kristinakicki

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Är det är någon som känner till den här blomman.

Av Kristina - 22 augusti 2011 11:14

    När jag hade besök utav en vänninna häromdagen så tittade hon på den här blomman och menade att hon aldrig har sett denna växt tidigare. Jag vet inte vad den heter eller om den är ovanlig.  

Den har alltid funnits i mitt föräldrahem och jag tyckte att det liknade fågelungar i sitt bo när jag var barn.  Det ploppar upp många skott så jag har satt nya blommor hela tiden. 

Det vore kul om någon känner till den här växten och skriver en kommentar.

Jag väntar med spänning.  

 
 
Monica

Monica

22 augusti 2011 12:48

Jag känner igen blomman,men kan inte komma på vad den heter just nu.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

22 augusti 2011 21:45

Nu har jag fått reda på vad den heter av spanaren.
den är nog inte så ovanlig. Men jag tycker om den det är viktigast.
Ha det så gott och goa kramar till dig!

 
Spanaren

Spanaren

22 augusti 2011 12:52

Denna blomma har jag haft!
Den heter Rhóeo"Blomstervagga"
Läser i min bok att nya plantor odlas genom att rotskotten rotas.
Ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

22 augusti 2011 21:35

Tack snälla för svaret!
Just nu har jag 4 plantor. Jag förstår inte hur jag har lyckas hålla liv i blomstervaggan i alla år.
Men minnen brukar bestå.
ha det gott och goa kramar!

 
Ingen bild

Love

22 augusti 2011 13:01

Hej!
Har heller inte sett din blomma någon gång kul att ha en från sitt barndomshem. Ser jätterolig ut o hoppas någon vet vad den heter.
Inte visste jag att Amishfolket också fanns i Sverige. Skulle jättegärna vilja hälsa på hos dom.
Om jag hade haft en häst och varit yngre skulle jag ridit till affären i dag.
Trevligt att ha safthjälp av Lova. Dom små tycker oftast det är roligt o spännande att få vara med o göra saker.
Jag är trött in i märgen i dag så det blir nog inte mycket gjort här i dag. Jag fångar inte dagen utan släpper den fri så får vi se vad det blir.
Hoppas du får en fin dag.
Kramelikram
Love.

Kristina

22 augusti 2011 21:32

Vad kul att du tittar in, det var ett tag sen.
Amishfolket finns utanför Skövde och har öppet hela sommaren.
De har en hemsida som du kan kolla.jag googlade på Arvidstorp då kom jag rätt.
"Att släppa dagen fri" låter underbart.
Goa kramar vill jag ge till dig!

 
Karin

Karin

23 augusti 2011 00:11

Jag har faktiskt också haft en Blomstervagga för länge sedan, men visste inte då vad den hette. Jag kallade den för Liljan.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

23 augusti 2011 08:24

Vad bra att fick veta vad den heter.
Min blomma bara överlever trots tuff behandling iblan.
Ha en toppendag och goa kramar från mig.

 
lillis

lillis

23 augusti 2011 07:19

Vacker blomma och jag ser att du redan fått svaret på vad den heter
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

23 augusti 2011 08:21

Nu fick jag ett namn till.
Ha det gott du med och ha en bra dag.
Goa kramar från mig.

 
Ingen bild

Marianne

23 augusti 2011 07:21

Jag kallar den Moses vagga. Den kommer också från mitt barndomshem och nu är det min dotter som har den. Ha en bra dag.Kramar

Kristina

23 augusti 2011 08:20

Moses vagga det låter bekant.
Så roligt att du med har haft den här blomman.
Goa kramar till dig!

 
Kaela

Kaela

23 augusti 2011 09:01

Haft en sån blomma....åtminstone var bladen identiska- och jag vet att någon sa: "den liknar blomstervagga"
Grattis till ett så fint ex.

kramar

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

23 augusti 2011 17:52

Tack!
Om ni bodde närmare ¨å skulle ni få ett skott av mig.
Ha det så gott och goa kramar till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

23 augusti 2011 21:09

Min farmor hade den och kallade den för blomstervaggan. Om det var det riktiga namnet vet jag inte

http://skogsnuvanbloggagratis.se

Kristina

24 augusti 2011 09:15

Tack snälla.
Det verkar som den inte är så vanlig nuförtiden.
Goa kramar till dig!

 
Anita

Anita

23 augusti 2011 22:21

Nää du, jag känner inte till vad den heter och visst ser det ut som små fågelungar tittar fram från boet. Hoppas du får vet vad den heter för då ska jag försöka få tag på en sån. Det verkar så mysig och vacker.
Ha det gott min goa vännen !!!
Stor kram på dig !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

24 augusti 2011 09:13

Den heter blomstervagga m.m
Om vi träffas någon gång kan du få en blomma av mig.
Ha det så gott du med min och goa kramar till dig min vän.

 
Berith

Berith

24 augusti 2011 06:56

Jag varken sett eller hörts talas om den förut , men den är väldigt vacker :)
Så bra att du fick svar på din fråga :)
Ha en bra dag , varma kramar / Berith

http://maxmax.bloggplatsen.se

Kristina

24 augusti 2011 09:10

Ja det är bra att ha en blogg med goda vänner som tittar in.
ha en bra dag du med och goa kramar till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards