kristinakicki

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Mina Affirmationer

Av Kristina - 10 februari 2011 07:52

  

Jag var inne och läste på en blogg igår om affirmationer.

Nu vill jag gärna berätta om mina egna erfarenheter inom detta ämne.

Jag kom i kontakt med affirmationer för många år sedan, det var det första som jag började jobba med mig själv med.

jag har tidigare berättat om min dåliga självkänsla och att affirmationer har hjälpt mig.

Jag fick i gåva av en vän ett kassettband av Christina Wennergren och lyssnade på detta och kände att det var något för mig.

Hon förklarade att upprepade man en mening många gånger så blir det till verklighet.

Jag började med detta och har sedan under åren fortsatt.

"Jag älskar mig själv precis som jag är, väldigt, väldig mycket" är en av mina meningar som jag har jobbat med mycket.

Jag får ofta fram affirmationer i texten som jag skriver när jag har gett healing.

"Jag älskar mitt knä väldigt, väldigt mycket".

Den här använder jag mig just nu av.

Det går jättebra att hitta på egna affirmationer som är bra för dig, men du får upprepa dom många gånger.

Hoppas att du vågar prova detta, det har funkat bra för mig.

Ha en underbar dag!           




 
 
Skrivmoster

Skrivmoster

10 februari 2011 09:54

Jag tror på affirmationer men du ska veta, att det tar emot att säga "för" bra saker om sig själv. Då sätter sig gärna Jante på axeln och petar med sitt vassa finger... Det är uppfostran... det är den som spökar. Man fick inte säga något bra om sig själv för det var skryt. Nu har jag kommit över den högsta tröskeln men än tar det emot. Tack för dina ord!
Ha en härlig dag! Skickar varm kram!

http://www.skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

10 februari 2011 12:47

Jag håller med dig i allt du skriver.
Jag är uppfostrad så med.
Då kan man bli märkvärdig fick man höra.
Dom gjorde som dom själva hade blivit fostrade.
Så skönt att allt har ändrat sig.
Idag kan vi berömma och ge kärlek omkring oss.
Tack för det fina du skrev.
Jag önskar dig med en riktigt bra dag.

 
Spanaren

Spanaren

10 februari 2011 11:21

Vet att många gillar affirmationer och har en stor nytta av det och det är väl mer än bra :-) Här är en länk med dagens affirmation om någon är intresserad ;-) http://www.andrasidan.com/dagsaffirma.htm
Tack för att du delar med dig/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

10 februari 2011 12:40

Tack för länken.
Jag har tränat på affirmationer till och från i många år.
Jag har haft stor nytta av dom.
Kramar till dig och tack för att du tittar in.

 
Cina

Cina

10 februari 2011 13:08

Så trevligt att du tog upp detta med affirmationer.
Är verkligen spännande och se om jag får till det!
men det är bara att träna och trän så kommer det nog!
Ha en fin dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Kristina

10 februari 2011 15:31

du har så rätt det är bara träning som hjälper.
Det finns ju cd skivor med affirmationer jag har använt mig av det.
Christina Wwennergren säger på mitt gamla kasettband:
"Till slut börjar du tro på dom och sen börjar du sjunga dom"
Det låter väl trevligt.
Hon tar även att affirmationen blir starkare om du tar med ditt eget namn.
"Jag är " är väldigt starka ord och är viktigt att med.
Tack för att du tittade in.
Ha en fin dag du med!

 
lillis

lillis

10 februari 2011 16:20

Ska försöka mig på detta, får se om jag klarar det
men jag får väl träna några gånger
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

10 februari 2011 16:43

Vad jag blir glad över att du vill prova.
Det kom en affrimation till dig.
"Jag älskar mig själv precis som jag är"
ta gärna med ditt namn.
Kramar till dig!

 
Monica

Monica

10 februari 2011 18:54

Det var något som låter intressant tycker jag,tror jag ska prova det.
Här har snön dalat ner mest hela dagen,inget som jag uppskattade precis,jag vill att snön försvinner nu.

Kram Monica

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

10 februari 2011 21:48

Här har det snöat, tung blötsnö inget roligt alls.
Jag ger en affirmation till dig med.
"Jag ser mig själv och mina vänner med stor kärlek"
Kram och ha det gott!

 
lillis

lillis

11 februari 2011 11:19

Önskar dig en bra och skön helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

11 februari 2011 11:45

Önskar dig detsamma!
kram!

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

11 februari 2011 14:18

Affirmationer - egendomligt namn på en bra sak ;)
!Jag är", "jag tycker" eller "jag anser" är oerhört starka ord. Se bara på Kungen som automatiskt säger "man" i ställer för "jag".
har ont i ryggen idag och fast det tar emot ska dag ska jag pröva att säga: "Jag älskar min rygg" Många gånger. Jag hoppas på underverk.
Önskar dig en skön helg!
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Kristina

11 februari 2011 18:51

Ja det är starka ord!
Vad roligt att du vågar pröva!
Jag tycker du är en underbar människa.
Lite skeptisk är du men du vågar pröva.
Varma kramar till dig och din rygg.

 
sandras

sandras

12 februari 2011 19:38

hej,tack för att du gillar min blogg,har skrivit 4 avsnitt en så länge från en bok som jag är en del av,min kära syster gick bort 98 och blev då frågad om jag ville medverka!klart sa jag =) tycker det är viktigt att många vet hur dom skall hantera vissa situationer och hur dom kan hjälpa många som går i sorg,så därför valde jag att lägga upp det på min blog =)
Ha en fortast trevlig lördag så hoppas jag vi hörs av igen =)
Mvh sandra

http://mondoblog.se/mitt/13985

Kristina

12 februari 2011 21:37

Jag beundrar dig för att du gör detta, det kan inte vara så lätt alla gånger att riva upp dina egna sår.
Jag är så glad att du hittade min blogg.
Läs gärna det jag har skrivit jag tycker oxså om att dela med mig.
Ha en mycket trevlig helg.
Varma kramar från mig!

 
Ingen bild

Primrose

16 februari 2011 14:16

Jag går in på affirmationer från andra sidan och har det som hjälp lite då o då.
egna affirmationer är också bra. Det gäller att tillföra sig det goda.
KRAM KRAM Primrose ,-)

Kristina

16 februari 2011 16:46

Hej kul att du tittar in alltid roligt med nya besökare.
Du har så rätt "det gäller att tillföra sig det goda"
Kom gärna tillbaka.
Kramar till dig!

 
Lycka och glädje-bloggen

Lycka och glädje-bloggen

22 december 2011 20:22

Hej! Första gången jag tittar in här men väldigt intressant inlägg ovan! :) Jag har en blogg med dagens affirmation, inspirerande bilder med mera. Som en liten glädjespridare i bloggosfären ;) Hoppas du vill hälsa på! Ha en god jul!

http://lyckaochgladje.blogg.se

Kristina

22 december 2011 23:03

Tack för att du kikade in.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards