kristinakicki

Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Min vandrande crusingrunda

Av Kristina - 3 juni 2011 09:26

Igår var det dags för den årliga promenaden för mig i Tibro, där jag gick och tittade avundssjukt på alla underbara bilar som strögade runt.

Det var Crusing  på gång som tillfaller varje Kristihimmelsfärdsdag. Förr hette dom raggare och var inte alls populära. Igår fanns det det folk i alla åldrar som var ute och kikade.


Vilka fina bilar vi såg, där kan man snacka om kromens blixtrande nos. Så välputsade bilar, de bara blänkte i det underbara solskenet. Vädret var var på topp och cabbarna var nervevade.

 Här står det en riktig drömbil, men var skulle jag ha den?  Vill jag stå och putsa och putsa? Svaret är nog nej!

Men jag går gärna runt och njuter varje år av dessa underbara dollargrin och drömmer mig bort tills jag vaknar upp och förstår vilket arbete det ligger bakom alla dessa bilar.

  Jag tror aldrig att det har varit så många bilar på crusingen som det var i år.

Orsaken var säkert det fina och varma vädret.

  Det fanns alla sorters bilar, lastbilar och den här lite speciella varianten. Det var en mycket givande och rofylld kväll som avslutades med en god lakrisglass. Jag har tidigare bloggat om att det finns så mycket gratis som är en guldklimp i tillvaron. Den här kvällen var en sådan.




 
 
Gun-Hilde

Gun-Hilde

3 juni 2011 14:07

Ja vilka fina bilar. Vi var och tankade i Tibro för vi åkte på speedway i Mariestad men vi såg också några jättefina bilar. Kul att det är denna träffen här varje år. Det verkar väl vara ganska lugn nu för tiden.
Vi hörs.

http://gunhilde.bloggplatsen.se

Kristina

3 juni 2011 21:32

Vi var där till kl 9 och då var det helt lugnt.Men jag tror aldrig jag har sett så mycket bilar som i år!
Kram på dig!

 
Monica

Monica

3 juni 2011 15:07

Jag förstår att du njöt av kvällen i Tibro.Så många fina bilar du fick beskåda.Jag har bekanta som också var där och dom var nöjda med kvällen dom också.

Vilket väder vi har idag,helt underbart,önskar det håller i sej tills jag ska ut och åka på tisdag,till Kinnekulle går ju färden som jag har skrivit om för ett tag sen.

Du får ha det så bra!

kramar

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

3 juni 2011 21:30

Nästa år får du följa med dina vänner till Tibro. Vad kul att dina bekanta också var nöjda.
Idag har vädret varit helt underbart, vi har badat och haft det gott.
Kram på dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

3 juni 2011 17:08

Ena dagen raggarbilar och andra missionshus. Det är precis som det ska vara, omväxling förnöjer. Här har vi crosing helgen efter midsommar och det är vansinnigt mycket folk ute och tittar.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

3 juni 2011 21:20

Ja det är ett omväxlande liv jag lever. Hoppas att du ger dig ut på crosing du med.
Ha det så gott och tack för din härliga kommentar.
Krmar!

 
lillis

lillis

4 juni 2011 07:43

Oj vad många läckra bilar, förstår att du mådde gott när du gick runt och tittade
En skön helg önskar jag dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

4 juni 2011 13:40

Ja, det är nog lite raggare i mig!
Ha det gott och ta väl hand om dig!
Kramar

 
irja

irja

4 juni 2011 15:15

Hej vännen ...
Det är inte helt fel med vackra bilar, ja man blir helt nostalgiskt" Raggare = De bilburna" det gänget har man tillhör en gång i tiden i sin ungdoms fagraste vår, jag var den enda tjejen som hade körkort,på den tiden, och fick många anbud att köra dessa underbara bilar, för killarna skulle ju ta sig en och annan öl,,,, Det lät nog mer om dessa ungdomar än vad det var i själva verket....
Dagens väder är verkligen ombytlig, regn ,åska sol och storm... allt serveras på en och samma gång....
HAA`DE gott vännen
Kämpeklem IA....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Kristina

4 juni 2011 22:22

Vad roligt att läsa din text. jag är full av beundran över att du har rattat dessa snygga bilar.
Här är det toppenväder jag har badat flera gånger idag.
Ha det så gott du med min vän och kram på dig!

 
Corina

Corina

4 juni 2011 19:32

Rena konstverken dessa bilar, underbara ! Är lite speciellt att åka i dom också :)

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

4 juni 2011 22:18

Tyvär var det ingen som raggade upp oss, jag förstår inte detta jag är ju i samma ålder som dom som kör bilarna.
ha det gott och kram på dig!

 
Love

Love

6 juni 2011 08:19

Goder morgon Kristina!
Så trevliga dagar du haft och det uppskattas att du berättar och visar bilder.
Visst är bilarna fina och ägarna måste ha ett brinnande intresse för det ligger massor av jobb bakom.
Mitt eget intresse för bilar är noll. Bara dom går är billiga att köra och säkra är jag nöjd.
Mannen fattar inte att jag inde delar hans intresse men jag följer med ibland på crusing.
På 50-talet var jag mer intresserad av killarna som ägde raggarbilarna och många turer i bilarna blev det.
I dag kanske det blir en tur i vår Rover som han vårdar ömt. Den ser ny ut men har många år på nacken. Sen har vi min lilla gröna groda en Hyundai som blivit en riktig skrothög men går som en klocka. Nu kör jag inte alls längre pga sjukdom men Lukas övningskör med den och snart har jag en privatchafför.
Vad står på tapeten hos dig i dag. Ute lyser solen och det blir en fin dag att ta vara på.
Jag fattar inte hur politiker tänker som ska lägga ner ett ställe som betyder så mycket för sjuka personer. Det kan vara deras enda trygghet att få träffa andra i samma situation och kunna få känna glädje och koppla av. Hoppas verkligen dom tar sitt förnuft (om dom har något) till fånga. Vi har ett sådant ställe i Örebro och där är Elinor ofta. Ingen ser snett och ingen dömmer.
Dags att utfodra djuren även igelkotten som bor under altanen ska få fiskbullar och vatten.
Själv blir det kaffe och smörgås på altanen.
Min egen lilla stund innan dom andra vaknar.
En omslutande kram med värme till dig kära vän.
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

Kristina

6 juni 2011 08:47

Jag blir så glad av att höra ifrån dig igen.
Hoppas att allt är väl med dig nu. Jag får väl vara lika ärlig som du är och erkänna att det var killarna i bilarna som gällde.
Tack för att förstår deras situation i Skövde.
Jag tror att jag ska ta mig till Medevi marknad det lät intresant när jag läste om det.
Ha nu en underbar dag och ta väl hand om dig.
Många goa kramar från mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards