kristinakicki

Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Sköna dagar i Falkenberg m.m

Av Kristina - 4 april 2011 19:25

  

Det har varit mycket utav allting i mitt liv just nu, så jag har valt bort bloggningen en vecka. Men nu saknar jag alla goa kommentarer som är så stärkande för kropp och själ.

Vi har varit i Falkenberg och bott på hotel Strandbaden ett par dagar, vi valde till balkong så att jag fick höra det underbara bruset från havet. Varje morgon tog jag en promenad utmed havet. Det var någon som sa att om frågar havet så får man svar. Jag gick där på morgonen och diskuterade med havet, så klart fick jag svar. Det är det som är härligt när man blir äldre, allt är inte så skämmit längre utan man kan kosta på sig och göra lite tokigar saker.


Jag simmade i klitterbadet men vad jag var otränad, bubbelpoolen funkade bättre och stolarna med varma stenar var underbara.


Sen var det ju det här med Ullared, jag lyckades vara på Gekås tre gånger.  Det är väl inte riktigt min grej att gå och handla en hel dag, därför blev det fler gånger. Sista gången gick på 10 minuter, då kom jag ut med en  sterio, en  grill och lite annat smått och gott. Hade det varit varmt och soligt hade jag valt stranden istället, där trivs jag bäst. Det var inte så mycket folk och det gick snabbt i kassorna så jag ska inte gnälla.


På lördag var vi på Hälsomässa i skövde, det var lite mindre utställare än vanligt.

Vi var på många trevliga och stärkande föredrag. Gudrun Sigurdardottir hade en trummeditation som jag tyckte mycket om. Ett föredrag handlade om kristallbarn och indigobarn, det var mycket intresant men jag får nog ta reda på lite mera om detta ämne, det var ganska nytt för mig.

Jag och Marianne var mycket nöjda med dagen.


 
 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

4 april 2011 22:32

"Prata med havet"?! Vad pinsam du är, riktigt skämmit... Fniss! ;)

Skämt åsido. Det är faktiskt en underbar strand att vandra på, även om jag tyckte att det var lite kusligt på kvällen när det regnade och blåste så vågorna dånade.

Roligt att du äntligen hittade till våra omtalade stenstolar - en sådan skulle man ha! Så ljuvligt skönt.

Nu ska vi krypa i säng efter en lång vecka. Natti, natti.

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

4 april 2011 23:06

Det måste ha varit jobbigt att gå ut alldeles ensam med Nalle. Jag kan nog hålla med dig om att det kan kännas lite kusligt.

Stenstolarna var underbara speciellt när jag hade simmat och var frusen.
Det är natti natti här med.

 
lillis

lillis

5 april 2011 07:18

Vilka sköna dagar du haft, det är nyttigt för både kroppen och knoppen
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

5 april 2011 09:39

Ja det gör gott att bara vara ibland.
Ha det så gott min vän och kram på dig!!!

 
Anita

Anita

5 april 2011 08:34

pratat ,ed havet gjorde jag också på den tiden vi hade våran sommarstuga nere i Varberg (på Södra Näs)... Varje kväll gick jag ut på Rödskär och satte mig längst ut och alla mina frågor jag hade på den tiden tycktes lösa sig bra ... Lugnet man får av vågskvalpet är så rogivande. Solnedgångarna eller månsken kommer mer till sin rätt vid havet. Gott du haft det Kicki !!! Gläds med dig vännen !!!
Kram på dig !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

5 april 2011 09:57

Jag ska sluta bli förvånad över hur lika vi tänker vi som träffas på bloggen.
Ibland tänker jag hur många tror på det här?
Då får jag svar precis som om det var det naturligaste i världen. Det här är underbart att få träffa sådana vänner.
Tack snälla Anita för din kommentar den gillar jag!!!
Kram på dig min vän och ha det gott!!!

 
Calma

Calma

5 april 2011 09:00

Hej vän

Åhh,tack snälla,för du gillade ordet,
Ja,vintern ärväck,skönt,man behöver ljus o värme nu

Ibland behöver man koppla bort vissa saker,som bloggen för dej,just då,sen saknar man det
Vill påstå att jag ej känner ngt dål samvete eller så,om jag ej bloggar ngr dgr,och nu,när jag jobbade helg,var det så,
Jag skrev själv någon dag,men hade ej tid ork eller lust att gå in hos alla mina vänner,men så är det ju ibland

Verkar som du haft det så härligt,,

Ja,absolut,man får svar när man frågar havet,du vet ju om alla mina turer kring detta element,mina stunder där,såå mycket av det jag skriver som kommit tilljust där,,

Vilken vacker ängel,tack för du delar med dej

kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Kristina

5 april 2011 09:51

Vad skönt att läsa det du skriver om bloggandet. Det är en bra träning för mig, jag behöver inte alltid vara så duktig.
Du har så rätt om havet det är läkande.
Tack snälla Calma för det kloka du skrev till mig, jag behövde det.

Ha det nu riktigt gott min kära goa vän och kram på dig!!!

 
Spanaren

Spanaren

5 april 2011 09:34

Så underbart detta låter Kristina :-)
Det där med Gekås tror jag inte heller är riktigt min grej ;.)
Men vilken vacker ängel på bilden ... den vill jag också äga *fniss*
På sajten i fokus så har det berättas lite om dessa kristallbarn och indigobarn och jag tror att det finns en video på youtube också/ kram

Ps Jag pratar med träd så varför skulle inte du kunna prata med havet ;.)

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

5 april 2011 09:45

Ängel på bilden kommer från Ö-vik, jag har en god vän som bor där. Vi brukar mellanlanda där när vi åker till Piteå.
Tack för tipset då ska jag kolla på youtube.
Jag pratar med träden oxså dom är bra på att ge tröst.
Skönt att det finns fler likasinnade.
Kram på dig!!!

 
Kaela

Kaela

5 april 2011 11:11

Samtala med havet, med skogen och med träden - det gör jag ofta...som liten hade jag en speciell tall som var bra på att lyssna- under min mors sista tid i livet fick jag veta att hon som liten flicka sprang just till den tallen....
Kram och välkommen tillbaka in i bloggosfären!

kram!

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

5 april 2011 11:47

Tack snälla!
Jag har oxså en tall som jag inte har träffat på över ett år.
Min dröm är att jag ska kunna ta mig dit så fort mitt knä blir bättre.
Jag brukar be min dotter krama tallen från mig.
Vad underbart att både du och din mor hade samma tall.
Kramar till dig!

 
Monica

Monica

5 april 2011 12:17

Skönt att du är tillbaka,jag började undra vad du hade för dej,men nu vet jag.Visst är det härligt att höra vågskvalpet från havet.Första gången jag var på Teneriffa bodde vi på ett hotell som hette San Telmo och det låg precis ovanför Atlanten och där hörde man vågorna slå mot stenarna hela tiden,det var så rogivande.Jag firade min 25-årsdag där och vi bodde i Puerto De La Cruz.

Ha en bra dag!

Kram Monica//

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

5 april 2011 18:02

Tack snälla för att du saknat mig.
Vågskvalp är rogivande, det är härligt att tänka tillbaka ibland.
Ha det så gott och kramar till dig!!!

 
skrivmoster

skrivmoster

5 april 2011 17:45

Naturen är ett underverk och där får vi hämta ny kraft. Det är skönt att prata med dess olika element och ibland gråta ut i dess famn. Havet är min stora inspirationskälla och det som läker själen.
Jag har följt er under veckan och sett så mycket trevligt ni haft - och ätit!!
Roligt att få en sån vecka ibland!!
Kram till dej!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

5 april 2011 18:05

Ja min kära dotter är mycket för att blogga.
Vi har haft det mycket bra men nu har dom åkt hem.
Jag håller med dig helt om naturens läkekraft.
Kramar till dig med!!!

 
Kerstin

Kerstin

5 april 2011 19:53

Vilken vacker ängel!
Så klart att naturen (och djuren) svara om du frågar. :)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kristina

5 april 2011 21:45

"Så klart att djuren och naturen svarar"
Jag håller med dig!
Vad fint skrivit av dig!
Kramar till dig!!!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

5 april 2011 19:59

Klart man kan tala med havet det är inte ett dugg skämmigt tycker jag. vilken jättefin ängel. Jag vet lite om kristallbarn och till och med känner ett. Det är faktiskt en ära.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

5 april 2011 20:56

Det låter intresant att du känner ett kristallbarn. Jag tror att jag gör det med. Du har inte lust att blogga om det du vet?
det verkar som alla på bloggen talar med havet!
Kram på dig!

 
Ingen bild

Marianne

6 april 2011 10:08

Roligt att ni förmedlat via era bloggar hur trevligt vi hade. Synd att det tog slut så fort.Nu får man glädjas åt minnen och det är också trevligt Tack Kristina för den hjälp jag fick att börja bearbeta mina rädslor och den sköna healingen. Jag ska skicka många goda tankar till dig och hoppas att flera förstår hur bra man kan må efter din healing.Tack till er.

Kristina

6 april 2011 12:36

Jag är jätteglad att du känner dig nöjd med healingen.
Jag tackar så mycket för alla goda tankar du skickar.
Tack snälla Marianne för det vänliga du skriver.
Många goa kramar till dig.

 
Margareth Osju

Margareth Osju

6 april 2011 18:00

Naturen har mycket att lära oss. Fina bilder, Kristina och kloka ord.
Som fotograf så är varje steg ett äventyr i sig i och med jag ser saker och ting via kameralinsen..:)

http://sverigeosju.blogspot.com

Kristina

6 april 2011 18:12

Tack snälla Margareth!
Beröm från dig är stärkande, för jag vet hur duktig du är på att fotografera.
Vad kul att du tittade in.
Kramar från mig!!!

 
Margareth

Margareth

10 april 2011 20:09

Ja, jag hittade hit till slut..:) Hoppas du hade en fin tid vid havet. *kram*

http://sverigeosju.blogspot.com

Kristina

10 april 2011 22:34

Ja även om det inte var fint väder så var det härligt att "höra" havet.
kram på dig med!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards