kristinakicki

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Hur svårt kan det va?

Av Kristina - 25 juli 2011 08:20

  Vi har varit på semester i Malmö. Vi bodde nära den här bygggnaden Turning Torso. Det gick ganska bra för oss att hitta till hotellet, vi är ju inte vana att köra i storstäder, men det gick över förväntan bra, helt plötstligt var vi i Västra hamnen och hittade vårat hotell.


Jag gick in  på hotellet för att checka in och de förklarade en massa konstiga saker för mig, jag försökte hänga med så gott jag kunde. Vi fick parkering i garaget och jag fick tre biljetter och en nyckelbricka till rummet. Jag försökte förklara så gott jag kunde för min Sambo vad dom hade sagt.


Vi åkte bort till garageingången och min Sambo stoppade ner kortet i apparaten.

Det hände ingenting han fortsatte men det funkade inte. Vi åkte ner till garaget men inget hände porten förblev stängd.

Sambon tryckte på en knapp och fick kontakt men hon fattade inte vad han menade, hon hade väl aldrig varit ute för detta förut. Jag gick fram och försökte förklara jag med, och sa att vi hade åkt så långt och var så trötta.

Då öppnade hon porten och vi var inne i garaget. Sen skulle vi ut ur garaget vi hittade en dörr som var låst. Vi tryckte åter på en knapp och fick kontakt och dörren öppnade sig.

Vi var inne i hissen och den stod bara still då tog jag kortet och stoppade i och hissen rörde sig uppåt. Vi tog oss in i rummet då funkade inte ljuset. Då tog min Sambo och stoppade i kortet på ett ställe vid dörren, då funkade ljuset.

Vi var trötta kände oss som två riktiga lantisar som aldrig varit ute i världen.

Jag ringde min dotter och beklagade mig hon sa att "så här är det Mamma".


Innan jag åkte iväg hade jag bett Andevärlden om en bra resa och att rummet skulle ligga nära hissen, allt blev så. Men jag missade att be om hjälp med alla korten. Numera svarar min dotter i telefonen när jag ringer "Mamma du har inte stoppat i kortet". ha.. ha...


Det är inte slut med det här när vi dagen efter skulle ut ur garaget kom vi inte ut, men turen var med oss det fanns hjälp i garaget, tjejen i receptionen var där.

Hon fick hjälpa oss ut, hon tröstade oss med att det var ett helt nytt hotell och att det inte var bara vi som hade problem.


Nu har vi lärt oss allt om deras kort vi klarade oss att ta oss ut ur garaget upp till rummet utan hjälp.

Vi känner oss så duktiga nu, de sista dagarna klarde vi allt galant och har fått ett stort självförtoende. Nu är vi nog mogna att besöka fler platser.

Hur svårt kan det va?


 
 
Spanaren

Spanaren

25 juli 2011 13:27

Bra att du förklarar allt för mig lantisen från norr ;.) Men ni verkade ju klara av en hel del själva med kortet i alla fall ;.)
Funkade inte kortet in till andevärlden också *gapskratt*. Tur att ni fick en fin resa av andarna trots dessa kortproblem/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

25 juli 2011 13:55

Visst har du rätt kortet till Andevärlden är pålitligt.
Tack för din härliga humor.
Många goa kramar till dig!

 
Lena Svensson

Lena Svensson

26 juli 2011 08:28

De har ju humor på andra sidan så de skrattade nog gott åt er innan de petade rätt er :)Ibland blir det nästan komiskt mitt upp i all frustration när det blir så här med tekniska prylar. Vi skall till Göteborg på Zumba min syster och jag och jag hoppas att det går smidigt och bra för oss.

Ha en skön dag!
Kram

http://www.tankesmedjan.wordpress.com

Kristina

26 juli 2011 12:51

Ha det så trevligt i Göteborg och hoppas att ni slipper kort.
Kramar till dig!

 
Karin

Karin

26 juli 2011 11:21

Hej!
Vilken fin bild du har på Malmös stolthet!
Bor själv utanför Malmö, i ett litet samhälle som tillhör Malmö kommun.
Det där med ljuset på hotellrum, känner jag igen.
Jag skulle på kurs i Stockholm, och hade valt ett billigt rum i källaren utan fönster. Jag gick in i mörkret men hittade ej ljusknappen....
Du skriver trevligt i bloggen, så jag kommer och hälsar på dig fler gånger!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

26 juli 2011 12:49

Vad kul att du tittar in! Ja det här med kort är inte min grej, men jag är ju en erfarenhet rikare.
Ha det så gott jag tittar in hos dig med lite senare.
Kramar till dig!

 
lillis

lillis

26 juli 2011 11:24

Skönt att ni hade en bra resa trots problemet med kortet
Ha det gott
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

26 juli 2011 12:47

Ja vi hade det jättebra var ute och såg oss runt omkring.
Kramar till dig!

 
Berith

Berith

27 juli 2011 07:52

Ja si dessa kort ....tur att man kan lite på andevärlden och att de är med och styr upp ett och annat :))
Ha en riktigt bra dag , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Kristina

27 juli 2011 09:12

Ja det är tur att jag litar på dom från andra sidan.
Men det är viktigt att be om hjälp och som jag fick erfara be om extra hjälp för det man inte räknar med (Kort).Ja skämt åsido.
Jag önskar dig med en riktigt bra dag och goa kramar.

 
Lena

Lena

28 juli 2011 11:11

Vilken fin bild.
Ha det bra idag:)
Kram!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kristina

28 juli 2011 18:29

Ha det så gott du med.
Kramar till dig!

 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

29 juli 2011 21:06

"När vi längtar efter ett liv utan svårigheter, påminn oss då att ekar växer sig starka i hårda vindar och att diamanter bildas under högt tryck."

Det du! :)

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

30 juli 2011 09:05

Mycket tänkvärda ord som jag ska ta till mig.
Kramar till er!

 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

29 juli 2011 22:16

Jag fick ett design-ryck och gjorde om din blogg lite - hoppas att du blir nöjd... ;)

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

30 juli 2011 09:04

Jag har inte hunnit kolla men jag är alltid nöjd med det du gör.
Kramar till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

30 juli 2011 00:58

Förstår precis hur dum du kände dig. Jag blev kvar i tunnelbanan i Kina för mitt kort inte funkade och det var inte roligt ett dugg.
Ibland undrar jag om man börjar bli gammal när man tyckte att "Det var bättre förr" och enklare

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

30 juli 2011 09:03

Tunnelbana i Kina det låter fruktansvärt att bli kvar där.
Jag håller med allt var enklare förr.
Goa kramar till dig!

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

7 augusti 2011 22:50

Nej, inte är det lätt med all den nya tekniken och allt som är datoriserat. Jag kan riktig se hur ni kämpar för att komma in och ut ur garaget och sen få ljus i rummet. Sist vi bodde på hotell fick vi också ett nyckelkort till dörren och jag letade förtvivlat efter en springa att stoppa in kortet i. Det fanns ingen. Kortet skulle bara hållas framför brickan under dörrhandtaget - och vips öppnades dörren! När man väl lärt sig den tekniken kommer det något annat nytt igen... suck.
Ha det gott!
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Kristina

8 augusti 2011 09:08

Jag trodde att jag lärt mig allt om kort. Tack så mycket för tipset så slipper jag att bli ett frågetecken igen.
Det är inte lätt med den nya tekniken.
Ha det så gott och ha en underbar dag.
Goa kramar till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards