kristinakicki

Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Härliga dagar på isen

Av Kristina - 12 mars 2011 17:17

  

Det här är min älskade spark. Hela förra veckan var vi ute på sjön och solade eller bara tog promenader. Nu är det plussgrader ute så jag vågar mig inte ut på sjön.


  

Jag får en sådan frihetskänsla när jag är ute på isen. Allt är så oändligt och fridfullt.

Jag känner mig helt närvarande och bara tittar mig omkring och njuter av den härliga känsla jag får där ute.   


Skönast är det förstås när solen skiner och himlen är härligt blå. Då sätter jag mig en stund på sparken och bara njuter av värme och solsken.

Det är viktigt att hitta platser som får oss att slappna av och bara njuta av naturen och det fridfulla runt omkring oss.

Att fylla på ny energi och känna in kroppen och lyssna till vinden eller tystnaden.

Då ger man sig själv healing.

Jag känner mig så nöjd och avslappnad när jag tar mig tid till dom här ljuvliga stunderna med bara mig.

     

Det är en sådan härlig färg på himlen och emot de gröna granarna blir det extra vackert.Jag är så tacksam att jag tar mig tid att njuta av allt det vackra som vår natur ger.


 
 
Anita

Anita

12 mars 2011 18:59

Tack Kicki för din a fina ord i min blogg. Värmer !! Har saknat dig också ska du veta. Att ha "bloggsiesta" betyder inte att jag inte tänker på er som så gulligt skriver i min blogg. Ni finns i mina tankar så datorn kan vara stängd, ser du.
Hoppas du får en fin helg. Eftersom isen inte är så stabil får du välja ett annat mysigt ställe för din spark och sätta dig ner och njuta när solen tittar fram. Jag har solat så mycket jag kunnat och känner att det är uppiggande.
Stora kramen från mej !!!
Stor kram till dig min vän !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

12 mars 2011 23:37

Bloggsiesta låter väldigt bra det behöver jag ha ibland. Jag förstår nu att vännerna på bloggen finns kvar även om jag tar det lite lungt ibland.
Tack för ditt goda råd om ett annat mysigt ställe där solen tittar fram.
Jag känner att du förstår att det är viktigt för mig att koppla av och njuta av livet.
Att sitta i solen är så ljuvligt.
Jag är så glad för att du hälsar på.
Jag önskar dig en trevlig fortsatt helg.
Kramar till dig min vän.

 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

12 mars 2011 21:11

Påminner om Nalle. Jag känner att han också älskar friheten han får när han springer fritt på isen.
Nu ska jag återvända till Melodifestivalen - det drar ihop sig... :)
Fina bilder!

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

12 mars 2011 23:24

Jag och Nalle är väl lite lika.
Det måste vara skönt för honom att kunna springa alldeles fritt.
min låt kom sist, jag förstår inte detta.
Kram på er!

 
skrivmoster

skrivmoster

12 mars 2011 21:18

Vilka underbara bilder och så skönt det ser ut! Jag älskar också min spark för den ger stöd och fart under fötterna!

Nu har jag ändrat i adressen igen så det borde ju funka... ?
Kramar!

http://www.skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

12 mars 2011 23:18

Ja sparken har räddat mig mycket i vinter när Jag har haft ont i mitt knä har "den gett mig stöd".
Jag ska kolla din adress i morgon.
ha det jättegott min vän och kram på dig.

 
lillis

lillis

13 mars 2011 10:03

Vilka vackra bilder, förstår att du njuter av allt det vackra
Ha en bra söndag
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

Kristina

13 mars 2011 10:52

Hej min trogna vän!
Tack för att du tyckte om mina bilder.
Idag är det plusgrader och mulet.
Ha en jättebra dag själv.
Kramar till dig.

 
Spanaren

Spanaren

13 mars 2011 10:24

Undrbart! Fina bilder och att vara ute är en rikedom. Be nu Jenny tolka dig och din spark på isen när hon kör på med sina nya skrillor *gapskratt*. Tänkte på lilla knät! Hur är det nu ... brer på lite mera av kärleksfull energi.
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

13 mars 2011 10:49

Jenny kan nog få till det, då blir det nog *gapskratt*.
Jag åkte mycket skridskor förr men det är historia, tror jag.
Knät är inte så bra så jag tackar så ödmjukt till din energi.
Jag skickar till dig med.
Kramar och en härlig söndag önskar jag dig.

 
Anita

Anita

13 mars 2011 14:26

Måste bara säga till dig min vän att lite fåfäng måste man få vara ... Jag har alltid färgat mitt hår förr men man tröttnar så här på ålderns höst ... Håller med dig när det gäller ringar i läppar och tungor. Usch, bara för mycket. Mascara på ögonfransarna för att pigga upp mig själv är en daglig (nästan) procedur.
Tack för beöket hos mig Kicki !!!
Stor kram får du här !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

13 mars 2011 16:18

Mascara och ögonskugga använder jag när jag ska åka bort, dumt egentligen, ska göra som du i fortsättningen för min egen skull.
Kul att se dig igen.
Stor kram till dig med!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards