kristinakicki

Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

Solnedgång vid sjön örlen

Av Kristina - 27 juli 2013 20:42


  

Jag satt nere vid sjön igår kväll och bara njöt av den underbara solnedgången. Tror aldrig att jag sett något så vackert. Det är inte så lätt att fånga alla vackra färger som jag såg mot himmeln, men det blev ganska bra tycker jag.

 

Jag är så tacksam att jag har möjlighet och tid att få sitta vid sjön och uppleva detta vackra skådespel.

 

Solen dalade sakta ned och där satt jag och hade det lugnt och skönt i min ensamhet.

 

Det kom några badare som också ville njuta av det varma vattnet och det sista solskenet för dagen.

 

Hoppas att ni kära vänner på bloggen tar er tid att sitta vid sjön eller havet och njuta av en underbar solnedgång. Jag vet att jag har varit dålig på att hälsa på hos mina kära vänner på bloggen, men jag tänker på er och jag kommer tillbaka.

 
 
TantGlad

TantGlad

28 juli 2013 16:22

Blir såååå glad över att du har hälsat på mig. Men man vill ju så mycket med att hälsa på sina bloggvänner men på sommaren är många ute och njuter av sommaren istället.
Villka fantastiskt vackra bilder du tagit. Villket vackert ljus och så härligt och fridfullt det ser ut. Att sitta vid vatten och njuta är bland det härligaste som finns.
Varma soliga kramar från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

Kristina

28 juli 2013 16:53

Jag blir sååååå glad jag med för att du tittar in. Det regnar här idag så då har jag gett mig lite tid att sitta vid datorn.
det blir gärna ett glas vin nere vid sjön här med.
ha det fortsatt gott i sommar.
Goa kramar!

 
Ingen bild

Birgitta

28 juli 2013 20:54

Hej Kristina och tack för senast. Det var trevligt att träffas men synd att det var så kallt. Vi får nog försöka göra om det när det är lite varmare. Nu har jag haft min semester och börjar jobba igen. Hoppas allt är bra med er och att ni hinner många härliga bad i sjön. Kram Birgitta

Kristina

29 juli 2013 08:53

Visst var det kallt när du var här, men det var mycket trevligt. Jag tänkte jag skulle fotat den fina blomman jag fick av dig. Men min mejl blev kapad och då tappade jag hela lusten av att vara vid datorn. Men jag tänker på dig varje gång jag vattnar blomman.
Jag hoppas med att du kommer tillbaka så att du får bada i Örlen, det är varmt och gott nu.
Ha det gott och en go kram till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

28 juli 2013 22:22

Så roligt att du visar av dig igen och med sådana fina bilder. Tänk att få bada i sjön i solnedgången. Här har varit härliga dagar och idag har jag badat tre gånger i härligt varmt vatten. Vi sitter och ser solnedgången varje kväll och har det så härligt i glada vänner och släktingars sällskap. Ha det bra och må sommaren räcka länge.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

29 juli 2013 08:49

visst är det en härlig tid, med mycket att pyssla med. Nu är det blåbärsplockning och ta hand om det jag odlar. Men jag tycker att det är roligt. men jag är helt översvämmad av squash, så de måste jag ta hand om.
Men att bada i sjön i solnedgången är en riktig höjdare.
ha det gott du med och jag önskar som du att sommaren varar länge.
Goa kramar till dig!

 
Pisan

Pisan

29 juli 2013 11:16

Åh vad vackert! Solnegångar är magiska. Ha en fin vecka vännen! Kramis! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kristina

29 juli 2013 19:10

Tack snälla!
ha det gott du med.
Goa varma kramar till dig!

 
Annika

Annika

29 juli 2013 15:38

Såååå fina bilder, vilken solnedgång! Ja det är inte ofta man får se en sån vacker. Tack för att även vi får vara med på ett hörn och kika. Fortsätt att njuta av sommaren nu. Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

Kristina

29 juli 2013 19:09

Tack snälla!
Nu är värmen tillbaka igen så nu blir det bad igen. Kul att du tittar in!
Fortsätt och njut du med!
goa solhälsningar från mig!

 
Karin

Karin

29 juli 2013 19:25

Det är inte ofta jag kan njuta av solnedgångar, men i förra veckan hade vi förmånen att dansa vid Öresund. Där var en vacker solnedgång!
Däremot ser vi långt till öster, och soluppgångars ljus och färger är underbara dom med.
Solnedgång är varma färger och soluppgång är kalla! Och när jag gjorde färganalys för många år sedan, så var jag soluppgång!
Och mina färger var i rosa, blått och vit:-)))
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

29 juli 2013 21:58

Tack snälla nu fick jag lära mig något nytt. har aldrig tänkt på detta, men jag ska kolla lite nogare på soluppgången.
ha det gott i den ljuvliga värmen.
Go kram till dig!

 
lillis

lillis

30 juli 2013 06:04

Vilka vackra bilder och vilken vacker solnedgång
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

30 juli 2013 07:19

vad roligt att höra av dig igen!
Goa kramar till dig!

 
wiper

wiper

30 juli 2013 14:22

Fantastiska bilder, man blir lyrisk.Snygg header också. Man blir verkligen sugen att sitta och njuta av en solnedgång.

Ha en skön tisdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

30 juli 2013 15:17

Tack snälla!
Kom gärna hit och sitt och njut med mig.
Go kram till dig!

 
Kaela

Kaela

4 augusti 2013 12:35

Vilka underbara bilder Kristina!
Du är en superduktig fotograf!!

Kramar om!

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

4 augusti 2013 23:13

Tack snälla nu höjer du min självkänsla, Jag har alltid tyckt att jag är så dålig på att ta kort. Jag äger inte ens en kamera, den är min sons.
Nu tycker jag det är roligt när jag får beröm.
ha det riktigt gott och en varm och go kram till dig!

 
Ingen bild

Lambergsfrua

6 augusti 2013 13:08

Så underbart vackra bilder du visar av solnedgången! Tack för att du delar med dig av din upplevelse.

Ha det riktigt gott!
Varm kram,
Lambergsfrua

Kristina

6 augusti 2013 14:09

Där har vi ett gemensamt intresse att vi båda gillar solnedgångar. Jag har många gånger tittat på dina vackra bilder på din blogg.
Go kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards