kristinakicki

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Kristina - 2 november 2012 18:00

 

Det var meningen att vi skulle ha besök i lördags men det blev inställt och jag hade redan tagit ut kycklingen ur frysen, så jag lagade till den här rätten ändå. Istället åkte jag iväg och träffade mina barnbarn och vi gick en spännande spökpromenad. När jag kom hem blev jag lite sugen så jag värmde kyckling och såsen och smaskade i mig. Jag brukar inte värma mat i mikron men man behöver ju inte vara fanatiker. Den här kycklingrätten är en riktig favorit, särskilt såsen, den bara smälter i munnen.


Här kommer receptet på 4 portioner:


4 kycklingfileér,  1/2 mango,  100 g gorgonzola, salt, peppar, 1 1/2 dl cornflakes, 1, dl vällagrad ost.

Skär ett snitt i fileérnas långsida och tryck in några bitar mango och gorgonzola, salta och peppra runt om.

Lägg fileérna i en ugnsäker form. Krossa cornflakes och blanda med den rivna osten. Tryck på blandningen ovanpå fileérna som ett täcke. Stek i ugnen i c:a 30 min. Täck ev med folie så att det inte bränns.


Sås:


1/2 hackad mango, 1/2 chilipeppar, (jag tog sambal olek istället för chili det har jag alltid hemma), 2 msk smör,1 msk maizena,1 dl vatten, 1 tärning hönsbuljong, (kyckling fond går lika bra), 1 1/2 dl grädde, 1 msk mango chutney, skal från en 1/ 2 lime, salt, peppar.


Fräsch chili och mangon i fettet, ta från värmen och strö över maizena. Tillsätt vatten, buljong, grädde, mango chutney och limeskal.

Koka samman under omröring 5- 10 min. smaka av med salt och peppar. (mixa såsen)





Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards