kristinakicki

Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

Försmak på våren

Av Kristina - 18 februari 2013 10:24

 

Det här tyckte jag var lite kul. Jag tog in forsythia för ett par veckor sedan och trodde jag skulle få gula vackra blommor, men det blev härliga blad. Idag tog jag kvistarna och satte tillbaka i trädet, för att se om någon reagerar när de går förbi. Ett bra sätt för mig att börja måndagen med lite humor.


Det stod i en veckotidning att man kunde ta in kvistar tidigt, men det var väldigt viktigt att man bytte vatten och dushade varannan dag. Jag ska göra ett nytt försök, det är så mysigt att ta in våren i huset. Ska plocka lite äppel och körsbärskvistar.

 

Det här blåbärsriset tog jag in för några veckor sedan och det blommar med full kraft.

 
 
Spanaren

Spanaren

18 februari 2013 11:39

Kul med humor ... det gillas skarpt *tumme upp*

Här kan vi inte ta in blårbärsris för det är för mycket av snö. Du kan sätta tulpaner i blåbärsriset och det blir jättefint. Har provat!

Lyllo dig som har så fina barnbarn och att det kommer nya som ska förgylla din värld med att spela osv. Nu är det deras charm som du lever på ;.)

Var helgen givande? /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

18 februari 2013 15:49

Tack!
Det snöar så mycket så folk går inte förbi.jag kanske får gå ut och plocka in det och sätta ut det en annan dag. Jag väntar så på att någon ska stanna upp och undra.
Jag är så tacksam över mina barnbarn.
Vilken underbar kurs jag var på i helgen, ska berätta mera så fort jag hinner.
Goa kramar till dig

 
wiper

wiper

18 februari 2013 12:02

Det var verkligen ett härligt humoristiskt inslag. Hoppas nån ser detta ;) Vad härligt och fint med ditt blommande blåbärsris. I dag har vi varmgrader så det är rätt halt ute.


Kan du mejla mig på:

wiperium@hotmail.com

Jag vill fråga dig om en sak.

Ha en skön dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

18 februari 2013 16:16

Jag tror aldrig att jag haft ett blåbärsris som blommar så rikligt.
Jag har mejlat dig!
ha det gott och go kram!

 
skogsfen

skogsfen

18 februari 2013 13:23

Ha, ha...vilken spjuver du är. Där skulle jag vilja sitt gömd med en kamera och spela in tänk vilka bilder och ord det skulle bli. Fint med kvistar och det ger en försmak av vår.
Ha en bra och "rolig" vecka.
Kramar från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

18 februari 2013 15:44

Tyvär så snöar det så det är inte så många som går förbi. Jag kikar ut ibland och kollar.
ha en rolig vecka du med och go kram!

 
Ingen bild

Lambergsfrua

18 februari 2013 16:59

Ha ha ha! Det var kul Kristina! Och jag blev väldigt konfunderad. Sunda förnuftet sa, att det inte kunde vara på riktigt, men jag fattade inte hur förrän jag läste ditt inlägg. Hoppas någon stannar till och undrar;)
Varm kram,
Lambergsfrua

Kristina

18 februari 2013 18:22

Jag tycker med att det är roligt. ingen har stannat än. Funderar på att ta in det över natten så det inte fryser. Någon måste väl se det gröna.
Varm kram till dig med.

 
skogsnuvan

skogsnuvan

18 februari 2013 17:44

Lite blåbärsris ska jag nog också ta in men det är så mycket snö så det är lite svårt att hitta.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

18 februari 2013 18:20

Jag passade på för några veckor sedan när snön varr borta.
Nu snöar det härmed.
Go kram till dig!

 
Lena

Lena

18 februari 2013 18:25

Vad fint! Jag längtar efter grönskan! I kväll var det iallafall ljust länge trots en för övrigt grå dag. Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

18 februari 2013 18:47

Här är det snöblandat och grått.
Ha det gott och go kram!

 
carina

carina

18 februari 2013 19:41

:)..... Härligt !

Och så underbart att se gröna knoppar och blad.

Kram

http://carri.bloggagratis.se

Kristina

18 februari 2013 20:08

Visst är det underbart med gröna knoppar.
Goa kramar till dig!

 
lillis

lillis

19 februari 2013 06:24

Kul påhitt och roligt att få se lite gröna knoppar
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

19 februari 2013 09:07

Tack! Lite humor är viktigt i livet.
Goa kramar!

 
Ida

Ida

19 februari 2013 11:40

Va härligt med lite vårkänslor! Hoppas det inte dröjer allt för länge innan det blir verklighet utomhus också. Är så trött på snön nu. Kylan kan jag stå ut med men det är så svårt att ta sig någonstans med all snö tycker jag. Det kommer ju bara mer och mer! :/ Kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

19 februari 2013 14:31

Ja det snöar lite varje dag tycker jag. jag går inte gärna ut när det är så halt.
Goa kramar till dig!

 
Ingen bild

Kim

22 februari 2013 20:49

Kim
Vad finurligt. Undrar vad jag hade tänkt om jag sett det. Själv blev jag rädd då någonting smet iväg bara knapt en meter ifrån mig när jag böka bakom vår bod. Jag till och med skrek till Det kändes lite knasigt att stå och tjoa till men det var nog att jag blev så överraskad. Idag tror jag jag såg vem det var, nämligen en söt liten ekorre som såg nyfiken ut i vår trädgård. Det var skönt att se att det var en sådan liten sötnos. Jag hade det på känn att det var herr -eller fru ekorre, men det kändes ännu bättre att faktiskt se var det var och inte gissa sig till.
Må så gott

Kristina

23 februari 2013 17:41

det är mysigt med ekorrare, det har vi en här med.
ha det gott och go kram!

 
Kaela

Kaela

24 februari 2013 15:34

VIlket smart sätt att tjuvstarta våren Kicki!

Kramar om!

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

24 februari 2013 20:51

Ja jag har med forsythia på gång som inte blommar utan bara blir blad.
Så det finns tid till att skoja till en gång till. jag har inte fått en enda reaktion
Go kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards