kristinakicki

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Fotspår i sanden

Av Kristina - 21 januari 2011 14:01

  

I somras var jag och fikade i mariestad, där köpte jag det här underbara kortet.

Jag delger er den underbara texten:


En natt hade jag en dröm. Jag drömde att jag gick längs en strand tillsammans med Gud. På himlen trädde bilder fram. Jag såg på varje bild två fotspår i sanden, ett par var mina och det andra paret var Guds.

När den sista bilden syntes såg jag tillbaka på fotspåren. Jag upptäckte då att många gånger under mitt liv fanns endast ett par fotspår. Jag såg också att detta var under de mest ensamma och svåra åren i mitt liv.

Detta bekrymrade mig mycket och jag frågade gud om detta.

"Gud du sade när jag en gång bestämde mig för att följa dig, att du skulle gå med mig hela vägen. Men jag ser att under de svåraste tiderna i mitt liv finns det bara ett par fotspår...Jag förstår inte varför du lämnade mig när jag behövde dig som mest."

Gud svarade:"Mitt kära barn. Jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig. Under tider av svårigheter och prövningar när du bara kan se ett par fotspår, då bar jag dig"

 

Den här texten säger så mycket, Jag köpte flera kort som jag ger bort till mina vänner.

Men nu vill jag dela med mig till er alla!


 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

21 januari 2011 19:58

Poetisk, varmt och vackert - tack för att du delade med dig.
Varma kramar!
Lambergsfrua

PS. Tyvärr kommer fortfarande texten "Sidan du försöker nå, kan ej visas" DS

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Kristina

22 januari 2011 18:20

Visst är den underbar den här texten!
Den säger så mycket!
Kramar tillbaka till dig!

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 januari 2011 13:20

Tack Kristinakicki för din kommentar hos mig - och förlåt!
Jag har skrivit ett svar i min blogg.
Ha det bäst :)
Stor kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Kristina

22 januari 2011 18:22

Jag var inne och tittade i din blogg. vad skönt att vi hittade felet.
Jag tackar än en gång för att du delgav det till mig.
Varma kramar!

 
corina

corina

22 januari 2011 14:25

Tack för besöket ! Vilken fantastisk text.Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

22 januari 2011 18:01

Tack! visst är det en underbar text!
Så roligt att du tittar in i min blogg!
välkommen tillbaka.Varma kramar!

 
Calma

Calma

23 januari 2011 00:35

Hej Kristina1

Calma gör ett besök,,
Vilken fin text,säjer så mkt,
Jag är lik du,köper kort o delger,vid spec tillfällen,lr bara för jag känner för det

Skriver en del själv oxå,

Nu är Calma trött o sen till sängen,*L*
Ses snart igen,kul att få vara en gäst hos dej.
Kram,,,,

http://calma-s.bloggplatsen.se

Kristina

23 januari 2011 09:40

Visst är det kul med kort. Jag har själv fått så mycket fina kort, några med änglar och possitiva texter.
Tack för att du vill vara gäst hos mig!
Jag är gärna gäst hos dig med.
Varma kramar till dig!

 
Calma

Calma

24 januari 2011 18:17

Hej där
Tack för du tittade in idag
Nja,jag blev hemma,även om sång är hälsa för kropp o själ,så var det ej läge idag,
Pysslat lite i lugn takt hemma,men huvudvärken vill ej ge med sig,
ha det så bra du kan,
Kram från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Kristina

24 januari 2011 20:49

tack för att du tittar in.
Jag har oxså varit hemma idag och pysslat.
Det kan vara stressigt ibland och vara med i för mycket.
Jag försöker hela tiden att trappa ner, men det dyker genast upp något annat.
Kram på dig min vän!

 
Anita

Anita

24 januari 2011 23:48

Åh, va vackert och vilka trygga ord. Detta kopierar jag och lägger i mina dokument för den texten vill jag bevara.
Tack snälla du för detta. Vilken varm och go människa du är Kicki som delar med dig av det vackra ...
Stor kram från mej !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

25 januari 2011 09:58

Visst är den vacker!
Jag ska köpa mera kort till sommaren. Har du inte hittat det själv så kan jag skicka ett kort till dig.
Kram och tack för att du tittar in!
Stor kram till dig med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards