kristinakicki

Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

För stora krav

Av Kristina - 19 mars 2013 11:14

 

Jag har skrivit mycket om att vara positiv och det tror jag på. Men det finns inget som säger att jag är så duktig på det. Jag har med dagar som det känns mycket jobbigt. Att må bra är en ständig träning för mig. Ibland tror man att man har gått långt framåt i sin utveckling, då det kommer ett bakslag.



Jag fick ett häromdagen efter att ha varit på en andningskurs. Jag tycker väl inte att jag har en jättebra andning, men har tränat mycket på det. jag har lärt mig att andas genom näsan och ut genom munnen. Men så var det inte utan in genom näsan och ut genom näsan. Jag tränade och tränade för det här skulle jag klara av. Dagen efter vaknade jag upp helt igentäppt, men envis som jag är så fortsatte jag. Men hur i tusan kan man andas genom näsan när man är igentäppt. Men jag tänkte, lär jag mig det så blir jag nog frisk. Jag var sjuk och kände att den här kursen är inget för mig, det här kommer jag aldrig att klara.


Jag mejlade en god vän och min kursledare som hjälpte mig in på rätt spår igen. Vännen ringde och talade med mig en lång stund och sa ta det lungt, du behöver inte klara det på en gång och inte när du är täppt i näsan, då går det inte. Jag behöver inte vara så jäkla duktig alltid, det är inte för andra jag ska ha en bra andning utan det är för min egen skull. Imorse tränade jag lite andning, nu funkade det hur bra som helst och kändes bra. När man släpper på kraven så funkar det och mitt negativa jag är som bortblåst och jag känner mig nöjd och glad igen.

 
 
Ida

Ida

19 mars 2013 11:57

Man sätter ofta ribban för högt och tror att man måste vara Superkvinnan i alla lägen. Men ibland måste man får bara vara sig själv. Min mamma har gått en liknande andningskurs, pga hennes smärtor, men hon hoppade av för att hon tyckte inte det gav henne nått. Hoppas det funkar bättre för dig! kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

19 mars 2013 13:52

Tack snälla för det kloka du skriver.jag kan förstå din Mamma för det är inte lätt att ändra på gamla vanor. men nu har jag bestämt mig jag ska fortsätta fast i en lite lugnare takt.
Goa kramar till dig!

 
Spanaren

Spanaren

19 mars 2013 15:41

Man behöver inte göra allt och inte heller om man är täpp i näsan. Du är du och du behöver inte tycka att allt är bra eller kul bara för att andra tycker så *ler*

Bra att du också har lärt dig att säga nej för att få må bättre!

Det som känns rätt och bra i ditt hjärta det ska du göra, men det vet du om sen förr också /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

19 mars 2013 16:58

Tack snälla för din fina kommentar, jag känner att du förstår precis vad jag menar. Du har så rätt i att jag vet, men ibland blir det galet för mig ändå.
Ha det gott och go kram till dig!

 
carina

carina

19 mars 2013 15:53

visst är det så att man måste släppa kraven på sig själv för att nå bra resultat, gilla läget, med andra ord.

Kram !

http://carri.bloggagratis.se

Kristina

19 mars 2013 16:54

Ja och ibland tror man att man har jobbat bort detta, så dyker det upp ändå. Det är tur att man har nära vänner som påminner en om det man vet men ändå glömmer ibland. Det är väldigt vanligt bland mina vänner att vi vet så väl men ändå blir det fel igen. Då är det bra att bli påmind.
Goa kramar till dig!

 
Spanaren

Spanaren

19 mars 2013 17:32

Vi lär av misstagen min fina vän ;.)
Läser tredje boken av Lorna Byrne (hon som skriver om änglar). Lorna berättar att även hon är mänsklig och gör inte allt rätt alltjämt /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

19 mars 2013 22:10

Du har så rätt "det är tur vi har lite misstag" så vi får lära oss ännu mera i livets skola.
Jag tror att jag har en bok av Lorna Byrne. jag läser Attrationslagen just nu.
tack för din tröstande kommentar och go kram till dig!

 
skogsfen

skogsfen

19 mars 2013 18:04

En kärleksfull knuff i ryggen det behöver vi nog alla ibland. Sån tur att du har kärleksfulla vänner. Allt kommer till oss om vi vill, i sinom tid.
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

19 mars 2013 22:06

Du har så rätt goa du. Jag är mycket tacksam för mina vänner. Jag har lite svårt att be om råd själv. Det är lättare att hjälpa andra. Men man får träna på det mesta här i livet.
varma goa kramar till dig och tack för ett klokt inlägg!

 
Lena

Lena

19 mars 2013 18:21

Skönt att det vände!
Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

19 mars 2013 22:02

nu har jag varit på meditation och mår helt bra, nästan.
Goa kramar till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

19 mars 2013 22:20

Kära du. Jag har lärt mig att när man mediterar ska man andas in med näsan och ut med munnen men nu är det ju nya bud tydligen. Äsch skit i det. Huvudsaken är att man andas lugnt och har koll på andningen. Man behöver inte alltid göra vad andra säger. Det blir säkert bra om du gör precis som det känns bra för dig. Det finns alltid så många som vet bättre än vad man gör själv tror dom.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

20 mars 2013 08:14

Tack snälla!
Jag har med lärt mig att andas ut genom munnen. Men det naturliga sättet som små barn andas är genom näsan.
Du har så rätt ibland vet man inte vad som är rätt eller fel.
Jag ska gå färdigt kursen och se vad som händer, men jag ska ta det med ro.
Ha det gott och hoppas att du är bättre i ditt knä.
Goa kramar till dig!

 
lillis

lillis

20 mars 2013 06:31

Så fint du fått på bloggen.
Man får inte sätta ribban så högt och inte ha så höga krav på sig själv
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

20 mars 2013 08:10

ja, det var en lärdom rikare som jag tar med mig.
ha det gott du med och go kram till dig!

 
Ingen bild

annemon

21 mars 2013 14:19

Att lyssna på kroppens signaler är bra,
för att man ska må så bra,
höga krav och alla måsten är bra att släppa på,
men kan nog vara svårt ibland.
Så fint du har gjort i bloggen.
Ha de gott och ta hand om dig på bästa sätt.
Kram

Kristina

21 mars 2013 22:01

Tack snälla!
Visst är det så som du skriver och det vet man om så väl. Men ändå så glömmer man av sig ibland, det är då vännerna träder in som tur är.
Goa kramar till dig!

 
wiper

wiper

21 mars 2013 17:49

Jag är också sån som vill att det skall gå fort, har noll tålamod ;) Jag håller nu på med avslappning varje dag men blir konfunderad när jag inte kan slappna av helt men sånt kommer ju efter ett tag och samma är det med dina andningsövningar. Förståndig vän och kursledare. Härligt att det funkar igen och att du mår bra. Man är som du säger inte jämt på hugget men när man är det så mår man desto bättre. Vilken härlig påskheader, man blir glad.

Sköt om dig
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

21 mars 2013 21:49

Samma dag som mina vänner hjälpte mig fick jag den här fina headern av Anita. Det stod om näsandning i våran tidning idag. Så jag ska fortsätta att träna men väntar lite till förkylningen går över.
Ha det gott goa vän och kram på dig!

 
Maria

Maria

21 mars 2013 18:47

Fina Kristina <3 Jag är så glad att jag kunde hjälpa dig. Du hjälper mig så mycket. Tack för att du finns. Kram

http://www.hela-dej.se

Kristina

21 mars 2013 21:46

Tack själv för att du finns goa vän. Nu har jag varit i Skövde och kollat på blommor, så nu känns allt lättare.
Goa kramar till dig!

 
Ingen bild

annemon

21 mars 2013 22:08

Hejsan skrev ett inlägg idag hos dig men det kom visst inte med.kommer inte ihåg allt jag skrev då.En fin påskheader som pryder sin plats.Man får ta det lite lugnt med alla krav och måsten, det kommer fler dagar.Ha de gott.
Kram
Tack för att du tittade in hos mig.

Kristina

22 mars 2013 08:11

Det tog lite tid för mig att svara. men det är roligt att du hör av dig igen.
det är Anita som har gjort den fina headern och det är jag tacksam för.
tack för att du tittade in
Goa kramar till dig!

 
TantGlad

TantGlad

22 mars 2013 08:27

Visst sätter man oftast stora krav på sig själv och det är ju inte alltid bra. Men det är lätt att det blir så på ett eller annat sätt. Man vill ju vara duktig.
Tittar in och önskar dig en fin helg!
Varm kram.

http://TantGlad.bloggo.nu

Kristina

22 mars 2013 11:10

Det är ju det man vill "vara duktig", det gamla sitter i.
jag önskar dig med en fin helg och en go kram till dig!

 
Sirpa

Sirpa

22 mars 2013 19:29

Hej! Tittar in och vill önska dig en mysig fredag kväll!
Kram Sirpa♥

http://anglarochparlor.blogspot.se

Kristina

23 mars 2013 10:49

Tack snälla!
Jag önskar dig en trevlig helg och goa kramar!

 
Ingen bild

kim

28 mars 2013 17:22

Kim
Nu är det jag igen som vill skriva.
För de flesta av oss är det nog mer eller mindre kämpigt. Igår blev jag själv lite rädd över min hälsa. Jag ringde till skukvårdsupplysningen för att fråga om vad det kunde bero på att jag kände mig alldeles yr i huvudet och lätt illamående. På min historia tyckte hon att det lät som stress. Jag tog en voltaren efteråt och försökt tagga ner mina känslor. Jag bad om min ängel, alla har ju en ängel som brukar följa en livet ut. Jag såg i mitt inre att jag fick ligga i dess famn medan jag försökte förstå andra/mina egna känslor över gamla händelser. Det kändes väldigt skönt. Idag känner jag mig betydligt bättre. Jag kände mig bara en aningen yr i förmiddags. Jag ska fortsätta att få hjälp av min ängel.
Sedan tror jag det är viktigt att ha något att se fram emot. När jag senare i dag rensa bland papper hittade jag ett telefonnummer från en hälsomässa. Det var Carl-Arne som ger kärlekshealing på distans och get kurser i det. Jag glömmer aldrig hur underbart skönt, rogivande och uppiggande det var att få det av honom på mässan. Nu har jag satt upp mig på intresselista. Kanske min man också gör det. Bara att ha någonting att se fram emot är också läkande försjälen.
Må så gott och njut av mat nu över helgen

Kristina

29 mars 2013 09:23

har man börjat med det andliga så är det ett evigt kämpande att må bra. Man märker att man mår bättre och bättre och då kämpar man vidare.
Så underbart du har med din änglakontakt.
Ha nu det riktigt gott i Påsk. jag ska fixa mat till minas barn nu.
Goa kramar till dig!

 
Ingen bild

Kim

30 mars 2013 19:57

Kim
Tack så jättemycket. Idag har det känts riktigt bra i kroppen. De här sista dagarna har jag tagit kontakt med min ängel, mediterat (TM) och förlåtit både mig själv och min omgivning om jag börjt stressa upp över någonting. Som jag skrev förra gången ger det mig en glad kick att veta att jag satt upp mig på kurs i kärlekshealing. Nu har vår lilla plutt blivit så stor att vi vuxna kan börja ta hand om oss själva.
Mys på nu i påsk. många kramar

Kristina

30 mars 2013 20:48

Kärlekshealing låter både klokt och spännande.
du får berätta senare vad det ger dig!
Jag går på meditation varje vecka nu och det är givande. det är alltid något som man måste jobba med.
Ha det gott och en go healingkram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards