kristinakicki

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Min sista grönsak för i år

Av Kristina - 29 november 2012 16:23

 

Nu har jag gjort iordning mina sista squash, det är jättehårda skal på dem nu, så det gick åt mycket kraft och den bästa kniven. Men jag är glad att de har klarat sig så länge.

Nu vågade jag inte chansa längre utan jag gjorde några ostkakor på frukten, jag tycker att de blev jättegoda.

Resten av squashen rev jag ned och stoppade i frysen, som jag senare ska använda till köttgrytor eller brödbak. Brödet blir så saftigt med squash i.

Det är så mycket man vill göra nu till Jul så jag hinner inte blogga så mycket. Men ska jag vara riktigt ärlig så sitter jag mycket i min badtunna nu för tiden. Där samlar jag kraft och mjukar upp stela leder. På helgen blir det ett gott vin i karet, kan man  ha det bättre.


Men jag kommer emellanåt in och kikar på era fina bloggar, jag har inte glömt er.

 
 
skogsfen

skogsfen

29 november 2012 19:23

Så smarrigt egen squash, mummmmms det blir så gott bröd när man använder grönsaker i. Jag bakar ett kikärtsbröd som blir saftigt också.
Åååå lyckos egen badtunna, underbart sitt där med tända ljus och vin och titta på stjärnorna om det inte är mulet förstås.
Kram från Fen

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

29 november 2012 21:17

Kikärtor har jag aldrig bakat med men däremot med linser, kul med nya tips.
Jag har precis kommit upp ur badet nu, men jag saknar fortfarande stjärnorna.
Goa kramar till dig!

 
Love

Love

29 november 2012 19:38

Oj vad skönt det låter med din badtunna klart du sitter där o njuter ofta. Visst är det en jättefin tid vi nu har framför oss.
Jag skulle gärna hoppa över november men i december kvicknar jag till och tycker alla förberedelser är trevliga.
Måste försöka fokusera på det som är bra och vara glad o stark för Leifs skull. Vi åker till honom med kaffe o bröd på söndag och tänder det första ljuset.
Jag skriver inte heller så ofta det ska kännas som glädje när man berättar eller skriver kommentarer inte som ett tvång.
Ha nu en fin o mysig helg.
Kram vännen.

http://vindalou.bloggplatsen.se

Kristina

29 november 2012 21:07

Jag hoppas att du har fått min kommentar. November är mörk och trist. jag sitter i min tunna och njuter men ser inte en stjärna på himmeln.
jag är jätteglad att du har kraft att titta in hos mig. Tänker mycket på dig och du är med i mina tankar.
Go kram till dig!

 
Corina

Corina

30 november 2012 18:41

Jag har nästan slutat laga allt till julen. Har varken tid eller ork till detta då jag jobbar så mycket som jag gör. Fast hade jag haft mera ledigt hade jag nog lagt mera tid på matlagningen till jul, som när jag var hemma med barnen då dom var små. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

30 november 2012 21:04

Man ska göra det man hinner och tycker är roligt till Jul. Det ska inte vara en massa måsten och att man ska vara helt slut när Julen kommer.Julen är en högtid då man ska umgås och ha det gott med famij och vänner. go kram till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

1 december 2012 10:57

Badtunna låter ju väldigt skönt. Att sitta där och titta på stjärnorna om det nu ev skulle synas några stjärnor. Det har ju varit mulet ett tag. Jag får nöja mig med att bada bastu men det är inte helt fel det heller.

http://skogsnuvan.bloggagratis.ses

Kristina

1 december 2012 11:16

Jag undrar med var stjärnorna är, jag har inte sett dem än. Men jag njuter ändå och ger distanshealing, det går så bra i badet.
Go kram!

 
Carina

Carina

2 december 2012 16:16

men jag förstår dig har man en gång blivit badtunne biten så har man.... :)

http://carri.bloggplatsen.se

Kristina

2 december 2012 22:39

Ja livet är underbart när jag får bada. Men nu är det så kallt här, det är 12 minusgrader, så jag får vänta tills jag är hemma en hel dag.
Go kram!

 
Ingen bild

annemon

3 december 2012 09:32

Mys i bad, gör gott i kropp och själ. Hoppas stärnorna tittar fram snart.kallt på morgonen här -16 grader brrr
Ha de gott kram

Kristina

3 december 2012 18:49

Här är det bara 12 grader minus och tunnan är laddad med8 grader plus.
Go kram!

 
Pisan

Pisan

3 december 2012 11:24

Du gör rätt i att sitta i tunnan nu! Njuuuuut! :-) Kram från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kristina

3 december 2012 18:48

Jag har badat precis nu och ska gå i om en stund igen.
Go kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards