kristinakicki

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Kristina - 19 oktober 2012 08:38

Jag älskar vatten, den här sommaren var inte rolig, när vattnet i sjön aldrig blev riktigt varmt och skönt. Jag vet inte vad som händer med mig när jag hoppar i vattnet, det blir som en rening i hela kroppen, och svullnaden går ner. Man blir rörlig i vattnet och så lätt man blir, det är en skön känsla och inte helt fel.


I många år har jag haft en dröm om en badtunna utanför våran altan. Förra torsdagen kom en stor lastbil och leverade min vedeldade badtunna. 

 

Det var många tankar och frågor, vad jag skulle ha för sorts bad. Det finns ju jazzuci, men då fick jag en känsla av att jag inte ville bada i klor och eluppvärmning kändes inte så bra. Visst är det bekvämt med ett ständigt varmt bad att bara hoppa i när man känner för det. Men det passade inte min plånbok riktigt heller.


Helt plötsligt ramlade pengarna in från lite oväntat håll och jag hittade den här tunnan uppe i Norrland  (sotarns badtunnor) för ett mycket bra pris. Jag fick även svar på alla mina frågor när jag ringde honom, mitt val blev en tunna med plast inuti, tycker att det är lite mer lättskött.

Summan jag fick var exakt den som det hela kostade. Jag tackar så mycket för att min önskan gick i uppfyllelse, det tog lite tid men var kanske nödvändigt för att det skulle bli så bra som möjligt.


Vi har badat nästan varenda dag och det tar ungefär 1- 2 tim att värma upp. Det här har gjort mig så gott att få bada ute och bara koppla av och njuta. Nu stannar vi hemma och badar, nu behöver vi ingen semester än på ett tag.



Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards