kristinakicki

Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Seans med Jörgen G

Av Kristina - 1 september 2011 21:06

I onsdags kväll var jag på seans i skövde med Jörgen Gustafsson, känd från tv.

Det blev en mycket givande kväll med mycket humor och tankeställare.

Han började med att ta kontakt med Andevärlden. Jag fick inte något eget budskap, men det var intressant att lyssna till informationen han fick från andra sidan till några i publiken.


Efter paus fick publiken ställa frågor och vi fick så många fina och tydliga svar. Han tog god tid på sig och hade inte brottom därifrån.

Han vände upp och ner på mycket som jag har lärt mig utav andra medium. Han sa att det finns inga energitjuvar, utan att var och en ska ta ansvar i sitt liv. Jag håller med om detta, det är så lätt att skylla på andra, det är ju mitt liv jag lever.


Det var mycket klokt och tänkvärt allt han sa och värt att ta till sig. De vänner som var med mig, var mycket nöjda med kvällen och tyckte att Jörgen gav oss en toppen kväll.

Jag tyckte att han förenklade mycket som andra gärna vill krångla till och det kändes bra för mig.

 Hoppas att han återvänder till Skövde för då kommer jag tillbaka och lysssnar på honom igen.

Ett stort Tack till Andrummet i Skövde som anordnade det hela.

 
 
Spanaren

Spanaren

2 september 2011 08:42

Lyllo dig som fick vara med om detta :-)
Ja, nog tror jag att det finns energitjuvar men det beror nog också på oss själva hur vi hanterar det! Stänger vi in oss i vår bubbla och inte låter energitjuven ta hål på den bubblan ... då har vi faktiskt tagit ett ansvar själv ;.)
Det var min egen tolkning av det *fniss*
Många energikramar till dig/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

2 september 2011 13:04

Det var en riktigt bra tolkning, den gillar jag.
Eller som jag får göra ibland, jag undviker stora folkmassor.
Det där med bubbla är riktigt bra, det gör jag ofta.
Ha det så gott och tack så mycket för energikramen. Jag tänkte nyss att be dig skicka energi, den tanken gick fram förstår jag. Jag känner av när du skickar och är så tacksam för det. Jag känner att jag behöver lite extra just nu.
Kommer Jörgen till dina hemtrakter så gå och lysssna på honom. Han var bäst.
Goa kramar till dig.

 
lillis

lillis

2 september 2011 11:47

Kan tänka mig att det var intressant att lyssna
på honom.
En bra helg till dig
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

2 september 2011 12:54

Det var intresant och annorlunda. jag tyckte det var jättebra.
Jag önskar dig med en riktigt trevlig helg.
Goa kramar till dig!

 
Ingen bild

Marianne

3 september 2011 07:24

Jag företår att det var intressant. Om han kommer hit upp ska jag göra allt för att få lyssna på honom. Kramar och en trevlig helg.

Kristina

3 september 2011 14:37

Ja det var en givande kväll.
Vi får önska upp honom tiller där uppe i norr.
Ha det jättegott du med.
Goa kramar och en trevlig helg önskar jag dig!

 
Monica

Monica

3 september 2011 11:52

Adelöv ligger i Småland,ungefär tre mil från Tranås.

Ha en fin helg!

kram

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

3 september 2011 14:42

Tack, nu vet jag det.
Ha en jättefin helg du med och tack för att du tittade in och stillade min nyfikenhet.
Kramar till dig!

 
Spanaren

Spanaren

3 september 2011 13:16

Jag fyller dig med extra energi och har bett dina änglar att hjälp mig med det ;.)

Allt kostar pengar och jag har så många drömmar ;.)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

3 september 2011 14:40

Tack snälla!
Ha en riktigt trevlig helg!

 
Jon Sjöberg

Jon Sjöberg

3 september 2011 20:19

Tack så mycket för de nybakade brödkakorna! Smakar säkert smaskens... som vanligt!!!

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

3 september 2011 22:19

Det var roligt att ni uppskattar mina brödkakor, innehållet är som vanligt numera squash för saftighetens skull.
Det blir ett nyttigare bröd bakat lite senare på veckan.
tack för titten och kramar till er!

 
Berith

Berith

4 september 2011 08:41

Godmorgon Kristina :))
Så trevligt :))...jag har varit på två storseanser , fast med Terry och en med Vendela och de var också tänkvärda och givande seanser :))
Jag kan hålla med Jörgen om att vi är alla ska ta ansvar i våra liv ...men detta med energitjuvar .. där håller jag inte riktigt med Jörgen...för de finns dem som inte vill eller vägrar se sitt egna ansvar ...de har fastnat i ältarträsket och verkar tyvärr trivas där ...det är deras ego som styr dem och egot kräver hela tiden mera och mera uppmärksamhet ...jag tycker synd om dessa människor ... jag försöker alltid att ha överseende med dem... men som sagt vi är alla ansvariga över vårt egna välmående och ibland måste man värja sig för dessa så kallade energitjuvar för det finns inget som drar så mycket energi från en själv som att visa och ha överseende med dem som hela tiden ältar och ältar och inte ser sitt egna ansvar i sitt mående...det betyder inte att jag inte respekterar dem som människor , för det gör jag ...Jag tror inte det finns ett enda medium oavsett hur kända de än är som har känt detsamma som jag någon gång under sina karriärer och i sina möten med olika människor...respekt och överseende ska man ha för allt och alla !! :))...Men som sagt , det egna välmåendet måste alltid komma i första hand ....för annars kan man inte utföra ett gott jobb som medium , anser jag ...för vi påverkas alla av de energier som finns runt om kring oss , omedvetet ... jag är väldigt kännslig för olika energier , även om jag kan konsten att stänga av , så blir jag ändå påverkad om det är för mycket negativa energier i luften ...och behöver ett breake :))
Jag är ansvarig över vilka energier jag sänder ut till min omgivning och andra är ansvariga vilka energier de sänder ut ....
Detta är vad jag anser och tror :))

Ha en riktigt skön söndag !
Varma krama :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Kristina

4 september 2011 20:47

Terry och Vendela skulle jag gärna vilja träffa. De är väldigt ödmjuka båda två.
Jag är också väldigt känslig och känner lätt in det negativa och blir väldigt trött. Det var jättejobbigt i början jag var helt slut ibland efter att jag varit bland många människor.
Nu har jag lärt mig att klara av detta, kanske att jag inte stannar så länge och att jag inte träffar så många människor på en gång.
Jag tänker ofta på barnen i skolan som är känsliga, tänk om de kunde få hjälp att skydda sig.
Jag håller helt med dig om det du skrivit.
Jag tror också att det är viktigt att man ansvarar för det man sänder ut.
Tack snälla Berith för allt det kloka du skriver.
Goa kramar till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

4 september 2011 11:03

Eftersom jag träffat många medier så har jag precis som du sett att man har olika uppfattning om saker och ting och min lärare Sovone som är en mycket duktigt medium uttryckte det så här: Det här är min sanning som jag ser det. Du måste själv känna efter vad som är din sanning för ingen vet riktigt säkert. Så känn i ditt eget ingre vad du vill ta till dig och inte."
Inom det här finns så mycket och inte allt är riktigt seriöst men som sagt. Känn efter och använd din egen instinkt och stäng av för det du inte vill ska komma in. Lätt att säga men jag tycker att det faktiskt finns dom som försöker ta ens kraft rent omedvetet.
men...man ska inte krångla till det eller göra det mer konstigt än det är. Bara vara och känna efter.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

4 september 2011 20:35

"Det här är min sanning" låter väldigt klokt.
Du har rätt i att det är viktigt att gå in och känna efter själv vad som känns rätt. Jag litar väldigt mycket på att jag får hjälp att skydda mig. Jag ber ofta Ärkeänglar om hjälp för att få skydd.
Jag tyckte Jörgen hade mycket klokt att säga.
Men antagligen för att jag har samma åsikt själv.
Visst är det skönt om det är enkelt allting och inte tillkrånglat.
"bara vara och känna in" är kloka ord.
Tack snälla för din intresanta kommentar, det är alltid roligt att få en åsikt.
Kram på dig och ha det gott.

 
Karin

Karin

4 september 2011 19:20

Jörgen G var säkert en upplevelse.
Jag anstränger mig ofta för att på något sätt få kontakt eller någon förnimmelse från min mor. Jag frågar ofta "hur det är med hennes knä"? Men jag känner inget, är man helt totalt okänslig då?
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

4 september 2011 20:24

Absolut inte!
Vad jag har lärt mig under åren är att desto mer man anstränger sig för att få kontakt med andra sidan desto sämre går det. Ta det lugnt, jag är säker på att din Mamma är med dig. Signalerna är inte så tydliga utan det är en träningssak att känna in kontakten. det kanske kan kännas som ett lugn.
Alla har förmågan att kunna känna in andra sidan.
Jag ber varje dag om att de ska vara med mig och skydda mig.
Ha det gott och ha "tillit" till att din Mamma är med dig!
Goa kramar till dig och ha det gott.

 
Kim

Kim

5 september 2011 17:03

Kim
Vilka spännande tankar och svar!!!! Det känns så lustigt för jag själv har börjat tänka kring detta. Jag undrar om det inte är så att just ta ansvar för allt omkring sig kan lösa mycket. Om man till exempel känner att man stressar upp för många saker är det dax att börja fundera på varför och att försöka lösa problemet. Alla har vi ansvar om oss själva och även andra. Sedan får vi ju tänka på att vi själva och andra inte alltid är så starka att vi klarar själva att lösa situationer.Med lite ödmjukhet, förståelse och att vara ansvarstagande kommer man långt med. Att ta ansvar är också att visa kärlek mot sig och andra.
Ha det så bra allihopa.

http://URL

Kristina

5 september 2011 22:24

Jag håller med dig helt och fullt. Så bra och lättfattat du fick ihop det.
Det ger mig mera tankar. Om jag inte mår så pass bra, och känner att andra är jobbiga, då ligger ju ansvaret att jag ska stärka mig själv och ta hand om mig.
Eller umgås med de vänner som jag har förtroende för och de har förståelse för mig.
Som du skriver "att försöka lösa probemet".
Vad kul att du har hittat hit igen, jag har saknat dig min vän.
Goa kramar till dig!

 
Kim

Kim

6 september 2011 09:58

kim
Jag tycker att det känns alltid lika roligt att "besöka" dig och att också se vad alla andra skrivit. Det känns som alla tänker på att både få och att kunna ge tillbaka på ett kärleksfullt sätt, men också att vara bestämd av sig. Tänk om alla människor på vår jord hade kunnat känna tillit och trygghet, då hade girighet och allt annat negativt inte funnits. Tänk vad vi skulle vara lyckliga.
Kul också att du förstod vad jag menade i mitt förra inlägg.
Kramar till er
Kramar till er

http://URL

Kristina

6 september 2011 13:59

Jag tänker som du ibland. En god vän som jag hade delade åsikter med sa till mig.
Det är väl bättre att vi skickar goda energier till varandra i stället för tvärtom.
Jag tycker om att läsa om dina tankar.
Fortsätt att skriva hos mig det uppskattar jag.
Goa kramar till dig!

 
Kim

Kim

6 september 2011 12:06

Kim
Jag har under många år jobbat med mig själv att inte bli stressad när jag städar, lagar mat etc. Det är nästan alltid också brist på tid. Jag vill kunna stressa av när jag utför ett arbete.
Jag tror att jag saknar kontroll. Funderar på om jag ska försöka se strukturer och känna mig nöjd med de val på vilket sätt jag valt/väljer att utföra arbetet på.
Jag håller på att läsa en bok som heter ”Bland bollar och klossar”. Egentligen handlar den om hur man rent pedagogiskt ska kunna stödja små barns matematiska utveckling. Men som allting annat kan man ha stor nytta av det till mycket mer. Nu ser och förstår jag mycket mer jag kan göra i vardagen när jag läst boken. Att kunna se strukturer i det man gör kan underlätta väldigt mycket och skapa tillit till det man gör för tillfället.
Kanske jag är på rätt väg nu, hoppas det i alla fall!
Kristina du behöver inte publicera detta om du inte vill i och med att jag hoppar in på annat ämne. Jag vill visa vett och etikett, men jag vet inte hur man gör. Som alla andra sitter jag och funderar över livet och vill dela med mig, men vet inte hur. Ska jag gå in på din gästbok eller ska jag helt enkelt låta bli att skriva något. Det kan ju annars lätt bli hoppigt mellan allas tankar.

Ha det så bra

http://URL

Kristina

6 september 2011 21:41

Jag känner absolut inte att det är jobbigt med dina inlägg. Tvärtom så saknar jag dig när du inte skriver.
Det är likadant för mig det kommer massa tankar som man vill dela med sig.
Goa kramar till dig!
Du kan även mejla mig om du vill.
kristinakicki@yahoo.se

 
Corina

Corina

6 september 2011 14:22

Låter så spännande och intressant då du berättar ! Jo det där att man ansvarar för sitt eget liv håller jag med, vem annars skulle ta ansvar för mig får jag fråga....kram!

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

6 september 2011 21:37

Du har så rätt.
Det finns ingen annan att skylla på. Jag försöker ibland men det blir inte så bra.
Goa kramar till dig!

 
Anita

Anita

6 september 2011 17:43

Oj, vad det låter spännande och givande. Jag funderar mycket på andevärlden. Det är många frågetecken jag skulle vilja ha uträttade men det kommer väl så småningom.
Just nu är jag genomförkyld och har tagit ett break i min blogg men jag kommer tillbaka när jag känner mig piggelin igen.
Jag skall försöka skriva ett mail till dig snart men jag orkar inte just nu för har sån huvudvärk.
Energitjuvar finns för de som ältar men inte för de som tänker på sitt egna välbefinnande. Tror jag, bäst att tillägga.
Ha det gott min goaste vän !!!
Stor kram från mej !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

6 september 2011 21:35

Det låter inte bra med förkylning och huvudvärk. Jag skickar iväg lite distans till dig.
Jag är så glad över kontakten med dig. Det lättaste med Andevärlden är att ha tillit till dom och känna att de är med oss.
Jag ska gå och skicka healing till en annan vän som behöver det väldigt mycket.
Goa kramar till dig!

 
Jon Sjöberg

Jon Sjöberg

6 september 2011 21:48

Jag surfar in och tackar för mer gott bröd. Inte dumt med ett eget bageri så nära. :)

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

7 september 2011 08:41

Det var roligt att du uppskattar mitt bröd.
Det är ju helt ekologiskt.
Kram och ha det gott!

 
Lena Svensson

Lena Svensson

18 september 2011 10:22

Då jag skolat upp mig hos Anna-Lena Vikström fick man snabbt lära sig att det är rätt enkelt och naturligt på alla sätt och vis :) Vissa medium vill ju gärna göra det lite mer hokus pokus än vad det är för då är folk villiga att betala mer.

Jag kan förstå vad han menar med energitjuvar och att ansvaret ligger hos dig själv, men det är ju så att man måste lära sig att stänga igen och inte låta dem ta näring av en. Är jag inte "avstängd" och är jag intill personer som inte mår bra eller är irriterade så sticks det och jag orkar inte sitta kvar.

Har varit på en seans med Terry och oj vilken utstrålning den mannen har! Han är också rak och ärlig i det han säger och han har lärt mig att de har väldigt mycket humor på andra sidan och att de gärna roar sig med att busa med oss.

Önskar att jag hade haft möjlighet att gå på seansen men ja, när jag flyttat har det varit väldigt många spännande saker att göra nere hos er :) Alltid på fel ställe verkar det som ha ha.

Önskar dig en bra söndag Kristina!
Kram Lena

http://www.tankesmedjan.wordpress.com

Kristina

18 september 2011 17:11

Jag träffade Anna-Lena i Mariestad. Jag tycker mycket om henne, vilken förmån du har som har gått kurs för henne.
Du har så rätt att man måste lära sig att stänga av.Men det är inte så lätt, jag har tränat mycket på det.
Jag skulle vlija gå på seans med Terry Evans jag tycker att han är så bra.
Jag tycker du bor på rätt ställe i närheten av Anna-Lena.
Tack snälla för allt du skrev, det är såkul att ha kontakt med dig.
Goa kramar till dig och en trevlig söndagskväll önskar jag dig!

 
Kim

Kim

12 oktober 2011 21:12

Kim
Hej Kicki och till alla er andra vänner!
Själv tror jag på änglar. Innan vi fick vår pojk som snart blir sex år märkte jag och min man av att vi hade andra energier/andar/småfolk kring oss. Men som när det nästan handlar om subtila saker som händer så krävs det lugn och ro för annars blir det svårt att märka av dem. Nu när det fortfarande är fart och fläkt här hemma så får jag läsa om andras upplevelser istället så jag inte glömmer bort våra änglar som vi har omkring oss. Nu vill jag dela med mig till er en Bön som jag känner gör att jag inte känner mig ensam utan jag har en ängel som finns där och som jag kan kommunicera med genom mina tankar.Det känns också skönt att få tacka sin ängel och tänka på hur mycket som man älskar den.Så här lyder Bönen:

Ängel lilla sändebud
som är givet mig till Gud.
Vill du alltid hos mig vara
lära mig det goda bara.
Jag är liten, gör mig stor.
Svaghet snart till styrka gror.
Var där alltid vid min sida
så att onskan ej kan svida

Jag ska fråga om min lille pojk vill lära sig den här för den ger mig iallafall ro i själen.
Det hade känts så finnt att be tillsammans om kvällarna
Må så gott Kicki och alla andra vänner

http://URL

Kristina

12 oktober 2011 21:54

Välkommen tillbaka Kim.
Vilken fin bön. jag ber mycket till änglarna jag med.
Klockan är mycket så jag hinner inte skriva mer.
Ha det så gott min goa vän och kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards