kristinakicki

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

En omtumlande dag

Av Kristina - 31 januari 2012 18:39

   På Nyår hade vi besök från Piteå, då fick jag den här alldeles underbara  Ängeln. Jag såg På Marianne när hon kom in i hallen och höll i paketet att det var något som hon visste att jag skulle gilla, så rätt hon hade. Jag kan känna igen hennes känsla när man har en gåva till någon som man känner att motagaren kommer att älska. Ängeln får stå kvar i rummet fast julen är över och lysa och sprida glädje.


Idag har det varit en omtumlande dag då mycket har hänt, men som tur är har det värsta ordnat upp sig.

Jag har varit i staden idag på massage för min spända nacke, jag är så glad att min gamle massör hade tid med mig.

Jag ska dit nästa vecka igen så då hoppas jag att det blir bra igen. Nu har jag tagit en paus från Mormorsrutorna.


Vi passade på att titta lite i affärer när vi var i storstaden Skövde. Jag köpte en röd djumper för 50 kr, den var jättefin.

jag gick in på KappAhl och tittade efter kläder, men hittade inget speciellt den här gången och det var inget jag behövde heller.

Då fick jag för mig att jag skulle titta efter en bh, jag hade köpt en så bra där före jul. Jag hittade inte den, så jag frågade en ung tjej, hon hänvisade mig till henne som stod i kassan.

Jag gick fram och tittade till, på disken låg den bh som jag sökte efter jag hajade till och sa "där är den ju". Det var rätt storlek och ett pris på 50 kr, ingen tvekan jag köpte den direkt. Det var en bh med stadja i vilket är bra för nacke och rygg. 

Nån däruppe måste gilla mig .....Jag tackar ödmjukt.

Nu ska jag återgå till att vila mig, det är ganska skönt men det får inte hålla på för länge, jag längtar ut till skogen.

 
 
annemon

annemon

31 januari 2012 20:05

Vilken fin ängel den gillar jag. Ja det är nog så att någon däruppe verkligen gillar dig härligt när man springer rakt på fynden en riktig lyckodag med andra ord.
Kramen

http://annemon.bloggagratis.se

Kristina

31 januari 2012 21:41

Ja dagen blev ganska bra till slut.
Go kram till dig!

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

1 februari 2012 06:46

Hej.
Tack för din kommentar hos mig, roligt att du gillar min blogg :)
Ta hand om dig

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Kristina

1 februari 2012 09:50

Tack för att du tittar in.
Välkommen tillbaka.
Go kram till dig!

 
wiper

wiper

1 februari 2012 11:47

Vilken vacker och ovanlig ängel. Verkligen en fin gåva och jag förstår att du inte vill ta bort den. Vad skönt att du fått massage och antar att du måste gå några gånger till, så är det när jag går på akupunktur. Vilken tur att få tag på en jumper så billigt. Jag har själv fått tag på lite på rea för nu säljer dom för halva rea priset på många ställen.

Vilken tur med BH:n också ;) då blir man glad och till ett pangpris. Hoppas du snart är bättre i nacke och rygg. Själv tog jag några snedsteg i dag på min promenad men det börjar släppa lite efter nackstretching och lite avslappning

Sköt om dig och ha en bra dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

1 februari 2012 13:42

Jag har inte varit ute än, det känns som om jag ska ta det lite lugnt.
Det är ganska jobbigt idag med, men det släpper nog snart.
Solen tittade fram aldeles nyss, men så kom ett moln.
Jag ska gå och vila en stund och lyssna på en guidad meditation.
Tack snälla för att du tittar in.
Goa kramar till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

2 februari 2012 10:04

Den ängeln måste du ha framme jämt för den var verkligen riktigt fin och skimrande. Hoppas du blir bättre i nacken av massagen. Låt du din virkning eller om det är stickning vara ett tag för sånt tar på nacken. Kram

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

2 februari 2012 18:14

Jag har fått massage och Healing av 3 vänner och legat på spikmatta och smörjt mig med bladen från mina aloveror.
Jag har struntat helt i virkningen, oj vad det sliter på arm och nacke.
Idag har jag varit ute och gått och mår mycket bättre.
Go kram till dig!

 
Annika

Annika

2 februari 2012 14:21

Vad mysigt att du sparar på änglar.. Den bästa ängel affär jag har varit i var en affär i Stockholm, Christina Scollin hade den affären.

Oj, där inne hade du varit i paradiset, jätte vackra änglar.

Massor av stora Kramar till dig / Annika

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Kristina

2 februari 2012 18:11

Där skulle jag vilja vara en lång stund. Jag har två änglar här som kommer från Christina scollin.
Goa kramar till dig med.

 
Karin

Karin

2 februari 2012 23:08

En dag med flyt skulle man kunna säga!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

3 februari 2012 07:15

Ja det blev ju bra till slut efter all oro.
Ha det gott och go kram!

 
lillis

lillis

3 februari 2012 06:47

Vilken vacker ängel
Önskar dig en bra och skön helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

3 februari 2012 07:11

Det önskar jag dig med!
Goa kramar!

 
Ingen bild

Marianne

3 februari 2012 09:35

Jag är så glad att du gillar den,för Folke tyckte också att den ängeln ska Kristina ha.Tack för en trevlig nyårshelg och en skön healing. Du verkar behöva en resa med sol och bad. Ha en trevlig helg.Kramar

Kristina

3 februari 2012 12:25

Jag det skulle nog sitta fint med värme. jag ska åka till varmbasängen i Tibro idag, det är väl så nära jag kommer till ditt förslag.
Hoppas att allt har varit bra efter healingen.
Det är bara att säga till så skickar jag på distans.
Ha en trevlig helg du med och go kram til er!

 
wiper

wiper

4 februari 2012 08:25

Jag länkade fel på inlägget om Mikael Wiehe men nu har jag satt in rätt länkar. Sorry!

Ha en fin lördag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

4 februari 2012 15:42

Ibland blir det fel kanske ganska ofta här.
Jag kommer tillbaka till dig och kollar.
Go kram till dig!

 
Kaela

Kaela

4 februari 2012 11:14

Änglar kan man ha framme året runt!
Visst blir man otroligt glad när man hittar just det man behöver och vill ha - till lågt prios.

Kramar om dig!

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

4 februari 2012 15:35

ja, här finns änglar på gardiner och på hyllor, men jag trivs.
Detv är så konstigt det bara ligger framför näsan på mig det jag önskat.
Go kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards