kristinakicki

Direktlänk till inlägg 15 februari 2013

livets efterrätt

Av Kristina - 15 februari 2013 15:28

 

Igår bjöd vi hit en mycket mysig gäst på räkor. Det var vårt barnbarn Hugo som kom och vi hade det så mysigt med räksmörgås och chamagne, givietvis alkoholfri. Men korken for rakt upp i taket ändå. Med lite tända ljus, så kan det bli ganska mysigt, fast det är grått och tråkigt ute. Vi spelade lite spel och lyssnade på musik.


Man blir så glad när barnbarnen kommer och hälsar på, det blir som en frisk fläkt som kommer in i huset. Man går här och är lite allmänt tråkig, gnäller lite över vädret sen blir det inte så mycket mer. Så ringer det på dörren och ett av mina barnbarn kommer in och överraskar, ja då kliver glädjen in i huset. Deras glada skratt, lite roliga historier och lite sång, då lever man upp.


Jag älskar att spela spel och de gör de gärna. Det kan bli ganska intensivt ibland och man blir lite trött, men vad gör det. Jag är ju så lyckligt lottad att jag har alla mina barbarn i närheten. Nu är de ganska stora och har mycket kompisar och skola som tar deras tid. Men jag tackar för de stunder de kommer och sprider sin glädje i vårt hus.

I höstas föddes det två små goa killar till så nu börjar det om igen, men det är bara roligt.



 
 
lillis

lillis

16 februari 2013 06:32

Visst är det roligt och mysigt när barnbarnen kommer och hälsar på
Ha en skön helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

16 februari 2013 06:50

Jag önskar dig med en riktigt skön och halkfri helg med goa promenader.

 
Kaela

Kaela

16 februari 2013 09:56

Grattis Kicki - till att få följa två nya små människor de första stegen på livets färd.

Kramar om dig!

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

16 februari 2013 19:16

Tack snälla det är så mysigt när det börjar om igen.
Goa kramar till dig!

 
skogsfen

skogsfen

16 februari 2013 10:17

Ja barnbarn det är livets efterätt. Har fyra från 20 årsåldern och i fallande till 3. Underbara stunder och fest när man får rå om dem en stund.
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

16 februari 2013 19:15

Javisst är det underbart men barnbarnen i alla åldrarna.
Kramar till dig!

 
wiper

wiper

17 februari 2013 11:41

Det var en fin bonad men härlig text. Vad härligt att du haft ditt barnbarn hos dig och vad mycket gott att äta och dricka. Min pappas bror hette Hugo som är ett jättefint gammalt namn som kommit tillbaka.

Jag har tyvärr inga barnbarn men man hör ju alla säga att det är jättekul och man får det lite mer livat som du säger. Vad härligt att släkten lever vidare för så är det inte hos oss. Min son är snart 40 år och brorsans dotter 30 år men inga barnbarn än.


Ha en skön söndag

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

17 februari 2013 18:29

Jag förstår att du saknar barnbarn, men det kommer ska du se.
Håller med dig om att Hugo är ett gulligt namn. Mitt barbarn Hugo är en mycket mysig lite kille, med ett mycket gott hjärta. Hoppas att det kommer en liten mysig Hugo till dig med.
Goa kramar!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

17 februari 2013 18:08

Ja barn sätter färg på tillvaron. Jag har också haft besök av en 4-årig mycket mysig tjej idag och för all del hennes mormor och morfar också. Dessutom har solen lyst hela dagen och det var varmt och skönt att vandra på skoterspåren på sjön

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

17 februari 2013 18:32

Här lyser ingen sol, här snöar det och är halt. Har varit på kurs hela helgen, så jag är trött nu.
Det var en väldigt bra kurs med en kvinna från Östersund.
Goa kramar till dig!

 
carina

carina

18 februari 2013 19:40

Jag får mitt första barnbarn till sommaren och det ska bli så roligt med en ny familjemedlem... tänk en lite baby :)

http://carri.bloggagratis.se

Kristina

18 februari 2013 20:10

Det är så mysigt med små bebisar. Jag var barnvakt ett par timmar i fredags åt den ene killen som är född på oktober. Det var så mysigt och det gick så bra.
Goa kramar till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards