kristinakicki

Alla inlägg den 2 april 2012

Av Kristina - 2 april 2012 10:34

  . 

Att vara arg på någom är detsamma som att vara ledsen, att känna sig sårad, ja kanske till och med kränkt. Men det tar så mycket kraft och energi  när man bär denna ilska inom sig. Man skadar sig själv när man bär på negativa tankar.

Att gå och känna smärta inom sig löser inga problem, det blir bara värre. Sedan är det Universums lag att allt man ger ut får man igen. Då finns det så mycket annat man vill ha tillbaka som gör mig lyckligare.


Men när någon har sagt ord som sårat mig så skickar jag kärlek till personen istället för att ta in den jobbiga ilskan i min kropp. Det kanske känns konstigt att ge kärlek till den som har gjort mig illa. Men då sätter det inte spår i min kropp som blir cellminnen och svåra att bli av med.


Att förlåta kanske inte är så lätt om det är svåra minnen man har, men kanske att aceptera kan gå lättare. Jag möter mycket jobbiga minnen när jag healar och jag ser att de som jag hjälper att plocka bort både ilska och den som har gjort dom illa, så blir det en mycket stor lättnad  i deras inre och det syns i deras ansikte när det är borta. 


Det här är inte så lätt, men vi måste även aceptera att vi alla inte är lika, och lära oss att bli mer förstående och förlåtande. Men att ge kärlek och omtanke får vi en kärleksfullare värld.


Jag säger inte att jag är fullkomlig själv men jag gör så gott jag kan.


Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards