kristinakicki

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Kristina - 13 augusti 2011 21:29

  

När vi åkte hem efter att ha varit på semester i Malmö bestämde vi oss för att åka småvägar hem. När vi kommit en liten bit fick jag syn på den här Indianen  vid sidan av vägen. Som tur var, var det jag som körde som vet var bromspedalen sitter.

Vi gick ur bilen för att titta på de andra konstverken som fanns där. Det kom en man ut ur byggnaden som vi började att prata med. Han berättade så mycket för oss. Vi fick en oförglömmlig timme med honom.

Han var konstnär och uppfinnare och det här var hans hem där han bodde med alla sina modeller.

         

De här uppfinningarna stog utanför. Allt som fanns där hade sin egen lilla historia.

Jag tyckte verkligen om den här mannen som ägnade sitt liv åt alt detta. Han levde mina sina uppfinningar varje dag och hade så mycket spännande att berätta. Efter en stund bjöd han in hos och vi fick komma in i ett jätterum där det fanns allt tågbanor, bilar, flygplan, Indianer och mycket annat. Allt fungerade allt var perfekt jag har aldrig sett något liknande.

Han hade till och med byggt en egen loge där gick han på teater. Det fanns en tv och flera videofimer med operamusik. Vilken underbar fantasi att unna sig detta.

   

Det här blev jag mycket imponerad av. Tyvär har jag så dåligt minne så jag kommer inte ihåg allt han berättade men jag tror att det här är Indianernas livscirkel. Där de ber och tackar de olika väderstrecken varje dag. Konstnären hade sådana otroliga kunskaper om så mycket. Han hade rest mycket i sin ungdom. Jag är så tacksam att vi fick träffa honom och fick lyssna på honom och att han var så snäll och visade oss allt detta.

Jag hoppas innerligt att jag får vägarna förbi igen och få höra mera om historien bakom hans livsverk.

  De här Indianerna hade en så sorglig historia bakom sig. Jag förstår inte allt men jag vet att allting som fanns här var i detalj gjort och allt hade en förklaring.

Den här konstnären kommer vi nog att få höra talas om mycket och då kommer jag att vara mycket stolt av att jag har fått träffa honom.


Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards