kristinakicki

Direktlänk till inlägg 30 november 2012

Skam den som ger sig

Av Kristina - 30 november 2012 18:40

 

 De här blommorna har jag varit rädd för att köpa för de dör direkt hos mig. Men så fick jag ett tips att man skulle lägga is i botten på krukorna, och kan ni tänka er jag har haft dem i tre veckor nu och de mår så gott i fönstret hos mig. Jag blir så lycklig och stolt när jag klarar något som jag tidigare ansett vara omöjligt.


Jag ska skryta lite till, jag lyckades med mina pepparkakor i år. För första gången är jag nöjd med dem, de är både goda och ganska snygga. Jag tänkte att nu bakar jag inte pepparkakor i år för de blir aldrig bra, men så fick jag ett recept av en god vän och då kunde jag inte låta bli att pröva igen. Men skam den som ger sig, det lyckades och själförtroendet steg i höjderna.

Ge aldrig upp, för till slut så funkar det.

 
 
wiper

wiper

1 december 2012 09:22

Vad fint och juligt det blev i fönstret. Vilket bra tips du fick och det tar jag till mig också för jag har inte fått såna blommor att hålla. Vad härligt att pepparkakorna blev precis som du ville. Då skall jag inte ge upp heller än om jag är urusel på att baka pepparkakor ;)

Ha en jättefin lördag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

1 december 2012 11:19

Vad skönt att höra att jag inte är ensam om att vara dålig på pepparkakor. Men nu är det historia.
Jag läste att om man kavlade mellan bakplåtspapper så behövde mann inte mjöl, det kanske är ett bra tips.
Ha det gott och go kram!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

1 december 2012 10:59

Vilket bra tips. Jag brukar alltid misslyckas med cyklamen men nu kanske jag skulle kunna försöka igen. Tack för det tipset. Jag tycker att dom är vackra och det är roligt med blommor som blommar mitt i vintern Det lyser upp.

http://skogsnuvan.bloggagratis.ses

Kristina

1 december 2012 11:15

Ja, det var ett bra tips, och det har funkat i 3 veckor och det är rekord för mig med cyklamen.
Goa kramar till dig!

 
Ida

Ida

1 december 2012 19:28

Fina blommor! Jag har också svårt med sånna, men det kanske vore nått att tänka på i framtiden. Jag tycker pepparkakorna beror mkt på degen. Vi hade en färdig deg (köpt) som inte alls var bra. Den smakade inte så gott och sen var den svår att få ut pepparkakor ur. Min farmor brukar göra en jättegod deg. Tror jag ska göra den nästa gång jag ska baka! :) Hoppas du får en fin helg! kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

1 december 2012 20:03

Jag har varit på barndop idag och det var trevligt.
Jag fick ett nytt recept av en vän. Degen var ganska fet och gick att kavla utan en massa mjöl.
Go kram till dig!

 
Ida

Ida

1 december 2012 21:52

Sv: Kan tänka mig att det var fint i Skövde också. Men tror inget slår Liseberg faktiskt. Det är så mysigt där så.... Fast å andra sidan har jag inte sett hur det ser ut i Skövde heller. ;) Kram kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

2 december 2012 10:37

Skövde har sastat en hel del. Tyvär hade jag inte kameran med mig, det var inte meningen att vi skulle hamna där.
Jag var på Lisseberg förra året och det var vackert.
Men jag åkte nog hellre till Borås och tittade på utställningen.
Go kram!

 
Spanaren

Spanaren

2 december 2012 10:12

Jag har kvar en cyklamen sedan flera år tillbaka. Den är inte lika tjock och fin som dina men den lever och den blommar varje år. Har alltid lite vatten i krukan så den får suga upp det. Står i ett svalt norrfönster. Lycka till med dina fina blommor och smarra på dina fina och goda pepparkakor/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

2 december 2012 10:48

Men hur bär man sig åt för att ha en cyklamen i flera år? Blommar om gör den oxså, är full av bundran.
Ha det gott och en go kram!

 
Kaela

Kaela

2 december 2012 10:39

Vilket underbart vackert fönster du har.
Och visst - skam den som ger sig - till sist lyckas man.
Kramar om dig!

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

2 december 2012 10:59

Vad skönt att du såg mitt budskap. Visst är det så.
tack för berömmet om mitt fönster.
Goa kramar!

 
Ida

Ida

2 december 2012 11:25

SV: Ja har du tillfälle att ta dig till Borås under jul & nyår så tycker jag du ska besöka den. Jättefint verkligen! :)Glad 1:a Advent-kramar till dig!

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

2 december 2012 22:40

Goa kramar till dig med. Vad bra att du skrev att det höll på så länge, då kanske man har vägarna förbi.

 
lillis

lillis

2 december 2012 11:34

Vad julfint du har i fönstret
Önskar dig en bra 1:Advent
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

2 december 2012 22:39

Tack snälla trogna goa vän.
Go kram till dig!

 
Carina

Carina

2 december 2012 16:18

is i botten ! Ja där ser man.... och fina var de.

Ha en trevlig kväll !

http://carri.bloggplatsen.se

Kristina

2 december 2012 22:37

Visst låter det konstigt, med det funkar.
Go kram till dig!

 
skrivmoster

skrivmoster

4 december 2012 09:13

Blommorna ser jättefina ut! Och så roligt att lyckas med pepparkakorna! Du får klappa dig själv på axeln och ge lite beröm! Ibland säger jag högt för mig själv att "det gjorde du bra!" Vi behöver alla vara snälla mot oss själva och inte bara ställa krav.

Lycka till med blommorna! Kraam

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

4 december 2012 09:19

Du har så rätt!
Visst är det viktigt att vi bryr oss om oss själva.
Ha det gott och go kram!

 
skogsfen

skogsfen

4 december 2012 11:09

Cyklamen det är en svår blomma. Någon sa att det finns olika sorter en som dör efter en blomning och så en som man kan ha år från år. Jag vet inte, men min mamma som tog död på det mesta i blomväg lyckades med just denna blomma. Stora fin blommade år efter år. medan mina dog??? Fast jag lyckades med andra istället :)
Lycka till med dina hoppas få se en blid på dem nästa jul ;)
Kramar från Fen

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

4 december 2012 18:57

Det var intresant, så är det kanske.
Det konstiga är att de lever fortfarande.
Goa kramar!

 
Karin

Karin

4 december 2012 23:35

Is? De tycker säkert inte om värmen från våra element. Bra tips som ska provas!
Önskar dig allt gott i julstöket!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

7 december 2012 09:11

Jag önskar dig allt gott med. Blommorna lever fortfarande och det är tid för en ny iskylning idag.
Go kram!

 
annechristines/bustanten

annechristines/bustanten

5 december 2012 17:43

Vad roligt att du lyckats så bra med dina pepparkakor. Det värsta med dessa kakor är att degen alldrig tar slut, hehe.
Ha nu en fin kväll och du!!! Vad fint du har i ditt fönster.
Kram från mig bustanten

http://annechristines.bloggo.nu

Kristina

7 december 2012 09:10

jag gjorde bara enkel sats dn här gången så det funkade bra.
De gardinerna är 29 år gamla. Min mamma hjälpte mig att sy dem, jag fick inte sy på maskin, så min mamma fållade för hand.
Därför sätter jag upp dem varje Jul som ett minne av min mamma.
Go kram!

 
Ida

Ida

10 december 2012 13:11

Åh vilken söt header du har fått! Väldigt passande måste jag säga! :) Hoppas allt är bra med dig! Kram kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

10 december 2012 15:40

Tack snälla det är inte jag utan en god vän som jag har lärt känna på bloggen som har gjort den åt mig.
Jag själv är inte så värst bra på dator men det blir bättre och bättre.
Vad glad jag blir när du saknar mig. jag är väldigt pysslig av mig och det tar tid.
Sen har det krånglat mycket med datorn, men nu har jag fått hjälp så nu är jag på banan igen.
En riktigt go kram till dig!

 
Ida

Ida

10 december 2012 16:33

SV: Du är så välkommen tillbaka så! :) Jag lägger nog upp fler recept! Det är kil att testa lite nya sorter. Ska iofs göra minkyssar och brända mandlar sen. De är klassiska på vårt "godisbord"! :) Kram kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

11 december 2012 11:52

jag kommer in och kollar! Just nu bakar jag bröd i vedspisen.
Goa kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards