kristinakicki

Direktlänk till inlägg 7 november 2011

Drömmar och önskningar

Av Kristina - 7 november 2011 11:00

 

Nu har jag köpt hem min älsklingsblomma. Jag trodde att jag köpte en röd amaryllis men när jag kom såg jag att den var vit. Men vad spelar det för roll, jag behöver ju inte ha en röd blomma för att jag alltid har haft det.


Nu ska jag ta väl hand om den så att den kommer att blomma ända fram till jul. Jag kanske pysslar om den och lägger lite mossa runt den,  en liten ängel kanske ska sticka upp i mossan. Jag ser framför mig en så vacker bild på

hur vackert det kommer att bli.


Att sätta sig ned i stillhet och drömma och önska det vi vill ha, se det framför oss och riktigt känna efter hur bra det kommer att bli. Sitta still en liten stund och blunda och leva oss in i vår dröm.

Drömmen kan bli verklighet om vi har tillit  och tror på oss själva och litar på att det finns hjälp att få. Att vi ödmjukt ber Andevärdlen om hjälp.

Det kanske tar lite tid, man får ha tålamod. Ibland vet jag inte ens att jag har bett om hjälp det bara kommer till mig ändå.


Jag har flera gånger i en affär tittat på ett par röda gummistövlar att ha i trädgården för mina har gått sönder. Men köpet har inte blivit av, jag hittade inte rätt storlek med mera orsaker.

Flera veckor senare gick jag in i butiken och där de inte skulle stå, stod där ett enda par röda stövlar i rätt storlek.

Jag hittade ingen prislapp, men skit samma tänkte jag, står de framför näsan på mig så ska jag köpa dom.

Jag går fram till kassan och ställer mig i kön, tittar i stövlarna och hittar prislappen 20 kronor.......

Det är bara och tacka ödmjukt för hjälpen.

 


Man kan diskutera om det var en slump, men min tro är stark på att andevärdlen alltid är med mig och ser till mig.Det här var inte enda gången som jag fick hjälp, det händer hela tiden.

Men sen kan inte allt glida fram på en räkmacka utan det är en del vi ska lära oss här på jorden.

Våga drömma och ha tillit!

                                                  


    

 
 
Kaela

Kaela

7 november 2011 17:32

En helt underbar blomknopp - sprängfylld av liv och löften.

Kramar om!

http://kaela.bloggplatsen..se

Kristina

7 november 2011 20:37

Så fint du utrycker dig.
Goa kramar till dig!

 
annemon

annemon

7 november 2011 17:47

Önskar dig lycka till med din amaryllis.

Tur att du gick in i just den butiken och på denna dagen och fann vad du behövde och till vilket bra pris sedan, passar jätte bra att ha ute i trädgården.

http://annemon.bloggagratis.se

Kristina

7 november 2011 20:36

Ibland faller allt i händerna på mig!
Ha det så gott och go kram till dig!

 
Spanaren

Spanaren

8 november 2011 09:05

Jag går i röda gummistövlar sedan något år tillbaka ;.) Det var billiga stövlar och är allt meningen så ramlar vi på det vi bör ha ;.)

Amaryllis ... vilken kraftblomma och mitt i mörkaste vinternatten ... vem vill inte äga en sån *ler*

Ja säger som du och berättar att jag mycket ofta eller väldigt ofta lyssnar till min inre röst. Det blir bara rätt om jag lär mig att lyssna till den.

Säkert mina andemedhjälpare som gäller mig hela tiden eller det vet jag att det är :-)

Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

8 november 2011 09:31

Tack, du är på samma nivå som mig och det är underbart och läsa det du skriver.
Med andra ord ha tillit till att vi får den hjälp som vi behöver.
Go kram till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

8 november 2011 20:19

Det är det där med tilltro som är så svårt men en knopp slår nästan alltid ut så det kan man lätt tro på.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

8 november 2011 22:06

Jag håller med dig om att tilltro är svårt. Du har så rätt med knoppen, jag får öva på den.
Goa kramar till dig!

 
skrivmoster

skrivmoster

9 november 2011 09:39

"Redan" sa jag när jag såg att din amaryllis hade knopp! Jag älskar dessa blommor! De skänker sån glädje!

Gillar dina röda stövlar och det sätt som du fick tag i dom på. Visst finns en mening med det mesta. Vi ska inte tro att vi ska få allt vi drömmer och ber om men det som är till nytta och glädje, det kommer till oss när vi minst anar.

Jag drömde en sanndröm som du kanske läst. Natten innan dragningen av bokvinnaren, såg jag namnet på den som skulle vinna! Jag "tyckte synd om" er andra, för jag var så säker på att det skulle bli som jag drömt. Och så blev det!
Kanske blir det flera tävlingar och då får vi se vem som har turen med sig - eller om jag drömmer om det?!

Kramar om dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

9 november 2011 13:55

Drömma sanndrömmar har jag aldrig gjort. Så säker du var på att det stämde.
Amyryllis brukar jag kpa varje år. Jag hade satt ut förra årets lök i rabatten, men den är borta.
Ha det så gott och go kram på dig!

 
Monica

Monica

9 november 2011 15:11

jag ska också köpa mej en amaryllis,har tittat lite på dom i affären,men tänkte vänta lite.Jag köper alltid en vid den här tiden på året,det är så roligt att se hur den växer och sen kommer det fina blomklockor så småningom.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

9 november 2011 18:15

Jag köpte min på torget i fredags. de var jättefina, det brukar bli flera köp.
Ha det gott och tack för att du tittade in.
Kram!

 
Kim

Kim

11 november 2011 20:22

Kim
Visst är det härligt med de där små drömmarna som vi alla kan bära med oss och just att få vänta på att få.
Själv blev jag så lycklig när jag såg äkta hemgjord knäck i mataffären förra helgen. Det mesta av vårat godis brukar alltid ätas upp av min man men den här lådans innehåll hamna i min mage. När jag var barn stod jag ofta och gjorde egen kola/knäck för godis ville jag ju ha men också att kunna spara pengar.Kola är ett kärt minne för det var ju också roligt att få göra sitt egna godis.
Må så jätte gott allihopa och tack för de fina bilderna på dina uppfyllda små drömmar.

http://URL

Kristina

12 november 2011 17:55

Du påminner mig om julgodis.
Jag brukar göra en kola som jag doppar i choklad som är jättelätt att göra. När jag får man receptet ska jag lägga ut det på bloggen.
Jag har saknat dig med kim, kul att du är tillbaka igen.
Just nu drömmer jag med om god kola, men jag ska vänta till jul.
Goa kramar på dig!

 
Ingen bild

Carina

14 november 2011 00:13

Fin blogg du har! Gillar headern mycket. :)

Kristina

14 november 2011 18:02

Tack!
Kul att du tittar in.
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards