kristinakicki

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Kristina - 20 januari 2012 08:54

       

 

  Jag var på torget för ett tag sen, då sålde de Amaryllis för 20 kr st, hade jag vetat att de skulle bli så vackra hade det blivit några till. Löken är mycket större än på de jag har köpt tidigare, som inte har blommat så bra.


Det blir en sådan glädje att ha de vackra blommorna i fönstret som påminner om att det finns så mycket liv omkring mig. Den här årstiden är inte så rolig, det är trist när man tittar ut genom fönstret, där det är ganska grått. Men nu ser jag de vackra friska och pigga blommor, de skymmer allt det grå där ute.


Nu har vi börjat med våran storstädning, vi går igenom allt. Jag städade skafferiet igår och jag undrar varför har jag dubbelt av så mycket. Det är alldeles överfullt med cocos, sirap och pasta. I låderna är det fullt med bakplåtspapper och platspåsar. Jag skyller bakplåtspappert på Ullared, det är så billigt där. Det lät ju som en bra ursäkt, men sanningen är nog att minnet börjar svikta och att jag inte alltid kommer ihåg vad jag har hemma. Men vad tusan gör det, nu har jag gjort en inventering och nu vet jag att en del saker behöver jag aldrig handla mer.


Nu ska jag öppna locket på kökssoffan, där har jag mina garner.  Jag har jag börjat virka mormorsrutor så vilken tur att jag har sparat garner. äntligen fick jag rätt, man ska inte slänga för mycket, det kommer alltid till användning.

Men jag lämnar ifrån mig ganska mycket ändå tycker jag, jag sparar inte på allt.


Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards