kristinakicki

Direktlänk till inlägg 11 april 2011

viktig vänskap

Av Kristina - 11 april 2011 08:51

  

Jag har så många goa vänner och det uppskattar jag så mycket. De flesta har jag träffat geom healingen, på kurser och träffar. Ofta har vi med oss en liten gåva till varandra.

Jag blev så glad när det här egenhändigt gjorda kortet ramlade ner i min brevlåda. Jag tycker det är så uppskattande och glädjande och jag är så tacksam för detta fina kort.

    



  

I fredags var glädjen stor igen då kom min dotter med det här spelet, en present till mig från hennes svärmor.

Marianne hade själv fått det här spelet i julklapp och hade med sig det när dom var här på besök. Jag fall direkt för spelet "SÅ HIMLA ROLIGT" .

Påminner lite om luffarschack och inga krångliga regler att lära sig. Hjärnan får jobba en hel del för att hålla reda på så att motståndaren inte har fem i  rad.

Då är det koncentration som gäller och den behöver tränas, då är det bra att ha roligt under tiden.


Jag tackar och bugar Marianne, för denna gåva som kommer att roa mig mycket, det är bara det att jag behöver motspelare så ni får snart komma tillbaka.


 
 
Spanaren

Spanaren

11 april 2011 10:09

Detta spel spelade vi i lördags hos goda vänner. Det gäller att vara skärpt och det går inte att ens prata under tiden och inte heller att lyssna *ler*. Kul spel och krävande för att ha hjärnan rätt inställd ;.)
/kram

Ps Inget partyspel utan ett spel där man får vara skärpt och tänka

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

11 april 2011 18:54

Det är bra träning det här spelet. Lite går det att prata, men jag håller med dig man får nästan sitta och stirra hela tiden.
Synd att du bor så långt bort annars kunde vi spela.
Kram på dig och ha det gott!!!

 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

11 april 2011 17:56

Ja, det var en riktig snilleblixt svärmor Marianne fick när hon kom på att du skulle få det här spelet i present!
Tack för alla trevliga spelstunder. Kram!

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

11 april 2011 18:51

Det var en mycket bra gåva.
Hoppas att ni fortsätter att spelas med mig!!!
Kramar!

 
calma-s

calma-s

11 april 2011 19:50

Hej på dej
Åhh,vilket "gott recept",den är nog kanske ej så lätt att laga,för alla kanske,
Men lyckas man blir man nöjd för alltid sas
Härlig present,,kul
ha det bäst vännen,kram Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Kristina

11 april 2011 21:58

Hej på dig med!
Ha det så gott och tack för att du tittade in.
Kramar på dig!!!

 
Ingen bild

Marianne

12 april 2011 09:19

Visst är det ett trevligt spel, det är bara synd att jag inte har någon att spela med och när Jon och Jenny kommer är dom ju proffs så mycket som ni spelar. Kul att du tycker om det lika mycket som jag.Kramar

Kristina

12 april 2011 10:46

Jag håller verkligen med dig att det är otur att du inte har några spelpolare.
Men hade du haft det då hade jag aldrig fått testa spelet och då hade jag missat mycket roligt.
Tack än en gång snälla Marianne för spelet.
Många healingkramar till dig!!!

 
Spanaren

Spanaren

12 april 2011 09:39

Inte kunde vi då prata ;.)
Både jag om min man var helt koncentrerade men det var också först gången vi spelade detta *ler*
Ja, hade du bott nära så hade vi kunnat spela detta ;.) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

12 april 2011 10:43

Man kan ju sitta och mobba motspelaren lite *ler*.
Vi spelade igår igen med Jenny och Jon.
Kramar till dig!!!

 
lillis

lillis

12 april 2011 12:51

Vänskap är viktigt och ha vänner som man kan dela glädje och sorg med
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

12 april 2011 17:52

jag håller med helt och fullt.
Kram min vän och ha en trevlig kväll!!!

 
Baraa

Baraa

12 april 2011 19:15

Vänskap är viktigt. Med det kan man lättare få ett grep om social färdighet och visst är det underbart att någon uppskattar en.

http://person.bloggplatsen.se

Kristina

12 april 2011 21:04

Visst är det härligt att känna sig uppskattad.
Tack för att du tiitar in.
Kram på dig!!!

 
Monica

Monica

12 april 2011 21:56

Det är alltid trevligt när det dimper ner ett kort i postlådan med en hälsning på.
Eftermiddagen var jättetrevlig med visning av kort på bildduk och berättelser från Singapore och Bangkok.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

13 april 2011 08:33

Det är så sällan man får kort nu för tiden, då uppskattar man det mer.
Det gläder mig att du hade en trevlig eftermiddag.
Kram på dig!!!

 
Anita

Anita

13 april 2011 07:12

Det var fantastiska gåvor både inbjudningskortet och spelet. Jag ser så dåligt men tror jag kunnat uppfatta receptet på vänskapen rätt. Det är så roligt att komma hit in och få den här lugna fina dosen av vänskap som du ger. Jag har varit ute och fotograferat en del så jag uppdaterade min blogg igår ... Jag saknar alla underbara vänner jag fått så jag fortsätter skriva men kanske inte varje dag.
Stor kram till dig vännen !!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

13 april 2011 08:30

Det glädjer mig så att du fortsätter.
Jag kommer inte att blogga så mycket i fortsättningen heller. Det är mycket med trägården nu att göra.
Man ska blogga för att det är roligt och det är det om det inte blir för mycket.
Var rädd om dina ögon.
Kramar till dig min vän!!!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

13 april 2011 15:22

Den soppan passar nog alla även dom grannlaga och vegetarianerna

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

13 april 2011 22:04

Tack för att du tittar in det gläder mig varje gång. Kram på dig och ha det gott!!

 
skrivmoster

skrivmoster

13 april 2011 19:45

Så roligt med överraskningar! Kortet är jättefint och receptet mycket värdefullt!
Nu kan du spela ditt kära spel så ofta du vill och får medspelare som hänger på! Jag har aldrig provat detta... det verkar bra om man ska tänka och inte bara sitta och slöspela!

Kram från mej!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

13 april 2011 22:00

Jo vi har spelat i eftermiddag igen, det är jätteroligt.
ha det så gott och kram!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards