kristinakicki

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Kristina - 14 september 2012 09:43

 

Idag när jag vaknade så öste regnet ner, ibland kan det vara lite positivt för mig. Inget arbete i trädgården, jag kan ta det lugnt. Jag bestämde mig för att jag skulle titta på en film. Vi har tagit ett erbjudande på viasat så vi har några filmkanaler.

Filmen jag valde började kl 8.00 på viasat film och hette THE GRACE CARD. Den filmen gav mig alla känslor man kan kan få. Det var en film som handlade om sorg och hat och att kunna förlåta hemska händelser som en famij råkade ut för. En mycket lärorik film, som alla borde se för att lära oss förståelse och förlåtelse, vilket inte är det lättaste.


Vi kämpar många gånger med hat och ilska och har svårt att släppa tanken på det som har sårat och gjort oss illa. Den vi gör mest illa med dessa jobbiga och negativa tankar är oss själva. Oftas kan det handla om att förlåta sig själv och få en bättre självkänsla. De misstag vi känner att vi har gjort blir inte bättre för att vi ältar det hela tiden och mår dåligt av det. Jag tror att det är svårare att förlåta sig själv än att förlåta andra.


Här kommer en bra affirmation: Jag förlåter mig själv och alla andra för allt negativt som har hänt i det här livet.


Har du lite tid över så titta gärna på den här filmen. Nu vet jag inte när den går nästa gång men på viasat så återkommer filmerna ganska ofta och en lång tid framöver.

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards