kristinakicki

Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

Mycket Andligt

Av Kristina - 20 februari 2013 09:56

 

Det har varit mycket andligt ett tag här. I helgen var jag på en mycket bra kurs som handlade om attrationslagen och att leva med Ärkeänglarna. Sofia från Östersund ledde kursen och det gjorde hon med hela sitt hjärta. Sällan man möter en så bra kursledare. Det kändes att hon verkligen ville dela med sig av alla kunskaper som hon hade.

Efter att ha gått kursen så har det hänt mycket positivt. Attrationslagen handlar om att ge ut positiva vibbar. Varje känsla du känner, sänder ut antingen en positiv eller negativ vibration. Allt du sänder ut får du tillbaka, då är valet inte så svårt. Klart det tar lite tid att tänka om, men det är det värt.


Att ha Änglarna med sig ger trygghet. Men vi måste be dem om hjälp, de finns där för oss och bara vill oss det bästa. Det är viktigt att känna sig värdig att be om hjälp. Det är lätt att ta in den känslan och inte våga önska eller be om hjälp utan tycker att andra behöver det bättre. Men så ser inte Änglarna det, de vill vara till för oss alla. 


Igår kväll var jag i Karlsborg på seans. Det är inte riktigt min grej, men jag är väldigt nyfiken av mig. Så när jag hörde att han åkt ända hit frång England, blev jag nyfiken. På kvällen när jag gått och lagt mig läste jag i tidningen Nära om Jeff Jones, jag sprang ner och tittade i annonsen om det var han, och det var det.


Det blev en fantastisk kväll med mycket humor och andekontakt. Tyvär var det ingen på andra sidan som ville prata med mig igår. Men det var mycket intresant att lyssna på  hans budskap. Han var mycket tydlig och tog väl hand om det han fick till sig. Med mycket humor och allvar förmedlade han budskapen på ett mycket seröst sätt. Får inte glömma att berätta att han hade en mycket duktig tolk, som ingav stort förtroende. 


Det är mycket att smälta efter de här dagarna. Jag ska jag träna på vad jag lärde mig på kursen i helgen, så att jag kan få ett diplom till att pryda väggen med. Jag har gått många kurser och har en hel del kunskaper, men ibland glömmer man bort och då är det bra om någon påminner.

 
 
Spanaren

Spanaren

20 februari 2013 12:51

Minns du änglaboken som jag pratade om på min blogg (Trappor till himeln)? Det handlar om de saker som du tar upp nu. Plus att jag har läst boken Secret som heter Kraften. Ger vi mycket positivt och tror positivt så finns det ingenting som hindrar oss att få det vi önskar. Det är negativa värderingar från uppväxt och andra som har hämmat oss. Snart så åker min nya beställning av boken Hoppets budskap från änglarna iväg från min bokcirkel.

Absolut kul att du tyckte din kurs var givande och bra. Du skulle också behöva fota av alla dina diplom så att vi alla får se *ler*

Se här vad du har gjort med dagens inlägg; Spridit ut en massa av varm och fin positivitet ... tack!

Bra att du även gillade din seans igår kväll! Det blir aldrig för mycket av det andliga.

Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

20 februari 2013 14:22

Jag har den änglaboken jag med. Jag har med läst Secret och Moseboken också. Men den här kursen fick verkligen igång mig. Det är ju så att man måste höra det många gånger ibland. Visst är det mycket negativt från vår uppväxt. Det tar ett tag att vända på alltihopa. Jag har tränat i många år och lär fortsätta med att tänka kärlek i mitt hjärta.

Det låter spännande med den boken, får höra mera sen hoppas jag.
Tack snälla för ditt beröm. Nu kom jag in på det med hur viktigt det är att tacka för det man får och har. Men det vet ju du, för det har du skrivit mycket om. Det tackar jag för.

Jeff Jones var så ödmjuk och släppte inte någon för än det kändes bra.
Ha det gott goa du och en healingkram till dig!

 
wiper

wiper

20 februari 2013 13:39

Vad intressant det låter. Jag har själv känningar av att det finns nåt annat och har upplevt saker på ställen där jag bott. Härligt att seansen var så lyckad också.

Ha en skön onsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

20 februari 2013 14:13

Det är en spännande värld att upptäcka. Jag har mått mycket bättre csen jag kom i kontakt med det andliga.
Goa kramar!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

20 februari 2013 15:40

Ja jag har hört talas om den kvinnan men aldrig träffat henne. Jag har förgäves bett till änglarna om att min blir ska bli klar någon gång men inte. Troligen är dom lika dåliga på bilar som jag och inte verkar dom ha någon vidare makt över mekanikern heller. Attans attans.
Jag har funderat på saker och ting och jag hör av mig på mailen när tingen har fallit på plats. Kan dröja lite för jag styr ju inte över det. Ikväll ska vi ha meditationskväll jag och tjejerna. Det blir kul.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

20 februari 2013 16:54

Nu har jag med hittat en meditationsgrupp som ska starta i början på mars.
Jag får hjälpa dig att be för din bil och mekanikern så det blir fart på han.
Jag rekomenderar verkligen Sofia som kursledare.
Ha det bra ikväll du med!

 
Spanaren

Spanaren

20 februari 2013 17:51

Vad jag förstår så finns det olika böcker av Secret och det var den som heter kraften som jag läste. Moseboken ... läste du den i bibeln eller ... berätta på /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

20 februari 2013 18:37

Du har så rätt, jag har bara den första av the secret och den heter Hemligheten.
Den andra boken heter Mosekoden av James F Twyman. Jag tycker bättre om den. Jag har inte läst kraften, skulle gärna vilja göra det.
Kramar!

 
skogsfen

skogsfen

21 februari 2013 10:04

Så roligt att läsa att du fick ut så mycket av din kurs. Ibland är det som du skriver att vi måste höra det flera gånger innan det går in. Det finns ingen anledning att krympa sig för att andra inte ska känna sig små. Se min blogg "mina klokord" tavla Det är ljuset som skrämmer. Blev glad av ditt inlägg. Tacksam för att du ville dela.
Kramar från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

21 februari 2013 10:30

Tack goa du!
Jag ska gå in till dig och kolla in.
Ha det gott och go kram!

 
Spanaren

Spanaren

21 februari 2013 11:36

Ett nytt boktips igen ... bara att notera denna Mosebok på min önskelist *ler* Tack för att du berättade :-)
Secret Kraften sa mig så mycket ... har inte läst Hemligheten/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

21 februari 2013 13:58

Jag har haft Mosekoden några år, det är dags att läsa den igen. kraften är väl bok nr 2 och ganska ny.
Ha det gott!
Du kunde väl bott lite närmare så kunde vi bytt böcker med varann.

 
Lillemor

Lillemor

22 februari 2013 11:48

Hej!

Jag hittade dig inne hos wiper. Hon hade en hänvisning till dig.
Det du skriver om är mycket intressant.
Själv har jag också litet andlig förmåga. Men det gäller inte människor, utan djur. Jag har aldrig övat upp den så jag skulle säkert vara mycket duktigare på det om jag gjorde det. Fast jag har inte känt något behov av det. Det har varit sjuka djur som jag kommit i kontakt med.
Vi har själva 4 birmor och en gullig, liten blandrashund. Jag förstår dem och vad de sänder för budskap till mig. En del skulle tycka att det är konstigt men jag tror inte att du gör det.

Jag hade en väninna (vi har helt tappat kontakten) som kunde skicka healing. Det var underbart när jag hade värk.

Tack för intressant läsning! // Lillemor

PS. Jag lägger dig i min lista så jag kan läsa mer om vad du skriver. DS

http://:angermanalvens.blogg.se

Kristina

22 februari 2013 13:32

Tack snälla för att du tittade in hos mig och även skrev. Jag ska titta in hos dig med.
Jag tycker inte det är konstigt alls. Men du övar ju hela tiden på din förmåga när du läser av dina djur.
Jag har gått många kurser och det har varit bra. Men jag har fått mycket lärdom från universum. Det har kommit till mig bara utan vidare. de vill ju att vi ska heala och då gör de allt för att hjälpa oss.
Healing är jättebra för trötthet och värk.

Var rädd om din underbara gåva och gå vidare med den.
En varm och go kram till dig!

 
lillis

lillis

22 februari 2013 11:57

Vackert foto
Önskar dig en bra och skön helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

22 februari 2013 13:25

Ja det finns en liten solglimt i fotot.
Ha det gott du med och go kram!

 
Spanaren

Spanaren

22 februari 2013 12:36

Så Mosekoden är på rea men den får vänta ett tag till.
Ja kraften är del 2 och kanske rätt så ny?!?!

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

22 februari 2013 13:24

vad bra att du hittat den. Jag tycker att den är lite ödmjukare än the secret. Jag får nog köpa kraften med.
Den första filmen finns ju på dvd, det kanske krafen gör med?
Ha det gott och go kram!

 
Sirpa

Sirpa

23 februari 2013 10:20

Hej! Vad roligt att du tittade in hos mig! Nyfiken som jag är så ville titta in direkt hit:) Läste vem är Kicki...Jag har också varit sjukpensionär över tio år, har två döttrar och snart två barnbarn. Du är så välkommen tillbaka till min blogg! Önskar dig en skön helg!
Kram Sirpa

http://anglarochparlor.blogspot.se

Kristina

23 februari 2013 11:31

Kul att du tittade in. Jag ska titta in lite mer hos dig.Nu skiner solen ute så nu ska jag gå ut och njuta.
Kram på dig!

 
Äppelblom

Äppelblom

23 februari 2013 18:59

Lämnar ett litet spår efter mig, så att du ser att jag tittat in.
En fortsatt trevlig lördag önskar jag dig!

http://skogsvandring.blogspot.com

Kristina

23 februari 2013 21:17

Tack snälla och välkommen tillbaka.
kram!

 
TantGlad

TantGlad

24 februari 2013 10:32

Mycket intressant det du skriver om idag. Jag tror åkso på det andliga och har fått känna av det.
Änglar det tror jag åkso på. Jag tror att det finns någon för oss alla som skyddar oss.
Det här med andliga och villka energier och vibbar vi sänder ut mot andra människor är åkso intressant.
Vår auora. Mycket intressant detta!

Ha en fortsatt fin helg och vecka kikki!
Varm och go kram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

Kristina

24 februari 2013 12:29

Jätte Glad tant Glad att du delar mitt intresse.
Visst har vi alla skyddsänglar, men vi måste be dem.
Ha det gott och go kram till dig!

 
Sirpa

Sirpa

24 februari 2013 21:28

Hej! Hoppas du har haft det bra! Vill önska dig en trevlig början på det nya veckan!
Kram Sirpa

http://anglarochparlor.blogspot.se

Kristina

24 februari 2013 22:04

Tack snälla!
jag har varit på teatern och sett skönheten och odjuret med mitt barbarn.
Kramar!

 
carina

carina

26 februari 2013 20:20

Gokväll !

Jag lever efter det, allt jag ger får jag tillbaka. Var positiv så kommer bra saker till dig.....

men ibland blir man ju bara arg och det måste man få vara och göra det bästa av sådana situationer.

Kram !

http://carri.bloggagratis.se

Kristina

26 februari 2013 22:10

Du har så rätt i det du skriver.
man orkar inte vara positiv jämt. Men jag brukar tillåta mig att vara lite sur ibland. Det bästa är att tacka för vad man har, då blir allt annorlunda och man ser allting mycket positivare.
Go kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards