kristinakicki

Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

En riktig röra

Av Kristina - 21 januari 2013 14:33

 

Nu skulle jag vilja krypa in under granen och strunta i det tråkiga arbetet som jag själv har bestämt att jag ska göra.

Jag ska städa alla mina skåp och lådor, allt har gått bra hitills och jag har inte mycket kvar. Igår lyckades jag göra mig av med en massa porslin som jag ska sälja på loppis senare i  Vår.


Men idag är det stopp, hela köket är fullt av grejer som jag inte vet var jag ska ställa någonstans. Jag har beslutångest om massor med grejer. Tänkte att om jag bloggade att det skulle lossna och allt faller på plats. Man blir äldre och har inte samma behov som tidigare. Alla stora formar behövs inte längre, eller gör dom det?


Jag kom på att det jag helst vill använda är mina vasar, så dom har jag flyttat ner så att jag räcker dem. Det är ju inte så lätt att klättra längre. Nu fick jag en liten paus i röran och ska fortsätta och plocka runt och städa flera skåp på en gång.


Men när det här är klart är mitt ben läkt och jag mår gott i vårsol och solsken ett hem med ordning och reda, det är  mitt mål.

 
 
skogsfen

skogsfen

21 januari 2013 17:24

Men så bra, tänk vad fint det blir och så praktiskt. Allt som du inte behöver behöver någon annan. Spara en stor form, annars ångrar du dig en dag.
Längtar också efter sol och vår.
Kramar från Skogsfen

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

21 januari 2013 18:48

Jag försöker att jobba bort den känslan att jag ska ångra mig. Jag har nog sparat flera stora formar om jag ska vara ärlig. Jag närmar mig slutet på städningen nu och det är sköööönt!!!!
Goa kramar till dig!

 
Anita

Anita

21 januari 2013 17:45

Hörru vännen ... vad redig du är. Behövde fortsätta med mina skåp också. Har så mycket att slänga också. Men, jag har ingen arbetslust idag. Är så lat och tråkig. Synd att man ska ha såna dagar för annars vore ju skitjobbet snart avklarat, eller hur. Det blir fina dagar i vår då du kan gå hemifrån och veta att skåpen är rensade och allt i sin ordning.
Jättefin gran du vill krypa in i ... Gör det - jag väntar där på dig.
Stor kram goa vännen från mej !!!

http://resenarskan.bloggplatsen.se

Kristina

21 januari 2013 18:31

Det gick lite bättre efter jag hade bloggat. men jag fick gå i genom vartenda skåp igen fast jag gjorde det i höstat. Att det aldrig går att få en bra ornding i skåpen. Man flyttar om och flyttar om.
Nu står det massor med porslin och glas på köksbordet som jag inte vill ha!
Jag känner mig lat idag med, men nu har jag lidet igenom det hela.
Vad härligt att du väntar på mig under granen, jag kommer direkt.
En bamsekram till dig med!

 
lillis

lillis

22 januari 2013 06:31

Vilket vackert foto du visar för oss.
Skönt att få rensa bort allt som man inte behöver, men håller med dig om att det är jobbigt innan man får ordning
Ha det gott
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

22 januari 2013 09:55

Jag blev klar till slut i köket, men det tog tid. Nu håller jag på att röja bland mina vantar och mössor. Nu blir det jobbigt igen, det kan ja bli riktigt kallt och då behövs varm mössa och tjock halsduk. Men det finns ett sätt gömma det på garderoben ett tag.
Ha det gott och go kram till dig!

 
Spanaren

Spanaren

22 januari 2013 11:11

Men vad du är duktig ... jag med har gått ock klurat på detta med att städa skåpen. Fast jag behöver det som jag har där.

En del är duktiga att sälja på loppis och sedan köpa det dom behöver. Jag beundrar dessa personer men inser att det är inget för mig *ler*

Bra att du får ned allt som du använder ofta så lågt som möjligt. Känner igen detta sen mitt ben var ännu sämre och jag kunde inte stå på en stol.

Goa och varma och energigörande energier till ditt ben och hela dig. Lycka till med din utrensning/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

22 januari 2013 14:04

Konstigt men mina skåp blir högre och högre, för jag har väl inte redan börjat att krympa. Jag tycker att det är viktigt att vasarna står långt ner. För hur många vasar prövar man inte för att det ska bli rätt.

Jag har aldrig sålt på loppis tidigare. Gatan jag bor på hade loppis i somras och då tänkte jag vara med nu i vår.

Tack goa du för dina energier, jag tar tacksamt emot.
Ha det gott och go kram!

 
fia

fia

22 januari 2013 13:06

http://fifiochblomsterfrona.bloggplatsen.se/ kolla min blogg, kommer bli sveriges största bloggerska <3

http://fifiochblomsterfrona.bloggplatsen.se

Kristina

22 januari 2013 14:05

Hoppas att det går bra för dig!

 
Ida

Ida

22 januari 2013 13:44

Det är tokigt vad man samlar på sig för bråte och ändå använder man inte ens hälften av sakerna. Vi ska röja en massa i våra förråd och skåp nu till våren för att bli av med massa skräp. Det är så skönt när det är gjort. Ordna lite i mitt linneskåp och det är skönt att fått ordning där i alla fall! :) Kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

22 januari 2013 13:58

Det är det enda som är kvar här att städa linneskåpet.
Där finns det gott om arvegods som broderade dukar, men de får vara kvar.
jag har jättesvårt för att lämna ifrån mig en del saker, men jag kanske inte behöver det heller. Men jag är stolt över mig själv, jag har ratat en hel del.
ha det gott och go kram till dig!

 
Ingen bild

Eva Markusson

22 januari 2013 19:49

heja heja jag vet vad det innebär och hur du upplever situationen
men försök att ta lite i taget
kramar Eva

Kristina

23 januari 2013 08:56

Tack asnälla!
Det är mycket känslor som kommer upp när man rensar. Porslinet som jag fick av min mamma kan jag lämna det? Nu har jag gjort det och mår bra.
Idag ska jag göra lite andra saker för nu är jag nästan färdig med rensningen. Min sambo ska dammsuga bakom tavlorna och taket i det sista rummet.


Det känns så skönt. Men tittar jag mig omkring så finns det så mycket grejer överallt, men dat ska nog vara så hos oss.

Jag har känt in alla sakerna så att det är goda energier omkring dem, så då får de stanna tills nästa röjning.

 
carina

carina

23 januari 2013 17:31

Hej ! Just när man börjar ta tag i röran kan det kännas att man inte mäktar med det och så är man klar och då är det en väldigt go känsla man får i sig. Skönt att rensa ut.

Ungefär som när man bestämmer sig för att ta tag i sitt liv och rensa upp och ut onödiga tankar och ibland människor.
Först är det svårt och jobbigt men sedan så himla skönt.
Kram !

http://carri.bloggagratis.se

Kristina

23 januari 2013 18:47

Ja pricken över i, så känns det. Häromdagen blev det riktigt jobbigt, men nu börjar allt att lätta. Värken i kroppen är oxså bättre.
Vilken underbart bra beskrivning du ger.
Riktigt goa kramar till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

24 januari 2013 09:43

Nu känner jag med dig. Jag vet så stressande det är när man drar fram en massa grejor och dom verkar växa när man ska ha in dom igen. Jag tog ju in ett gammalt skåp i somras och då fick jag flytta över en massa grejor dit så det kändes ju bra men nu är det skåpet fullt också. Det är nästan magi över det där. Till sommaren ska jag banne mig ha loppis men jag gruvar mig för att diska, plocka och prissätta alla grejor.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

24 januari 2013 09:54

Precis så känner jag det. Går det inte att ställa en grejer på olika ställen och ha ett enhetligt pris, tex 20 kr för allt på markerat ställe.
jag har aldrig haft loppis hemma här förut, men jag hoppas att bli av med lite grejer.

Ibland när jag röjt ut så har det kommit in annnat i stället och det blir fullt iallafall.
det tar bara massa onödig tid att plocka och damma alla grejer.
Men det kan vara lite roligt att ha fina serviser och plocka fram och bara njuta av livet.
ha det gott och go kram till dig!

 
Ingen bild

Lova

8 februari 2013 12:03

hej farmor vart ligger det där finna. jag är sjuk jag har inflänsa

Kristina

8 februari 2013 18:46

Lilla goa lova. Jag blir så glad för din kommentar. men du måster bli frisk till på söndag när vi ska gå på Ronja Rövardotter. Jag har med varit förkyld, men är bättre nu. Du fyller ju år på söndag med och då får jag vara med dig igen. Precis som när vi åkte skidor på din 7- årsdag.

Bamsekramar från farmor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards