kristinakicki

Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Mot ljusare tider

Av Kristina - 20 mars 2012 17:05

   Det är så skönt på morgonen när jag tittar ut genom fönstret och ser att det är ljust. Ljuset genom fönstret gör att allt känns lättare och jag känner mig gladare.

Det har varit en jobbig tid nu ett tag med sorgen efter min Pappa. Att sörja kan man göra på många sätt, mitt har varit att städa. Jag har skurat altaner och putsat fönster och använt kroppen ordentligt, jag har bara drivit på, har inte kunnat sluta.


Jag har tänkt flera gånger att jag skulle blogga, men det har bara motat och jag har spelat kungen på datorn istället för att få  alla tankar som dyker upp att skingra sig.

Ett stort tack vill jag ge till er mina kära bloggvänner för alla goa kramar ni har gett mig, det värmer så mycket. jag vill så gärna titta in hos er men orken har inte räckt till, men ni finns i mina tankar.


Nu känner jag att kroppen är trött efter allt skurande och jag börjar att koppla av och ska försöka ta detr lite lugnare. Det är begravning om några dagar och det är lite att pyssla med, men det mesta är under kontroll.


Tack än en gång alla kära bloggvänner för er omtanke, den har stärkt mig.



 
 
Corina

Corina

20 mars 2012 19:47

Var och en skingrar tankarna på olika sätt. Städa är en variant, riktigt på något sätt trötta ut sig. Jag går ut och går i naturen tillsammans med kameran, det får mig att skingra lite tankar, att jobba med inställningar och försöka se olika motiv. Kram !!!!

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

21 mars 2012 08:23

Jag går också promenader för att läka mig.
Men du är så duktig med din kamera och så förståndig som unnar dig detta fast du har mycket omkring dig.
Jag bara njuter av dina bilder de är så vackra.
Goa kramar till dig!

 
Lena

Lena

20 mars 2012 22:08

Det går mot ljusare tider. På många sätt och vis. Sköt om dig! Kram Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

21 mars 2012 08:20

Tack snälla Lena!
Goa kramar till dig!

 
lillis

lillis

21 mars 2012 06:50

Visst är det skönt att vi går mot ljusare tider allt bli så mycket lättare då.
Kan förstå att du har en jobbig tid med sorg och saknad efter din pappa
Ha det gott och ta hand om dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

21 mars 2012 08:19

Tack snälla!
Ja ljuset hjälper mycket till. Idag skiner solen redan och jag ska skura balkongen så att jag kan koppla av där sen.
Go kram till dig Lillis

 
carri

carri

21 mars 2012 07:43

Godmorgon ! Det finns så många olika sätt att hantera sorg på, det viktiga är att det får utlopp.

Jag förlorade mina föräldrar med 5 månaders intervall, de gick bort alldelens förtidigt, mamma förlorade livet efter en läkares misstag här på vårt sjukhus och pappa fick en dödlig hjärtinfarkt 5 månader senare. Jag gick in och städade pappas badrum i gråtattacker när de for iväg med honom med bårbilen.

Så jag förstår att du jobbar på och hanterar sorgen, allt det onda som finns i en när älskade går bort.
Kram Carina

http://carri.bloggplatsen.se

Kristina

21 mars 2012 08:17

Jag förstår att det måste kännas både bittert och jobbigt.
Det blir så chockartat och att mista båda föräldrarna så tätt blir mycket jobbigt.
Min Pappa skulle fylla 97 år till hösten.
Hans organ tog slut och han dog med sina barn vid sin sida. Han var helt klar i huvudet in i det sista så vi kunde ta farväl.
En sådan död önskar jag mig med.
Ha det gott Carri och go kram till dig!

 
wiper

wiper

21 mars 2012 11:42

Det låter jättebra och vad fint du har i fönstret. Fantastiska blommor som ser så frodiga ut. Ja du sorgen tar på kropp och själ och det tar tid när man har sorg. Trots att det gått 7 år sedan min pappa dog så kommer det över mig ibland och man får sina gråtperioder än om det blir längre mellan gångerna. Du har gjort helt rätt i att vila dig från bloggen och gjort sånt som känts bra.

Tack för dina fina ord till oss och ta det bara lugnt nu och sköt om dig

Stor varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

21 mars 2012 12:57

Jag köpte hortensiorna på torget för 25 kr.
Ja ibland blir det jobbigt att blogga man vet inte vad man ska skriva. När man har vilat lite kommer orden fram hur lätt som helst.
Ha det gott och go kram till dig!

 
Kaela

Kaela

21 mars 2012 15:01

kanske säger du som en kvinna, vän till min mor sa när prästen kom för att trösta henne då maken och sonen gått genom isen med traktor och timmerlass....(året innan hade hon förlorat sin yngste son i en motorcykelolycka) "Livet har lärt mig att när man drabbas av en svår sorg ska man inte glömma vad man kan göra med sina händer!

Kramar om dig!

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

21 mars 2012 17:39

Stackars kvinna, så mycket elände.
Men ändå gav hon inte upp.
Tack snälla Kaela för den berättelsen den var det styrka i.
Goa kramar till dig!

 
Ingen bild

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se/

21 mars 2012 16:08

Visst är denna tid härlig, och den blir bara bättre och bättre, med våren och sommaren.

Jag tänker på er, med din pappa & Jennys morfar, sorgligt oavsett hur gammal någon är, så är man aldrig förberedd, hur det ska kännas.

Men något tråkigt har ju något gott med sig, så senare i år får ni mysa med ett litet nytt knyte (Jenny & Jons bebis)..

Alla vackra Kramar till dig.

Kristina

21 mars 2012 17:36

Tack snälla för det uppmuntrande du skrivet.
Du har så rätt att bli mormor kommer att bli underbart.
Go kram till dig!

 
annemon

annemon

21 mars 2012 20:33

Man gör det som känns bäst för att skingra sina tankar, samtidigt får du mycket nytta gjort, ibland måste man vila från bloggandet om orden inte är med en på det sättet.Vi går nu mot ljusare tider och god värme. Läste att du ska bli mormor och det blir ju något att se fram emot.
Kram

http://annemon.bloggagratis.se

Kristina

21 mars 2012 21:33

Ja jag har fått mycket gjort men kroppen börjar bli trött.
Men stressen känns mindre när jag har gjort så mycket redan. Det är skönt att vara ute och jobba.
Ja i agusti ska min dotter ha barn det ska bli kul.
Alltid roligt att ha något att se framemot.
Goa kramar till dig!

 
annemon

annemon

22 mars 2012 07:29

Tack för att du tittade in och tack för att du kommenterat.Ha en skön dag i solen vad du än hittar på.
Kramar i retur.

http://annemon.bloggagratis.se

Kristina

22 mars 2012 09:25

Det är ett underbart väder idag, det är bara att njuta.
Go kram!

 
Primrose

Primrose

22 mars 2012 16:03

Kom in på din sida.
Beklagar din pappas bortgång. Stor sorg och saknad efter en förälder, den längsta relationen i våra liv.
Förstår att du vill hålla igång, vilsamt för trött hjärna.
Vackra blommor har du i fönstret!
Mvh Primrose

http://penandparchment-penandparchment.blogspot.se

Kristina

23 mars 2012 16:53

Tack snälla!
Ja jag har haft överenergi men nu har det varit begravning idag så nu känns det som om jag kan varva ner.
Ha det gott jag ska titta in hos dig med!
go kram!

 
wiper

wiper

23 mars 2012 09:28

Vill bara önska dig en skön helg med hopp om att du har fint väder. Sköt om dig och ta hand om dig

varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

23 mars 2012 16:51

Tack snälla!
Har precis kommit hem från begravningen.
Här är det ett underbart väder.
Sköt om dig du med och goa kramar!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

23 mars 2012 14:00

Att städa och trötta ut sig är nog ett bra sätt att hålla sorgen under kontroll. Ser att du fått till väldigt vackert i ditt fönster med fina blommor i läckra färger. Hoppas det går så bra det nu kan när du ska gå på begravning och allt som blir runt omkring. Kram Sänder dig de varmaste tankar

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

23 mars 2012 16:50

Tack snälla goa du!
Har precis varit på begravning och det gick mycket bra. En underbar präst som pratade så fint om min pappa.
trevligt att träffa släkten.
Go kram till dig

 
Lena S

Lena S

23 mars 2012 20:05

Ja det är en jobbig tid men det går som sagt mot ljusare tider och minnena blir också lättare och ljusare.

Hmm, får nog köpa ny hortensia för jag har envist hållit kvar i den jag fick av mina kollegor i Karlsborg när de var hos mig i våras och haft den ute hela sommaren och lyckats övervintra den inne. Men spinn blev det på den och nu har jag fått bort det men det har tagit styggt på den.. men det är lite sport och se om jag kan få den så pass att den kan sättas ut och få en chans till i år. Vi får se. Lite utmaning skall det ju vara.. Kram och trevlig helg!

http://suttecity.wordpress.com

Kristina

24 mars 2012 11:41

Hortensia är en underbar blomma men fodrar mycket vatten. Jag brukar vattna i krukan , det har funkat bra.
Jag har satt ut många hortesior under åren men aldrig någon som blommat om.
Ja nu har vi haft begravning och min syster har åkt hem.
Nu ska jag lägga mig i solen och få en snygg bränna.
Ha det goyy och go kram!

 
skrivmoster

skrivmoster

25 mars 2012 19:07

Först ... jag är full av beundran inför dina vackra blommor i fönstret! Och dessa "svåra" blommor dessutom!

Sorg och saknad går hand i hand. Man måste låta allt komma ut och med tiden så släpper sorgen och saknaden blir kvar - för alltid. Jag har mist mina båda föräldrar också. Pappa helt oväntat och mamma tio år senare och ganska naturligt. Saknaden bär jag med mig tillsammans med många minnen och tacksamhetstankar.

Det är bra att ha något för händerna. Tårarna kommer när de själva vill. Jag skickar dig varma tankar och mycket ljus och solsken. Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

25 mars 2012 20:00

Jag försökte att skriva en kommentar hos dig, men det funkade inte.Jag gör ett nytt försök senare.
Jag lider av en väldig rastlöshet, men samtidigt tycker jag att det är skönt att vara ute i det fina vädret och pyssla i trädgården.
Jag har aldrig varit så tidig med allt som jag är i år.
Tack för dina goa varma tankar de värmer så gott!
Goa kramar till dig med!

 
Karin

Karin

27 mars 2012 23:12

Vilka vackra blommor du har i ditt fönster! Du har absolut gröna fingrar! Sorgen kan ta sig olika uttryck, och det som är bra för en människa passar kanske inte en annan.
Önskar dig allt gott!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

28 mars 2012 08:26

Så fort det blir regn ska jag ställa mig i växthuset och plantera om tomaterna. Men nu är det jobb ute som gäller.
Ha det gott och go kram!

 
Lena S

Lena S

29 juli 2012 22:01

Då är jag i samma situation... lilla pappa somnade in i tisdags... och jag städar.. precis som du. Kram

http://www.suttecity.wordpress.com

Kristina

29 juli 2012 22:38

Ja, det finns många sätt att hantera sorger, men jag jobbade och grejade och höll på med detta en längre tid, det hjälpte mig.
Jag beklagar sorgen.
En riktigt varm kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards