kristinakicki

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Kristina - 5 februari 2012 12:22

  Att åka spark tycker jag är toppen. Jag har samlat på mig några gamla sparkar under årens lopp. jag har en till som inte kom med på bild.

Det är så många som lånat sparkarna under årens lopp och har haft roligt med dom. När mina barn var små så satte vi ihop dom åkte tåg på isen.

 Jag har åkt långa runder med sparken på sjön och även suttit och solat, bara njutet av de vita vidderna runt omkring mig. Stillheten och tystaden är så avkopplande på sjön och får mig att må så gott. Förr var det fullt liv på sjön men idag fanns inte några barn som åkte skridskor.

När det var bra is förr var vi ute hela familjen och åkte skridskor, grillade korv ibland, då var det fullt med folk på sjön.

 

Så här tomt var det idag när jag tog min sparkrunda. Det är en fördel att det varit kallt då har isen frusit till ordentligt. Utanför där jag bor är det inte så djupt så här fryser det alltid först.

 

Det var ganska blåsigt idag och ett tunt täcke snö, så att inte foten kanade iväg när jag sparkade mig fram.

 

Solen gömde sig bakom några moln och ville inte titta fram idag. Vara ute på isen en solig februaridag är nästan lika underbart som en sommardag.

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards