kristinakicki

Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Morotskaka

Av Kristina - 28 maj 2012 20:32

Det var någon som sökte ett recept på morotskaka, då kom jag på att jag har ett bra recept. Det var ett tag sedan jag bakade kakan, det kanske är dags igen. Receptet är glutenfritt men jag byter ut mixen mot vetemjöl ibland, det beror på vem jag ska bjuda.


Marias Morotskaka


4 ägg

2 1/4 dl rapsolja

ca 6 dl rivna morötter

4 1/2 dl ljus glutenfri mix

4 1/2 dl socker

 1 tsk bakpulver

1 tsk bikarbonat

1 tsk salt

1 tsk kanel


Glasyr:100 g philadelphiaost

25 g mjukt smör

2 1/4 dl florsocker

1 tsk vaniljsocker


Vispa äggen. Blanda oljan med morötterna.

Rör ihop de torra ingredienserna och arbeta ner dem i morotssmeten. Häll alltsammans i en form 24-26 cm i diameter, medlöstagbar kant. Grädda i 175 greaders ugnsvärme 60 -70 min. Låt svalna.


Blanda ingredienserna tillglasyren och bred den över den uppochnedvända kakan.

Reseptet kommer från Maria Paringer.



 
 
wiper

wiper

29 maj 2012 08:51

Toppen med ett glutenfritt recept för jag känner en som är glutenkänslig. Härligt med glasyr ovanpå också. Jag tar tacksamt emot receptet.

Ha en jättefin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

29 maj 2012 09:43

Visst är det svårt att hitta ett gott glutenrecept.
Jag tar i vetemjöl istället i bland det går jättebra.
Goa kramar till dig!

 
Karin

Karin

29 maj 2012 21:59

Vilket fint vattenfall! Att se på vatten ger lugn och ro, bra avkoppling till alla måsten.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

31 maj 2012 20:42

Vatten är för mig så viktigt, att se, lyssna och känna vatten är rena rama healingen.
Go kram till dig med!

 
Kaela

Kaela

1 juni 2012 19:06

Så mycket fint du bjuder på - ljuvliga vattenfall och goda kakor.

Kramar om dig!

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

3 juni 2012 18:03

Tack!
Det händer lite annat, men för det mesta är det trädgården som hägrar.
Go kram!

 
Ingen bild

Anita

2 juni 2012 08:20

Morotskaka gör min dotterson jättegoda. Första gången jag blev bjuden på det så trodde jag de skojade om namnet för jag hade aldrig hört talas om det då. Det är några år sen men jag älskar såna godbitar.
Ha nu en skön helg min goaste vän så hörs vi !!!
Kram på dig !!

Kristina

3 juni 2012 18:02

Det var längesedan jag bakade morotskaka, men det är en favorit.
Jag har varit i Varberg över helgen och det var blåsigt, kallt och soligt.
Go kram på dig med!

 
Lena

Lena

10 juni 2012 22:35

Tack för ett glutenfritt recept på min favorit!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

11 juni 2012 11:25

Du kan baka den med vetemjöl också, det gör jag.
Ha det gott och go kram!

 
Anneli

Anneli

10 juni 2012 23:18

Hej, vilka tjusiga bilder. Morotskaka va längesen jag åt, kanske skulle göra de nån dag.

Jag har en tävling inne på min blog, man kan vinna ett presentkort på 500 kr från whiteaway.se
Va gärna med o tävla.

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/2012/06/04/8031196-tavling-med-whiteawayse/

Ha en bra vecka. Kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Kristina

11 juni 2012 11:09

Nu har jag varit inne och tävlat och önskar att jag vinner.
Vad kul att du tittade in.
Du har en intresant blogg så jag återkommer.
Go kram!

 
wiper

wiper

11 juni 2012 11:35

Saknar dig men förstår att du har bloggvila. Får kolla fb.

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

11 juni 2012 14:42

Tack snälla!
Jag kommer nog att ta en bloggrunda lite senare idag.
Jag saknar dig med.
Go kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards