten i till att vattna rabatterna med. Vi har en långt utskjutande takfot, så regnet kommer inte åt det som växer i rabatterna längs med husväggen. Så jag gör som Pippi Långstrump, vattnar när det regnar!

Vi ses väl i Mölltorp imorgon?

Kramen!

Kristina

22 maj 2013 07:19

Jag måste ha missat din kommentar igår.
Det är så roligt när du tittar in. Jag är trött idag det blev lite omtummlande igår.
Jag har en tunna som vi samlar regnvatten i och så har vi sjövatten att vattna med.
De är så fina zinkbaljorna, jag tycker mycket om dem.
Goa kramar till goa du!

 
Lena

Lena

21 maj 2013 22:33

Vi hade 12 grader i vattnet och jag badade också. Men jag fuskade och bastade före:)Inte så modig som du.

Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

22 maj 2013 07:15

Jag kanske överdrev lite, det var ett snabbt dopp och jag var bara nere med halva huvudet. Men barnbarnen dök i rejält. jag tror att det var 14 grader. Men det värker i benen i det kalla vattnet, men efteråt mår man mycket gott, det händer något i kroppen.
Goa kramar till dig!

 
lillisl

lillisl

22 maj 2013 19:13

Så modig du är som redan badat, jag vill att det ska vara varmt i vattnet när jag badar.
Fina foton som du visar upp
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

22 maj 2013 21:46

Tack snälla!
Det var ett riktigt snabbdopp och det var vrmt i luften annars hade jag inte fixat det.
ha det gott och go kram till dig!

 
Ingen bild

wiper

23 maj 2013 10:01

Härliga bilder och vad kul att du och barnbarnet badat. Hon ser så söt ut bakom planket ;) Verkligen ett häftigt badkar.

Ha en skön dag
kramar

Kristina

25 maj 2013 21:25

nu är det första badet i sjön gjort. I kväll blev det badtunnan med 35 grader det var skönare.
Visst är det ett häftigt badkar.
Ha det gott och go kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards