kristinakicki

Alla inlägg den 23 juni 2012

Av Kristina - 23 juni 2012 09:51

 

Att få ha en jordkällare är för mig mycket värt som syltar och saftar, var skulle jag göra av allt annars? Trädgårdstomten har fått en plats utanför källaren där han har uppsikt över hela vår trädgård.

 

Jag trodde att jag hade tagit bort allt från Mose brinnande buske, men det sticker upp en vacker blomma i allafall.

För något år sedan fick jag böldliknande utslag på magen och tårna. Jag trodde först att det var bältros, det värkte ock kliade, det var ganska jobbigt.

Mina vänner sa till mig att uppsöka läkare vilket jag gjorde. Han kunde inte säga riktigt vad det var, men gav mig medicin. Det tog ett tag innan det gick över.


Året efter träffade jag min granne som oxså fått utslag, mycket värre än mig. Hon hade turen att träffa en sköterska som visste vad det var. Vi hade båda rensat där Mose brinnande buske växte och det var orsaken. Nu är jag mycket försiktig med växten och ska ta bort den till hösten. Det konstiga var att jag hade haft den i flera år och inte reagerat tidigare.

 

Libbsticka växer så det knakar hos mig. Jag brukar dela den varje år men detta året har det blivit bortglömt. Är det någon som vill ha så får ni så gärna till hösten.

Bladen är goda att ha i soppor och köttgrytor, men var försiktig ta bara lite grann. Sägs oxså att växten håller onda andar borta, det är ju bra.  

 

Det är björnbär som klättrar runt bågen. Jag hade busken utmed väggen tidigare, men flyttade den för något år sedan när jag hittade blomsterbågen till ett bra höstpris. Det tråkiga är att bären hinner sällan mogna innan frosten. Nu har den växt upp ordentligt men den har inte blommat än.

 

Vindruvor i taket på växthuset är en annan stolthet. Det är inte varje år det blir så mycket. Att odla är inte lätt, allt kan se så bra ut som mina gurkplantor som bara dog. Jag har försökt att odla gurka i växthuset i många år och det blir aldrig bra. Nu ger jag upp och satte tomater på deras plats.


Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards