kristinakicki

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Lärdom i vardagen

Av Kristina - 27 augusti 2011 09:45

Varje dag är en gåva, där vi har möjlighet att lära oss något nytt. Lärdommen finns där hela tiden framför oss, om vi är uppmärksammade.

Alla har något att ge oss i vår utveckling här på jorden. Jag tycker mycket om att se på gamla tv-serier, det är för mig mycket givande. Jag vill gärna dela med mig av några kloka ord som jag fått genom "Dr Quinn".


"Grälar gör alla vänner men goda vänner blir sams igen".

"Enda hindret från att lyckas är en själv".

"Andra ser vad du vill att de ska se, om du vågar vara ärlig".

Det som finns här inne i  ditt hjärta är det enda som betyder något för mig".


Jag gillar även Mrs Marple, och de här orden fick jag utav henne:

"Folk blir behandlade som de tror att de förtjänar".


Att titta på gamla serier kanske verkar lite tråkigt  men då mår jag så gott.

De första åren av min sjukskrivning så satt jag och tittade på "Lilla huset på prärien". Det blev som en läkning när tårarna trillade över det lyckliga slutet och även den fina humor som fanns i serien.

Jag kan räkna upp många fina serier som jag tycker är givande att titta på, men listan skulle bli så lång. jag nöjer mig med att nämna att "Floden är mitt liv" går på Tv 4 guld på söndagar.

Ha det så gott alla kära vänner som tittar in!

 
 
Karin

Karin

27 augusti 2011 20:01

Är det en tulpanpelargon du har? Det brukar jag ALLTID ha, men i år så passande det inte sig, eftersom vi är i stugan den mesta tiden.
Jag minns dina nämda serier med glädje!
Kram Karin

http://:pixelmojan.se

Kristina

27 augusti 2011 21:56

Ja den blomman fick jag ett skott från en vän som dog i cancer för ett par år sedan. Tulpanpelargonen är ett kärt minne av henne.
vad kul att du gillar mina älskade serier.
Kram på dig och ha det så gott.

 
skogsnuvan

skogsnuvan

29 augusti 2011 13:56

Gamla serier kan vara nog så bra. Jag såg reprisen på Törnfåglar och nu börjar Floden var mitt liv. Den ska jag se för jag tyckte mycket om den. Austraienska serier brukar vara Sååå bra

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

29 augusti 2011 16:50

Jag håller med dig, jag följer också "floden är mitt liv".
Törnfåglarna är en helt underbar serie.
Kram på dig och ha det gott.

 
Berith

Berith

30 augusti 2011 07:35

Jag är ingen direkt tvtittare ..men då jag ser på tv föredrar jag gamla serier som Dr Quinn och ja , många kloka och tänkvärda ord bjuder hon på :))

Ha det gott , varma kramar / Berith :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Kristina

30 augusti 2011 09:27

Jag håller med dig om gamla tv-serier. Jag tycker om när jag får lärdom om livet.
Ha det så gott och goa kramar till dig!

 
Spanaren

Spanaren

30 augusti 2011 11:27

Det var många kloka och sanna ord som du har tagit till dig plus delar vidare till oss ... tack!
Man ska se det man gillar och mår bra av :-)
Vissa fantaster kan se en film gång på gång och år ut och år in *ler*
Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

30 augusti 2011 14:46

Jag kommer ihåg min son när han var liten, han och hans kompis såg Silverado en hel sommar.
Kramar från mig!

 
Baraa

Baraa

16 september 2011 22:09

Tack för att du delar med dig lärorika visdomsord!
Alltid kul o läsa din blogg :)

http://person.bloggplatsen.se

Kristina

16 september 2011 22:47

Hej på dig!
Kul att du tittar in igen.
Tack snälla!
Jag gillar din blogg den är mycket tänkvärd.
ha en trevlig helg och kram på dig min vän!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards