kristinakicki

Direktlänk till inlägg 30 mars 2013

Jag önskar alla en riktigt glad Påsk

Av Kristina - 30 mars 2013 09:05


 

I min älskade tunna ska jag och Benke tillbringa  påskhelgen och bara njuta av att sitta i varmt vatten och njuta av solen.

 

Det blev en liten fika nere vid sjön häromdagen, det var varmt och gott så länge solen visade sig.

 

Men isen ligger kvar i år, det brukar alltid vara öppet vatten till påsk. För tre år sedan kunde jag ta ett dopp i sjön.


 
 
skogsfen

skogsfen

30 mars 2013 10:37

Oj vad mysigt i tunnan en sådan skulle jag med vilja ha. Fika utomhus är aldrig fel, men här är det för kallt i Påsk för det.
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

30 mars 2013 17:18

Det har varit en solig dag, men en kallvind. Men sitter man i lä går det bra.
jag köpte tunnan i oktober och vi har badat så mycket så att veden tryter.
Goa varma kramar till dig!

 
Ingen bild

Love

30 mars 2013 12:46

Så underbart att ha en badtunna o krypa ner i mitt i naturen.
Visst är våren sen men nu ser man tecken varje dag. Mina vinterkläder är undanhängda och det känns så skönt med lättare jacka.
Tack för rådet om andningen här ska tränas.
Du är tapper som badar fast det måste ha varit jättekallt i vattnet den påsken jag skulle nog ha stelnat o sjunkit som en gråsten.
Vill ha riktigt varmt för leder o muskler.
Ha det riktigt skönt o njut av varje dag.
Kramar om dig.

Kristina

30 mars 2013 17:10

Jag kom precis upp från tunnan och det var 38 grader alldeles underbart.
det går bra för mig att bada i kallt vatten bara jag blir varm fort när jag kommer upp.
ha det riktigt gott och goa kramar till dig!

 
wiper

wiper

30 mars 2013 14:28

Det ser helt underbart ut med denna badtunna. Förstår att ni njuter och har det bra. Ni bor helt fantastiskt fint till.

Glad Påsk till er också

Påskkram från oss

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

30 mars 2013 17:07

Tack snälla!
Jag önskar er detsamma!
Goa kramar till er!

 
lillis

lillis

30 mars 2013 15:50

Så mysigt ni ska ha det.
Vackra bilder
Glad Påsk önskar jag dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

30 mars 2013 17:06

Jag önskar dig med en riktigt glad påsk och go kram!

 
Ingen bild

Lambergsfrua

30 mars 2013 18:02

Så härligt det ser ut med badtunnan. Här kan vi snacka om påskbad ;) Önskar dig en riktigt härlig påskhelg!
Varm kram,
Lambergsfrua

Kristina

30 mars 2013 21:08

Ja det är mitt bästa köp någonsin.
Jag får många besök av mina barnbarn som älskar att bada.
Önskar dig med en fortsatt bra helg och en go kram till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

31 mars 2013 21:18

Badtunna är inte så dumt men det tar väl lång tid innan det blir varmt i vattnet? Här har det varit väldigt fint väder och ingen blåst. en helt perfekt påskhelg må jag säga. Ha en bra fortsättning.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

1 april 2013 16:56

Det tar ca tre timmar första dagen och andra dagen 1 timma att värma upp.
Här är med fint väder men det kommer en kall vind ibland. jag ska gå ner och sätta mig vid sjön nu en liten stund.
ha det gott och go kram till dig!

 
Carina

Carina

2 april 2013 10:29

Hoppas att er påsk var fin och vi har också suttit i badtunnan på långfredagen.... min dotter njuter i fulla drag av den varma tunnan.

kram !

http://carri.bloggagratis.se

Kristina

2 april 2013 22:25

ja du har med en tunna. Visst är det skönt för värken i kroppen bara det man inte hinner kyla ner sig när man går upp.
ha det gott och go kram!

 
Spanaren

Spanaren

2 april 2013 10:35

Men så mysigt ni har haft det ;.)
Nu njuter väl du min fina vän *ler*
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen

Kristina

2 april 2013 22:23

Jag och vatten är en mycket bra kombination, då slappnar jag av och njuter.
Ha det gott goa vän!

 
Lena

Lena

2 april 2013 14:58

En sån tunna vill jag ha! Perfekt med plast inuti så den blir lätt att hålla ren också. Mysigt!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

2 april 2013 22:22

Det är nog lite lättare med plast inuti. Men det tar sin lilla tid att göra rent ändå, men nu vet vi hur vi ska göra.
Vi har köpt tunnan hos sotaren i Umeå.
Vi har badat hela helgen och det var så gott när solen sken.
Ha det gott och go kram!

 
Ida

Ida

5 april 2013 16:50

Åh så härligt! Hoppas du haft en härlig påsk!! kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

5 april 2013 21:33

Ja det har varit lugnt och skönt och solen har lyst på mig.
Goa kramar till dig!

 
Ida

Ida

5 april 2013 22:07

SV: Dans är härligt. Man glömmer liksom att man tränar samtidigt som man har kul. Brukade gå ut och dansa mycket när jag var yngre bara för att det var kul. Kunde stå på dansgolver i flera timmar i sträck. ;) Har du ett program du kör eller är det bara att gå på känsla? kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

6 april 2013 10:18

Jag har dansat för ledare i många år. Men det är precis som du skriver man går på känslan.Jag har gjort ett avbrott nu och försöker att dansa själv, men det är lättare i grupp. Ska börja till hösten igen.
Ha det gott och go kram!

 
TantGlad

TantGlad

7 april 2013 16:41

Ser hääärligt ut i badtunnan, och så fint ute på borden åkså. Nu är ju påsken över, så jag får väl önska dig en fin och ny vecka i stället.
Varma kramar från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

Kristina

7 april 2013 20:45

Jag önskar dig med en fin vecka. det är så fint väder ute så det blir inte så mycket tid för mitt bloggande. Men jag kommer snart och hälsar på.
Goa kramar till dig!

 
Lillemor

Lillemor

15 april 2013 10:44

Hej! :)
Vilka underbara bilder! Njutning!

Jag är litet sen av mig. Ser att ni hade en fin påsk.
Vi har också en badtunna. Här uppe kallar de dem för "Vildmarksbad". Vi har inte badat något i vinter och till sommaren ska vi ta ner den till Mon. Vi kommer att nyttja den bättre där för då kan vi pumpa upp vatten från älven.
Vi har ett reningsverk till vår så vi behöver inte byta vatten mellan gångerna.
Det är helt underbart att bada i den!

Idag är det + 7,2 grader här och snön tinar för fullt. Det är bra det för vi har mycket av den varan.

Ha en din dag! Kram

http://:angermanalvens.blogg.se

Kristina

15 april 2013 17:07

Vi får nog lugna oss lite med våran badbalja för veden är slut. Det har varit stor åtgång i vinter. Vi har med möjlighet att ha sjövatten i våran tunna.
Här det 14 plusgrader helt plötsligt.
Ha det gott och go kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards