kristinakicki

Direktlänk till inlägg 12 maj 2013

Lite från mig

Av Kristina - 12 maj 2013 09:19

Det har inte blivit så mycket bloggat på sista tiden, det är så mycket man vill göra på våren. Våren kom så, helt plötsligt var björkarna utslagna och gräset blev grönt och började växa. Igår såg jag att rabbatterna var fulla med kirskål. Jag har så svårt att tycka om denna växt, egentligen har den vackra blommor och går att koka soppa på. Men den finns överallt i min trädgård och bara ökar, har försökt att gräva upp den med rötterna, det har inte funkat. Ett råd jag fick var att aceptera den och sluta irritera mig på den och det ska jag pröva. Det funkar ju på människor så varför ska det inte funka på kirskålen.


Det är lätt att bli stressad nu när värmen har kommit, det är så mycket man vill göra. Jag har satt i mitt växthus som jag senare ska plantera ut, då behöver jag inte rensa så mycket.


På tal om att rensa så har jag gjort en rensning här i huset, det var ganska mycket som jag inte behövde. Men nu gäller det att bli av med det också. Jag ska strax dra iväg upp till affären i Fagersanna, där de har en lagerlokal och där ska det vara loppis idag.

Nu måste jag rusa ha alla en bra dag!

 
 
Ingen bild

wiper

12 maj 2013 13:06

Jag borde också lugna mig lite med bloggandet så här på vår och sommar. Jag brukar aldrig blogga när jag reser bort för då blir det ingen ledighet. Det verkar vara livsstark denna kirskål, förstår att det inte är roligt att ha för mycket av den. Vi håller också på att rensa bort onödiga saker för då mår man bättre och en tyngd lyfts från ens axlar. Ha det så bra på loppisen

Varm kram

Kristina

12 maj 2013 15:30

Det gick ganska bra, men vi ska fortsätta på söndagar.
Ha det gott och go kram!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

13 maj 2013 11:03

Jag har också kirskål och jag har en kulle där dom får växa som dom vill men jag är noga med att nypa bort blommorna så att dom inte sprider sig överallt i trädgården. Idag har jag plockat in kirskål för att göra en paj. Aldrig gjord det förut men man får väl prova att leva på vad naturen ger när man inte ens kan ta sig iväg och handla eftersom jag inte har bilen lagad ännu. Suck

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

13 maj 2013 21:42

Har du inte fått bilen än?
Jag kanske skulle plocka lite jag med, det låter spännande med paj, det har jag aldrig gjort.
Det är ju nyttigt att leva av det naturen ger, men för den skull kan man ju ha en bil.
Hoppas att det ordnar sig.
Goa kramar!

 
Corina

Corina

13 maj 2013 11:36

Fotbollen för dottern har dragit igång så hädanefter blir det nog inte så mycket annat ;) Två träningar på veckan och matcher på helgerna, ofta två till antalet.Så jobbar man ju och resten av eventuell ledig tid tillbringas hemma i lugn och ro kan man väl säga och i tvättstugan :) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

13 maj 2013 21:39

Jag har mitt lilla barnbarn på 9 år som spelar fotboll. jag tycker det är så roligt att titta på de små när de spelar.
Jag förstår att du har fullt upp. Vi får bli lite flitigare med bloggen framåt höstkanten.
Ha det gott och go kram!

 
Pisan

Pisan

13 maj 2013 12:43

Vad kul med loppis! Hittade du nåt kul? Ha en fin måndag! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kristina

13 maj 2013 21:23

Jag stod och sålde själv i två dagar. det gick inte så bra, men jag blev av med lite iallafall.
Jag önskar dig en bra vecka
go kram!

 
lillisl

lillisl

14 maj 2013 06:35

Nu när det fina vädret kommit så har man inte lust och sitta framför datorn. Hoppas att du hittade något när du var på loppis
Ha en bra Pingst
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

14 maj 2013 09:17

det håller jag med dig om. det är så vackert ute nu när björkarna har blivit gröna.
Ha en bra dag och go kram!

 
Carina

Carina

14 maj 2013 08:14

Det du skrev om att acceptera kirskålen.... gick rätt in i mig. Vi måste tåla så mycket annat så vad gör lite kirskål :)

Kram

http://carri.bloggagratis.se

Kristina

14 maj 2013 08:51

Tack snälla för det fina och kloka svar du ger mig.
Du har så rätt, vad gör lite kirskål.
Ha en bra dag och en go kram till dig!

 
TantGlad

TantGlad

14 maj 2013 18:57

Ett sunt tänk att inte blogga så mycket denhär tiden, då det finns massor av annat att gjöra. Man får ju liksom mer över för annat då.
Visst är det härligt med att ha ett växtus, och se hur allt växer.
Varm kram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

Kristina

14 maj 2013 23:23

Det är en härlig tid nu när jag är mycket i mitt växthus. jag driver upp lite plantor och det är underbart när det växer. Men det är bara 2 plus ute nu, så jag var ute och la på väv. De fick lite healing med.
Goa kramar till dig!

 
Karin

Karin

14 maj 2013 21:31

Det kan lätt bli lite stressigt när vår/sommar kommer så snabbt som i år! Men man hinner det man hinner! Övrigt får vara!
Önskar dig en fin tid framöver i ditt växthus och trädgård. Själv åker jag till Öland om några dagar för att skåda fågel och se på orkidéer.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

14 maj 2013 23:21

Ha det då gott på Öland, det låter så underbart.
Goa kramar till dig!

 
skogsfen

skogsfen

18 maj 2013 18:34

Ville bara säga HEJ, visst är det skönt att inte vara här så ofta nu när naturen är underbar. Vi ska passa på att njuta av gåvorna som vi får. Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

19 maj 2013 15:08

tack snälla! Din hälsning gläder mig mycket.
Goa varma kramar till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards