kristinakicki

Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Lite tankar om vintern

Av Kristina - 17 januari 2013 09:11

 

Den här bilden är sen januari förra året. Det var lite annurlunda då, ingen is på sjön och ingen snö. Här har det snöat och när jag tittar urt genom fönstret så ser det ut som om det kommer ner något nu igen. Det är 5 minus ute men det känns kallt inne ändå. Vi eldar med ved i braskamin och köksspis och det värmer hela huset nästan. Men det tar tid att bära ved, lägga in i spisarna, aska ur och damsuga hela tiden. Men vi har en underbar värme, bara vi ser till att öppna ut ibland för eldningen förbrukar syre.


Jag hade svårt att sova efter jul, kan bero på förkylning, jag kände mig så torr i halsen. Då var det en vän som påminde mig om att ställa vatten i rummet, det gjorde jag alltid förr. Jag hade kvar en sådan där i keramik som man sätter på elementet ( jag vet inte vad den kallas) och fyllde med vatten. längst in i skåpet hittade jag en underbar vacker kristallvas som jag fyllde med vatten och ställde på byrån brevid min säng. Om det beror på vattnet eller lyxen med den vackra vasen vet jag inte, men jag sover bättre.


Jag vet inte hur många gånger jag suttit vid datorn och tänkt hälsa på mina goa vänner eller skriva något. Kameran eller jag krånglade, bilder blev bara så dåliga, det funkade inte det heller. Jag har haft väldigt mycket värk ett tag och då drar man sig undan allting. Nu ska jag  göra lite rörelser så kroppen kommer igång, sen kommer jag och hälsar på hos mina bloggvänner.


 
 
Spanaren

Spanaren

17 januari 2013 10:32

Hej goaste vännen :-) Kl 09.00 i morse så var det minus 29,4 grader då vi gick ut.
Förstår att det är jobbigt med veden när du inte riktigt känner dig i form.
Massor av goa energier till dig!
Du tittar in hos oss alla när du känner för det ... det är lika för oss alla när vi har ont eller så.
Krya på dig och ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

17 januari 2013 12:18

Det värmer i hela kroppen av din omtanke och förståelse. Jag tackar så mycket för dina energier, de känner jag alltid av.
Men fy vad kallt ni har, hur kan ni gå ut när det är så kallt. Då ska jag inte klaga mera.
Riktigt goa och varma kramar till dig!

 
lillis

lillis

17 januari 2013 14:08

Kul att du är här igen och man bloggar ju när man känner för det inget tvång.
Fint foto du visar
Krya på dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

17 januari 2013 14:48

Tack snälla kära du!
jag mår bättre nu det är bara smärtan i ena hälsenan, så jag tar det lite lugnt.
Goa kramar till dig!

 
Spanaren

Spanaren

17 januari 2013 15:04

Är man rätt klädd så *ler*
Mera av goa och härliga och välbehövande energier/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

17 januari 2013 17:29

Jag har en uppsättning med varma kläder som jag inte har använt än i år. de är jättegamla men ibland behövs de.
jag känner mig bättre och tackar och tar emot än en gång.
En ny bamsekram till dig!

 
lillis

lillis

18 januari 2013 06:21

Önskar dig en bra och skön helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

18 januari 2013 09:15

Det önskar jag dig med. Som vanligt så gläder jag mig mycket av din Helghälsning.
Goa kramar till dig!

 
Corina

Corina

18 januari 2013 08:08

Har varit lite kylslaget ett tag nu. Igår kväll hade vi -27 grader när jag kröp isäng ! Luftfuktning när man eldar ved är aldrig fel då luften tenderar att bli lite "torr". Tror säkert det är fukten som hjälper dig att må bättre :)
Man kan väl lugnt säga att det är långkalsongväder just nu, kram !

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

18 januari 2013 09:14

Så kallt ni har det, hur klarar ni det. Vi är nog lite bortskämnda här nere i Västergötland.
Ha det gott och go kram till dig!

 
skogsfen

skogsfen

18 januari 2013 10:49

Välkommen tillbaka, så är det ju vi kan inte sitta vid datorn hela tiden...blogga gör man när man vill. Vi eldar också med ved en gång om dagen, vattentankar som fördelar värmen i huset. Ingen värme är som vedvärme. Förkylning och värk i kroppen är inge kul, det där med vattnet var ett tips som jag ska försöka med. Kramar i massor för att pigga upp / Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

18 januari 2013 14:01

det låter skönt med att elda en gång om dagen. Vilken smart lösning med vattentankar.
Jag tackar så mycket för dina goa kramar. Nu ska jag åka och bada i varmbassängen och träna kroppen.
Ha det riktigt gott och go kram till dig med!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

18 januari 2013 11:20

Jo visst blir luften jättetorr, speciellt elelementen torkar ut luften Att ha mycket blommor och ställa ut vatten kan hjälpa lite men jag blir alltid torr i skinnet som en gammal krokodil på vintern. Idag är det -31 grader och jag eldar. Så här har jag det hela vintern. Bära ved, elda, ut med aska, skräp på golvet överallt och visst är det ett hårt arbete med veden året om. Vintern är ett elände och ibland undra man varför man bor här.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

18 januari 2013 13:59

Jag känner igen det där helt och hållet, visst är det tufft. Nu brukar jag få hjälp av min sambo, men i veckan har han varit sängliggande och då blev det extra tufft med veden. Nu har han tagit ner pulkan så vi kan köra in veden på den. Men vi har en skön och go värme.
ha det riktigt gott och go kram till dig!

 
wiper

wiper

18 januari 2013 11:42

Vi har bara minus 5 grader, lagomt med snö och sol just nu. Man såg såna där vaser på elementen förr och det var för att få fuktigare luft. Numera finns det luftfuktare av annat slag men dom är ju mycket dyrare. Då måste jag testa att sätta ett glas vatten på mitt sängbord för jag sover dåligt just nu.Tråkigt när kroppen strejkar och man får en massa krämpor man blir så less och ur form. Hoppas du får må bra nu och att förkylningen försvinner

Sköt om dig
Ha en fin fredag och helg
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

18 januari 2013 13:55

Jag känner mig lite bättre nu, men det har varit jobbigt efer jul. jag funderar på om man stoppar i sig så mycket sött och annat ovant så man mår dåligt.
Ha det jättegott och goa kramar till dig!

 
annechristines/bustanten

annechristines/bustanten

18 januari 2013 17:53

Jag har varit in några gånger, men roligt du är tillbaka. Ja ibland händer det en massa man inte kan påverka.
Ja på denna bild var det då snöfattigt. Här i sundsvall var det -27 i morse burrrrrr.
Önskar dig en fin helg och en VARM KRAM får du av mig!

http://http:annechristines.bloggo.nu

Kristina

18 januari 2013 19:29

Det har blivit kallare här med, -8 grader. kul att du inte har glömt mig, det gläder mig.
Ha en riktigt fin helg du med1
En riktigt varm och go från mig!

 
Ida

Ida

18 januari 2013 20:57

Skönt att höra att du mår bättre nu. Har funderat på vad du tagit vägen! :)

SV: det gick jättebra med godissuget! Träningsformen är en version av zumban som är så populär. Dock är latinmove lite lättare men lika roligt och lika svettigt! :D Kör den varje torsdag och det är väl min 5:e termin med det nu tror jag. Kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

19 januari 2013 11:08

å, vad det låter roligt. jag skulle så gärna vilja pröva detta. men det finns inte här i närheten.
Tack snälla för att du svarade mig.
Go kram till dig!

 
Kaela

Kaela

19 januari 2013 20:20

Ja för den som har ont i kroppen är denna eländiga kyla inte rolig.
Det enda man nu kan glädjas åt ät att varje dag för oss närmare våren.

kramar om dig!

http://kaela.bloggplatsen.sekaela.bloggplat

Kristina

19 januari 2013 21:32

Det har varit lite jobbigt. Men jag sitter i min varma badtunna och bara njuter och då värker det inte.
jag längtar med till våren och vackra blommor ute och härliga dofter.
Goa kramar till dig!

 
Ingen bild

Lambergsfrua

19 januari 2013 22:18

Så vacker vinterbild du visar. Tack! Så tråkigt att du inte mår riktigt bra. Jag tror att vi har lite för torrt inomhusklimat på vintern och då är det säkert bra att tillföra extra fukt på olika sätt.
Jag hoppas du får sova gott i natt så du återhämtar dina krafter snabbt.
Varmaste kramen,
Lambergsfrua

Kristina

21 januari 2013 14:32

Det har blivit bättre med sömnen tycker jag. Jag känner mig bättre nu förutom värken i benet.
Tack snälla för din omtanke.
Goa kramar till dig!

 
Pisan

Pisan

21 januari 2013 14:23

Tänk att det har jag också glömt bort att man kan göra! Skall jag ta och fixa med en gång faktiskt. Det är ju så torr luft inne nu på vintern när det är full värme på hela tiden.
Har också extra mkt värk nu. Januari och februari är inga roliga månader. Vill ha vår, NU...
Hoppas du får en fin vecka! Kraaam! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kristina

21 januari 2013 14:30

Ja det är jobbiga månader nu. Men det värsta har släppt.
Ja det blir ljusare och ljusare och det är underbart.
Jättegoa kramar till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards