kristinakicki

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Kristina - 8 november 2012 15:55

Durcée ca 30  st            175 grader  i ca 10 min
 
3 st äggvitor vispas till skum
2 hg florsocker
2 hg skållad mald mandel (rör ihop socker och  mandel)
blanda i vitorna, grädda och låt kallna på  plåten.
 
Kräm 1
3 st äggulor
6 msk florsocker
6 msk mjölk
Detta sjudes till en kräm.
 
Kräm 2
150 gr rumsvarmt smör el  margarin
6 msk florsocker
Detta röres till en kräm.
 
Blanda de båda krämerna försiktigt så de inte skär sig
Stryk krämen på baksidan av kakorna i en topp  och
ställ dem kallt en stund
Smällt blockchoklad med lite olja och doppa  kakorna
 
LYCKA TILL!
 
Äntligen har jag prövat det här receptet och baket blev mycket lyckat.
När jag var på gekås i Ullared i somras träffade jag en dam framför florsockert som berättade att hon hade ett så bra recept på durceér. Hon fick ett visitkort av mig, det dröjde inte många dagar förän jag hade receptet. Men det tog ett tag för mig, men idag blev det av. Jag gjorde dubbel sats, de blev så goda och jag är så nöjd.
jag tackar så mycket för receptet, som jag vill gärna dela med mig.

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards