kristinakicki

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Älska mig för den jag är

Av Kristina - 10 augusti 2011 10:22


  Förr ett tag sedan kom två herrar som jag känt i många år på besök. De talade om för mig att något som varit tillåtet i många år för oss, fick vara slut. (Jag vill inte gå in närmare på vad det gällde, mig spelar det ingen roll men jag känner inte för att bråka om detta, det är inte det som är poängen.)

 Det hade kommit nya människor inflyttade som inte acepterade detta längre.

Herrarna berättade att det var rika människor de ägde fastigheter och hade egna företag.

 Att jag känt dem i 20 år räknades inte det var inte så viktigt. min undran är hur kan man vara så imponerad av matriell rikedom.

För mig är det ett gott och ärligt hjärta som gäller. Att ha goda vänner som tycker om mig för den jag är. Ibland känns det skönt att vara fattig då vet jag att mina vänner är äkta.

De människor som ställer upp för varandra och bjuder på deras egen godhet och kärlek de har den största rikedommen man kan ha.

Jag menar inte att det är fel att vara rik man kan ju ha båda egenskaperna. Men att bli älskad för den jag är, är en stor gåva.


 
 
lillis

lillis

10 augusti 2011 11:38

Du har så rätt som du skriver, det viktigaste för mig är att få bli älskad för den jag är
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

10 augusti 2011 12:03

Ja du har så rätt.
Du är min bloggvän för den du är och ditt goda varma hjärta.
Ha det gott min vän och goa kramar på dig!

 
Spanaren

Spanaren

10 augusti 2011 13:31

Jag tycker om dig för att du är den du är och för att du inte bländas av pengar ;.) Ditt goda hjärta har gjort så mycket gott för mig på den lilla tid som vi har känt varandra ... tack!
Så fint det blev på din blogg ... detta är du :-)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

10 augusti 2011 15:10

Det är Jenny som har gjort så fint på bloggen.
Tack snälla för det fina du skriver.
Jag tycker om dig mycket... och mest för ditt goda hjärta.
Många goa kramar till dig!

 
Anita

Anita

10 augusti 2011 18:05

Du har så rätt min goa vän och skriver ord som alla bör påminnas om. jag imponeras inte av överklassfasoner och inte heller av personer som skryter om sin rikedom. De som gör det är ganska fattig inom sig. Man kan inte köpa äkta vänner. Vänner får man om man är en sån själv.
Tack för dina kloka ord vännen !!! Blev glad av att läsa ditt inlägg !!!
Stor kram från mej !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

10 augusti 2011 21:10

Jag tvivlar inte en sekund på detta. Du är så godhjärtad och ärlig Anita och en toppenvän.
Det är så svårt att förstå att man blir så impad av folks pengar.
Äkta vara ska det vara!
Goa kramar till dig min vän!

 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

10 augusti 2011 19:23

Dina glasögon är skickade från LensWay nu. Håll utkik i lådan! :)

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

10 augusti 2011 21:06

Idag har dom inte kommit, då kanske de kommer imorgon.
Tack snälla jag ska kolla imorgon.
Kramar till dig!

 
Karin

Karin

10 augusti 2011 21:07

Det är så riktigt det du skriver.
Inte ska man bli bländad av pengar ovch makt,
utan människans inre är det viktigaste.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

10 augusti 2011 21:13

Tack karin!
det gläder mig så att de som tittar in här tänker med hjärtat.
Därför är det så läkande att läsa kommentarerna.
Tack för att du tittade in.
Ha det så gott och goa kramar till dig!

 
Monica

Monica

10 augusti 2011 21:49

Håller med dej i det du skriver!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

10 augusti 2011 22:27

Det gläder mig så!
Jag har så svårt att förstå att folk fortfarande ser upp till dom som har mycket pengar.
Ha det gott med ditt goda hjärta och kram till dig!

 
Berith

Berith

11 augusti 2011 08:20

Håller verkligen med dig i det du skriver Kristina !! :)
Ha en bra dag , varma kramar / Berith :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Kristina

11 augusti 2011 10:05

Det visste jag att du skulle göra och det gläder mig så!
Kramar till dig och ha en bra dag.

 
Gun-Hilde

Gun-Hilde

11 augusti 2011 17:42

Det är så otroligt att några människor kan tycka att om man är rik då kan man bete sig hur som helst. Jag tycker att du bara skall vara som du är och inte bry dig om dessa granna. Det finns mycket värre saker här i världen. Jag hörde att våran Kung på avslutningen av den stora jamboren i skåne sista dagen hade ståt tillsammans med 40000 scouter och talat. Då hade det börjat att regna då sa kungen inför regnet är vi alla lika. Det är så rätt kanske något att tänka på. Pengar och rikedom är inte allt.
Kram på dig och vi hörs.

http://Gunhilde.bloggplatsen.se

Kristina

12 augusti 2011 08:50

Det var fint sagt av våran kung.
Jag tycker mest synd om dom som ser vänner på detta sätt, det är inte så äkta.
Ha det gott och goa kramar till dig!

 
Li Lo

Li Lo

26 augusti 2011 08:33

kan det vara så, att man avundas de med pengar för att de till synes ger frihet?

Själv är jag lindrigt imponerad av både pengar, makt och "fina anor"

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

Kristina

26 augusti 2011 10:52

kul att du tittade in.
Jag trodde inte att det var så mycket kvar av det längre.
Men jag hade fel.
Tack för din sunda åsikt.
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards