kristinakicki

Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Min trädgård

Av Kristina - 18 juni 2012 15:09

 

 Nu blommar det så vackert i min trädgård. Jag tänkte visa lite vad jag sysslar med när jag inte bloggar så mycket.

 

Gammaldags rosor är jag mycket förtjust i, enda felet är att de har så kort blomtid. De doftar så gott, jag brukar ta en skål med vatten och lägga några olika sorter i och ställa på bordet.

 

Den här rosen har en underbar doft.

    

Jag tog upp ett litet skott i en ödeträdgård för några år sedan med handen. Den lilla rosen har växt till sig och blivit en buske.

   Buskpionen växer inte så mycket, jag vill ju att det ska bli en stor buske med blommor. Tre vackra blommor blev det i år.

 

Iris är så stolt och vacker, men även den har en kort blomning, så det är bara att njuta av dess ståtlighet den korta tid den blommar.

 

Dagliljorna blommar för fullt. Vi kallar växten för bananblomma vi tycker att knopparna liknar små bananer.

Jag kommer att visa mera bilder från min trädgård.

Hoppas att ni tar er tid att njuta av de vackra blommor som växer vilt eller i våra trädgårdar.

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

19 juni 2012 13:58

Så fina blommor och så långt sommaren kommit hos dig. Här blommar inte ens syrenerna ännu och rosorna får jag nog vänta nästan en månad till innan dom blommar. Det är väldigt sent iår och jag tror kanske att midsommarblomstren kommer att blomma till midsommar och dom brukar vara utblommade när midsommaren kommer. Vad vi däremot har är massor av mygg, värre än vad jag någonsin minns.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

20 juni 2012 11:28

Hemskt med mygg. Jag var ute i trädgården och rensade i gårkväll, helt plötsligt kom det knott, jag fick rusa därifrån.
Som tur var hade jag en salva att tas på som funka.
Jag tycker att det växer väldigt fort hos er när det väl sätter igång.
Goa kramar och en skön myggfri Midsommar önskar jag dig!

 
lillis

lillis

20 juni 2012 06:16

Oj så många vackra blommor du visar från din trädgård
Önskar dig en bra och skön Midsommar
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

20 juni 2012 11:25

Detsamma önskar jag dig och en riktigt go Midsommarkram!

 
carri

carri

20 juni 2012 10:06

Godmorgon !

Jösses vad vackert, ha det gott i din trädgård.

kram

http://carri.bloggplatsen.se

Kristina

20 juni 2012 11:24

Tack!
Nu har jag varit ute och rensat så nu känner jag mig nöjd.
Det är mycket varmt idag så det blir nog ett bad i sjön.
Ha det gott goa du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards