kristinakicki

Direktlänk till inlägg 24 april 2012

På bättringsvägen

Av Kristina - 24 april 2012 08:00

  Ja det känns fortfarande lite knotigt. Men jag är glad, jag har kunnat sova ganska bra inatt. Paniken uteblev och jag kunde ligga i min säng och sova utan andningssvårigheter.

Vilken tur att den där gubben uppfann penicillinet, det vill jag tacka honom ödmjukt för. Jag ska fortsätta och ta hand om mig, nu känns det bättre när jag inte är så trött.


Jag vill tacka er mina goa vänner som har skrivit så goa kommentarer, det har varit så uppmuntrande. Jag önskar alla en riktigt bra dag.

 
 
skrivmoster

skrivmoster

24 april 2012 22:13

Så roligt att höra att du är på bättringsvägen! Jag håller med dig om att man är tacksam när det finns hjälp att få.

Sköt om dig och njut av vårsolen som ska ge nya krafter!
Varm kram från "flyggfågeln" ... :))

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

25 april 2012 09:31

Tack snälla!
Ja nu börjar det bättra sig, men det kommer nog ta tid innan krafterna kommer tillbaka. Har sovit ganska bra och det gör ju att kroppen läker fortfarande.
Jag längtar ut i det vackra vädret, men än är det inte så varmt.
Ha det gott goa du och kram på dig!

 
Lena

Lena

24 april 2012 22:41

Vila nu riktigt så du piggar på dig! Kram. Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

25 april 2012 09:21

tack snälla!
det går lättare att andas nu, men vilar fortfarande.
Goa kramar till dig!

 
carri

carri

25 april 2012 14:49

Skönt när det lättar = ) och visst ska vi tacka utvecklingen inom medicin.

ha en fin onsdag.
kram från Kiruna

http://carri.bloggplatsen.se

Kristina

25 april 2012 16:27

Ja det är en underbar känsla att ha varit riktigt sjuk och att det börjar lätta. Jag har orkat städa toaletten, det känns skönt.
Ha det gott och go kram!

 
lillis

lillis

25 april 2012 17:06

Skönt att höra att du är på bättringsvägen och att det går åt rätt håll
Vila nu och ta det lugnt
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

25 april 2012 19:14

Ta det lugnt är det svåraste jag har. det är så mycket man vill göra nu på våren. Men jag känner att det är viktigt att göra det. Ibland kan det vara en varning till något värre om man inte lyssnar på kroppen.
Goa kramar till dig!

 
Karin

Karin

27 april 2012 07:56

Skönt att du har fått medicin, och att det går på rätt håll igen!
Jag hade också lite pip i luftrören, men inga problem med andningen. Jag känner mig också bättre från min förkylningen, det är skönt när det är över!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

27 april 2012 08:08

Det är jobbigt med pipet i lungorna. Inatt har jag sovit bättre och känner mig lite piggare.
Så skönt att du känner dig bättre.
Nu gäller det bara att ta det lugnt i början så man inte ligger där igen.
Ha det gott och go kram!

 
wiper

wiper

27 april 2012 08:57

Vad härligt att du mår bättre. Att inte kunna andas ordentligt får man verkligen panik av. Penicillin är toppen och min man har nyss ätit det mot sin divertikulit. Vilken kul bild där man kan fantisera och se olika figurer

Sköt om dig och ha en fin fredag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

27 april 2012 10:06

Vad roligt att du gillar bilden och ser olika saker. jag har precis skrivet i din blogg att du är så duktig och tar dig tid att se noga på saker och ting. det stämmer åter.
Nu andas jag betydligt lättare idag och det är en skön känsla.
Ha det gott goa vän och kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards