kristinakicki

Direktlänk till inlägg 13 april 2013

Väntan på Våren

Av Kristina - 13 april 2013 15:53

 

Nu har det blivit fel i naturen igen, det ska ju vara vår nu. Stolarna är på plats att bara och sitta och njuta i, men det är grått och trist och har snöat. 

 

Här innanför sitter jag och ser vackra blommor som döljer det snöiga och kalla vädret ute.

 

Man får väl mysa ett tag till med ljus och lyktor inne. Men nu har de lovat värme så jag sitter här inne och bara troget väntar på att solen kommer tillbaka och att isen ska gå upp.

 
 
Spanaren

Spanaren

13 april 2013 18:37

Men en sådan fin krukväxt!
Vad heter den? Snygga vita blommor har den också.
Det är den nya snön som ska ta bort den gamla ... så säger vi här uppe. Trevlig kväll/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

14 april 2013 09:47

Det är en orkidé, men lite annorlunda, det är bara en stam på den. Jag köpte den före påsk, men en del blommor har redan vissnat.

Jag får nog ta del av lite norrlänskt visdom. Det är klart att det är så.
Ha en trevlig Söndag och go kram till dig!

 
skogsfen

skogsfen

13 april 2013 18:53

I morgon kommer våren för det har de sagt på TV och jag tror på TV. ;))
Gubben min med för han har bestämt att vi ska grilla i morgon så det är bäst det blir varmt nu.
:))
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

14 april 2013 09:43

Goa du, jag litar helt på dig och TV. Jag håller på att jobba bort känslan att det blir mycket arbete när värmen kommer. Det är ju roligt arbete eller hur?
Goa varma kramar till dig!

 
Ingen bild

annemon.bloggagratis.se

14 april 2013 03:38

Ja här väntar vi också på värmen.
Ha de gott.
Kram

Kristina

14 april 2013 09:40

Nu är det iallafaall 4 plusgrader ute, men grått och trist.
Goa kramar till dig!

 
TantGlad

TantGlad

14 april 2013 10:22

Visst längtar man mycket nu, men till veckan då kommer soooooolen jippi vad glad vi ska bli då. Man ska väl njuta av nuet men nu är jag så less på snön för nu vill jag sätta igång med mitt intresse trädgårdsarbete.
Vi får njuta av att tända lite ljus inne så länge. Sant det.
Gokram till dig från mig och ha en sköööön söndag nu!
Kramar!

http://TantGlad.bloggo.nu

Kristina

14 april 2013 11:03

Jag tycker med om trädgårdsarbete, men känner att det blir lite försenat i år. Men bara solen och värmen kommer så kommer nog arbetsglädjen.
Ha det riktigt gott du med och en bamsekram!

 
lillis

lillis

14 april 2013 11:35

Väntar också på värmen får se om den kommer i morgon.
Fina kort du bjuder på
Ha en bra vecka
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

14 april 2013 13:41

tack snälla!
ha det gott du med och go kram till dig!

 
Ida

Ida

14 april 2013 22:21

Jag tror våren har kommit nu. Iallafall är den här. Hoppas du har den hos dig också!

SV: Tack så mycket. Ja jag gillar att laga mat och baka! :) Hoppas det kommer funka för mig med det här yrket ett tag. kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

15 april 2013 07:10

Det är mycket varmare ute, men idag regnar det.
Jag känner att det kommer att gå mycket bra för dig. Jag gillar med att baka och laga mat, har jobbat med det nästan i hela mitt liv.
Ha det riktigt gott i veckan och go kram till dig!

 
wiper

wiper

15 april 2013 08:31

Vad trist att ni fått snö igen. Här har det varit grått och trist utom i går då solen kom fram lite. Vilken vacker blomväxt, vad är det för sort?

Ja du när det är så trist ute så är det mysigt med ljuspunkter. Vad häftigt det ser ut.

Ha en skön början på veckan
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

15 april 2013 17:10

Nu är snön snart borta utom i skogen för där är det mycket kvar. Isen ligger kvar på sjön.
Det är en orkidé.
Ha det gott och go kram!

 
Carina

Carina

15 april 2013 10:02

Ja nog fick Sverige snö.....men inte vi :)

Skämt och sido. Men vi har verkligen haft fint i helgen och det är jag glad för.

Kram !

http://carri.bloggagratis.se

Kristina

15 april 2013 17:08

Nu kan jag skryta lite, det är 14 plus nu, men ingen sol. Nu känner man våren i luften.
Ha det gott och go kram till dig!

 
Ingen bild

annemon.bloggagratis.se

17 april 2013 22:08

Hej tack för ditt besök på min sida. Blåst som attan idag,
Snön är nu borta från tomten,maken har krattat en del av gräset lite kvistar från björken blev det och snyggt på en sida.
Ha de gott.
kram

Kristina

18 april 2013 11:42

Här regnar det idag. det känns riktigt skönt att få vara inne och pyssla lite.
Jag har städat altanen och det känns skönt.
ha det gott och go kram!

 
Lena

Lena

23 april 2013 22:34

På lördag ska vi gå på Vårmässan och titta på badbaljor. Blev riktigt intresserad av din!!!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

24 april 2013 08:20

Vad kul! Jag skrev väl att den kommer från sotaren i Umeå.
Hoppas att ni slår till!
Goa kramar från mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards