kristinakicki

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Lite mera av min trädgård.

Av Kristina - 24 augusti 2011 12:00

      

Det är en härlig tid nu med så mycket goda grönsaker och bär. Jag har 3 st blåbärsbuskar, men det är bara en som det finns blåbär på och det mycket rikligt.

Jag går ut varje morgon och plockar och äter dom med youghurt till frukost.

Jag bara njuter så gott är det.

Solvarma tomater är gott men nu regnar det bara så det får gå bra ändå. Det börjar redan att ta slut på tomaterna, de har varit tidiga i år.

      

 Nu blommar floxen så fint, jag har fyra olika färger. Jag tycker mycket om flox de ser så vackra och stolta ut.

  kryddtagetesen kantar min rabatt med myntor (den visar jag inte den liknar en urskog men den ger mig te varje morgon).

Nu är det dags att ta frö av tagetes men det är inte så lätt när det regnar så mycket. Vi får hoppas att det det blir en fin och frostfri höst.

 
 
Berith

Berith

25 augusti 2011 06:59

Det är underbart att kunna gå ut
i sin trädgård och plocka in än det
ena än det andra :)
Våran trädgård ligger nere just nu
på grund av allt grävande på gården ...
men nästa sommar börjar återuppbyggnaden
av den igen ...det ser jag fram emot :))

Önskar dig en riktigt bra dag goa Kristina , varma kramar :)

http://maxmax.bloggplatsen.se

Kristina

25 augusti 2011 12:24

Vad skönt för dig att kunna bygga upp den igen.
Jag är som ekorren just nu, jag samlar för vintern.
ha en bra dag och kram på dig!

 
Spanaren

Spanaren

25 augusti 2011 09:15

Så fina bilder du bjuder oss på ... tack :-)
Solvarma tomater ... gott i gott!
Blåbär är goda men jag kan inte äta dem för det är ett ämne i dessa som jag inte tål med ;.) Tjuvade mig en liten bulle sist när jag bakade blåbärsbullar. Någon gång kan gå bra plus allergimedicin ;.) Ha det/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

25 augusti 2011 12:22

Har aldrig hört talas om det ämnet i blåbär. Vad tråkigt för dig, blåbär som är både gott och nyttigt.
Jag förstår att det måste vara svårt att låta bli.
Ha en underbar dag min goa vän!

 
Karin

Karin

25 augusti 2011 10:37

Vilken lyx att kunna gå ut och plocka lite av varje i trädgården. Kryddtagetes har jag aldrig hört talas om.
Hoppas att solen snart skiner på dig!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

25 augusti 2011 12:19

Solen skiner inte men det är 20 grader ute.
Det är underbart att ha en trädgård men det är mycket jobb.
Tack för att du tittar in.
Goa kramar på dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

25 augusti 2011 12:31

Jag gillar också flox men det är ingen ide att odla dom för dom hinner inte blomma före frosten.
Mina tomater är stora och gröna men jag vet inte om dom hinner bli mogna innan frosten kommer. Tagetes kan man glömma för dom är så otroligt frostkänsliga. Det finns nackdelar med att bo så här långt norröver men.....blåbär, lingon, hallon, vinbär och smultron kan jag plocka bara bredvid huset.

http://skogsnuvanbloggagratis.se

Kristina

25 augusti 2011 22:02

Det är stor skilnad förstår jag.
Mina tomater är snart slut. Här finns inga blåbär i år alls.
Men lingon plockade jag i tisdags, de var helt röda.
Men ni har hjortron det har vi inte längre.
Goa kramar till dig!

 
habanero

habanero

26 augusti 2011 10:57

Hej!
Så vackra blommor!Jag har också flox, fast bara rosa. Ska nog planetera i flera färger,ger mycket glädje så här på sensommaren när hösten närmar sig.

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Kristina

26 augusti 2011 21:32

kul att du tittar in! jag gillar höstblommor Flox tycker jag mycket om.
jag håller med dig om att det ger glädje på hösten.
tack för attt du tittar in.
Goa kramar från mig!

 
lillis

lillis

27 augusti 2011 06:51

Härliga och fina bilder du visar från din trädgård
Ha en skön helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

27 augusti 2011 22:15

Tack1
Ha en fortsatt skön helg du med.
Goa kramar till dig!

 
Kaela

Kaela

27 augusti 2011 07:30

Vilka underbara bilder.
En trädgård är både nöje och läkare....det är helande att vara i den och arbeta i den.
Kramar om och önskar en fin helg

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

27 augusti 2011 22:04

Ja min trägård har varit mycket läkande för mig.
Den har varit till stor hjälp.
Goa kramar till dig med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards