kristinakicki

Direktlänk till inlägg 16 november 2012

Mina sista tomater för i år

Av Kristina - 16 november 2012 19:15

 

Nu har jag njutit min sista frukost av mina egenhändigt odlade giftfria tomater. Jag har förvarat dem i ett stort äggfack med en tidning ovanpå. Det var svårt att få tomaterna att mogna i höstas, så jag plockade av dem  och hade dem länge på altanen. Nu har de fått vara inne i värmen och varje morgon har de haft plats på mina frukostmackor. men nu är de slut och jag kommer att sakna dem mycket. Men jag har tagit fröer på dem och det är ju inte så långt kvar tills jag kan sätta ner dom i jorden. Då ger de mig njutning igen när jag ser dem växa och frodas.

 
 
Lena

Lena

16 november 2012 20:53

Mina tog slut för länge sedan. Har också tagit några frön att suga på tills det är dags att peta ner dem i jorden.

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

17 november 2012 10:03

Jag tror inte jag har haft tomater så länge tidigare. De smakar extra mumsigt nu och får mig attt änka på sommar utan regn.
Ha det gott och go kram!

 
lillis

lillis

17 november 2012 11:27

Önskar dig en bra helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

17 november 2012 11:37

Det önskar jag dig med!

 
wiper

wiper

17 november 2012 15:57

Så fina tomater och smörgåsen ser så god ut. Synd att dom är slut nu för det finns ingen godare smak än när man odlar dom själv.

Ha en fin lördagskväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

18 november 2012 11:24

Jag är tacksam att de har räckt så länge, det är ett så bra pålägg med lite örtsalt på.
ha det gott och go kram!

 
Karin

Karin

17 november 2012 20:47

Visst är det något speciellt med egenodlat!
Man njuter i dubbel bemärkelse!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

18 november 2012 11:23

Jag mår ganska dåligt av att äta besprutat, så nu kommer jag inte att äta tomater förän nästa sommar.
Kramar till dig med!

 
Kaela

Kaela

18 november 2012 09:18

Härliga mackor!
Och det är sant - det är snart vår igen!

Kramar om dig!

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

18 november 2012 11:22

Bara det har varit Jul så vänder det occh börjar ljusna, så härligt det ska bli.
Goa kramar!

 
skogsfen

skogsfen

18 november 2012 10:35

Wow så gott, jag är dålig på att odla. Vet ju att tomater smakar mycket mer än de vi köper i affären. Solmogna tomater på en terrass i Grekland och jag förstår att egenodlade smakar så. Kram från Skogsfen

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

18 november 2012 11:21

Det är skillnad på smaken och vetskapen om att de inte är besprutade höjer smaken ytterligare.
Goa kramar till dig med!

 
Spanaren

Spanaren

18 november 2012 13:40

Mmmm så gott det ser ut ... lokalodlat och giftfritt är alltid bäst :-)

Läs på min blogg idag om att beställa almanackor via mig och min blogg ... stolt blev jag *ler*

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

18 november 2012 19:59

Visst är det bäst och ganska viktigt att äta så ren mat som möjligt.
Go kram!

 
Ida

Ida

18 november 2012 15:35

Färska egenodlade tomater är ju hur gott som helst. När jag var liten odlade vi alltid det i växthuset. Gick ofta dit och tog en mogen och solvarm tomat! Mums!! :) kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

18 november 2012 19:42

Solvarma tomater är så gott! Det var dåligt med den varan i somras. det är bara hoppas på nästa sommar, det kan ju inte bli sämre.
Go kram till dig!

 
Carina

Carina

18 november 2012 16:48

Det är ju så att allt har en ände :)
och så gott det är med egna tomater så förstår jag saknaden.
Ha en fin kväll !

http://carri.bloggplatsen.se

Kristina

18 november 2012 19:35

Tack snälla!
Allt har ju en ände, så är det ju.
ha det gott och go kram!

 
Anita

Anita

18 november 2012 18:45

Nu har jag både uppdaterat min blogg och börjat gå runt och skriva i era kommentarer. Vädret är ju så grått så man måste ju roa sig och jag blir impad av dina tomater. Du har rätt i att det snart är dags för att så fröer igen - livet störtar ju fram. Ha det gått min vän och tack för att du finns !!!
KRam

http://resenarskan.bloggplatsen.se

Kristina

18 november 2012 19:25

Tack snälla för det fina du skriver.
Jag ska med ta en stund och göra lite påhälsningar.
Ha det gott och tack för att du finns!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

19 november 2012 09:07

Dom mackorna går inte av för hackor dom. En sådan skulle jag vilja ha en sån här morgon när jag har slut på det mesta och sitter och tuggar på en spisbrödmacka med kaviar. Jag har en måndagsplan som går ut på att ta sparken och åka efter sjön och se fiskarna genom den genomskinliga isen Härligt äntligen men jag åker inte skridskor när jag är ensam. Man vet aldrig vad som händer om man ramlar men sparken blir bra.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

19 november 2012 09:39

Jag undrade varför jag inte såg din spark på bloggen. Det låter så härligt med din utflykt. Det kan väl inte vara så ofta det är så fin is. Jag minns det bara en gång här. Här skiner solen idag och jag ska åka på utflykt jag med ut i naturen med en healingvän.
Var rädd om dig på isen och go kram!

 
Emm

Emm

25 november 2012 16:46

Vad gott det ser ut! :)

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Kristina

25 november 2012 21:05

Kul att du tittar in! Välkommen tillbaka.
Go kram!

 
Anette

Anette

9 december 2012 17:14

Äntligen fick jag tid att prova Durcèer! Jättegoda! Tack för receptet! :D

http://anettesbaksida

Kristina

10 december 2012 15:41

Vad kul att du uppskattade receptet.
Ha det gott och go kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards