kristinakicki

Alla inlägg den 19 september 2012

Av Kristina - 19 september 2012 08:45

 

Jag tycker så mycket om svartavinbärspajen som jag har lagt ut på blogen. Så jag gjorde om receptet lite så att det skulle passa till äpple. Jag och mina gäster tyckte att det blev ett lyckat resultat. Om du undrar över det lilla hålet på bilden så beror det på att jag är så nyfiken och ville ha reda på med en gång om jag hade lyckas och det hade jag.

Så här gjorde jag:


Blanda: 150 g mjukt smör, 1dl socker, 1,5 dl vetemjöl, 1,5 dl grahamsmjöl, 1 tsk bakpuver till en deg och tryck ut i en pajform.

Blanda: 2 dl creme fraiche, 0,5 dl socker, 2 ägg, 1 tsk vaniljsocker och skalade, skurna äppelbitar och kanel efter smak. ( Jag tyckte att det såg lite ut så jag blandade i lite gräddmjölk, men jag tror inte det behövs, pajen ser ju välfylld ut men det är ett alternativ som går bra).

Häll i fyllningen i pajskalet och grädda i 175 grader i ugnen.

Låt pajen svalna så att fyllningen "stannar."

Lycka till!

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards