kristinakicki

Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Var kom allt det vita från?

Av Kristina - 18 mars 2011 11:40

  

Igår var en underbar dag, jag var i växthuset och grejade, jag klippte vinbärsbuskarna. Men var kom all snö ifrån, jag som trodde att det var vår.


  

Min sambo ställde fram stolarna igår, för att vi skulle sitta där och njuta av solen idag. Vi får nog en härlig stund.

  

Snön var ju nästan borta, det är inte lite som har kommit.

Den enda som gillar snön och tycker det är roligt är min dotters hund. Vi andra tycker *INTE*.



 
 
lillis

lillis

18 mars 2011 12:30

Trodde oxå att våren var på väg, men vi har oxå fått mycket snö nu
Önskar dig en bra och skön helg
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

Kristina

18 mars 2011 14:58

Ja, vad ska det här föreställa!!!!!
jag önskar dig med en mycket trevlig helg.
Kramar från mig!

 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

18 mars 2011 13:28

Vad tror du om en lägenhet...? ;)
Trevlig helg!

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

18 mars 2011 14:56

Ja finns det någon ledig?
Men när sommaren kommer vill jag vara här.
Kram på dig!!!

 
Ingen bild

Marianne

18 mars 2011 14:49

Jag som varit så avundsjuk på era krokusar och snödroppar och nu verkar det som ni har lika mycket snö som vi, men med lite sol såc försvinner snön.

Kristina

18 mars 2011 14:55

Tack för dina tröstande ord!!!
Vi är lite känsliga här nere i landet.
Kram och ha en trevlig helg.

 
irja

irja

19 mars 2011 02:59

Hej i natten !!!
Nej man ska nog inte säga hej förän man är över bäcken, heter de ju....
Och jag som var så avundsjuk på era vårblommor, för våren har ju inte kommit så herrans lång hos oss ännu... men tidsnog så är den här... vårdagsjämningen på måndag....
Önskar dig en skön HELG....
KRAM IA ......

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Kristina

19 mars 2011 15:28

Men det var rolgt den dagen det var vår.
Men vi kommer tillbaka med nya blommor, bara det vita smälter.
Kramar till dig och ha det så gott!!!

 
skrivmoster

skrivmoster

19 mars 2011 10:32

Hej! Vad tror du om att göra som vi här uppe - vi sitter på sparken.. för inte är det lönt att ta fram trädgårdsmöblerna än på länge!! :))

Vi fick några flingor i natt. Knappt att de syns. Men vi har ju gott om snö sen förr!!

Ha en härlig helg! Kramar!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

19 mars 2011 15:22

Du har nog rätt, men den blev lite insnöad den med.
Idag känns det bättre nu skiner solen.
kramar till dig min vän!!!

 
Cina

Cina

19 mars 2011 14:46

Snön bara vräkte ner här hos mig igår.
Inget roligt alls.
Men idag är det strålande sol och + 23,3 grader mot väggen på altanen.
HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄrligt nu skall batterierna laddas med energi...=))

Ha en fin lördag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Kristina

19 mars 2011 15:19

Ja idag skiner solen här med men snön ligger kvar!!!
Ha en skön dag i solen!
Kramar från mig!!!

 
Maggan

Maggan

19 mars 2011 23:01

Tack Kristina för den goa kramen jag fick av dig. Ja,jag har en underbar familj.Jag är så rik.Skulle inte behöva gnälla över något egentligen.Skulle vara mer tacksam.
Jag ger dig en go och varm bamsekram tillbaks.
Ha en skön söndag!

http://margaretha.bloggagratis.se

Kristina

19 mars 2011 23:08

Tack snälla för kramen.
Du har så rätt att man är rik om man har en go familj. "Jag är också rik".
Ha en skön söndag du med!!!

 
Anita

Anita

20 mars 2011 00:23

Jaa du, var kom den hemska snön ifrån?? Vi fick också så jag vet hur det känns.
jag är dålig att hinna skriva kommentarer i bloggarna för jag har annat som måste göras. Det tar tid med bloggandet även om det är roligt.
Ha en fortsatt fin helg.
Kramen till dig min vän !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

20 mars 2011 10:25

Jag hinner heller inte skriva så mycket nu i andras bloggar.
Det har varit mycket annat som har kommit emellan.
Ha det så gott min vän!!
Kramar till dig!!!

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 mars 2011 16:47

Jo, men det är ju Kung Bore som sprider ut den här vita sk----n. Han har varit lite väl generös i år tycker jag. Men positivt - vi får lite extra gratismotion, när det ska bort ;)
Önskar dig en fortsatt fina dag.
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Kristina

20 mars 2011 18:30

Ja, kung Bore är inte nådig. Nu vill jag ha vår och värme.
Idag har det varit en fin dag.
Ha det så gott !!
Kramar till dig!!!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

20 mars 2011 17:21

Behövs inte mer snö nu. Här är en meter kvar på backen och det räcker mer än nog.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

20 mars 2011 18:17

Idag har solen strålat så det har tagit lite på snön. Jag tycker också att det räcker nu.
Kramar till dig!!!

 
Lena

Lena

20 mars 2011 21:33

Aprilväder i mars. Ena dagen tö, nästa snö!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

21 mars 2011 09:46

Visst är det så.
Men idag har dom lovat sol i eftermiddag och många plusgrader.
Kramar till dig!!!

 
skrivmoster

skrivmoster

21 mars 2011 08:23

Hej!
Du glömmer väl inte att lägga ut receptet på det goda brödet du bakade?! Känner för att baka i veckan och tänkte testa ditt recept!

Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

21 mars 2011 09:43

Ok. Jag har ju torkade nässlor och björkblad i och det är lite svårt. Jag ska blogga om det, och se om jag kan hitta något alternativ till det torkade.
Kramar till dig!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards