kristinakicki

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Kärlek till Norge

Av Kristina - 25 juli 2011 08:03

Jag känner mig så ledsen och förtvivlad för allt det fruktansvärda som har drabbat Norge.

Vi var i Malmö när det hände, jag förstod inte från början hur många som fick släppa livet till. Jag känner en sådan stor sorg inom mig över att något så hemskt kan hända.

Jag skickar kärlek hela tiden till detta drabbade land och hoppas att alla gör likadant.

Jag hittar inte mera ord att skriva.

Kramar till alla!


 
 
Kim

Kim

25 juli 2011 23:14

Kim
Ja, det är ofatbart det som hänt och även oroande. Jag sänder mer än gärna ljus och kärlek till vårt grannland. Men jag undrar om vi kan få de som gör så hemska saker som denne man att sluta. Kanske är det så att vi ska be om att de ska inse vad de gjort/tänkt göra och att ge också dem ljus och kärlek så de kan släppa allt deras hat och istället känna sig trygga och att kunna se positiva lösningar istället. Är det någon som vet om vi kan påverka och hjälpa till?

http://URL

Kristina

26 juli 2011 08:17

Jag blir så glad när jag läser din kommentar.
Det finns inget hat i den utan bara kärlek. Vi måste tro på att det goda vinner över det onda.
Om vi sprider ljus och kärlek över jorden så gör vi en insats.
Det finns meditatiosgrupper som varje vecka skickar kärlek till Jorden.
jag är helt med på det du skriver att vi ska skicka kärlek och ljus till alla.
Goa kramar till dig och tack för din kommentar.

 
Kim

Kim

26 juli 2011 12:11

Kim
Tack för ditt svar Kristina, det värmer i mitt hjärta!!!
Jag tänkte att det var att sticka ut hakan när jag skickade ivag mina funderingar. Om någon blivit själv drabbad av denna man inom sin egen familj hade det blivit mycket svårare att tänka de tankar jag skrev. Det kan vara svårt att förlåta och att istället ge kärlek.
Själv tror jag att jag förlåtit en klasskamrat som var helt förfärlig mot mig och ett par andra klasskamrater. Hon utsatte mig och andra för ständigt hot. Jag trodde att jag faktiskt glömt henne efter många år, men det hade jag inte. Jag gick på behandling och fick då tänka tillbaka på mitt liv. Då kom tanken upp om denna föredetta klasskamrat. Trot om ni vill men det började snurra intensivt i huvudet på mig och jag höll nästan på att kräkas. Jag som trodde att tiden kan läka alla sår. En del av min läkning var att prova gestalt-terapi. Då får du en stol att sitta på och framför dig har du ytterligare en stol men med en kudde som du tänker är den person du har en konflikt med. Du får prata med kudden (personen du har konflikten med) om hur du upplevt det som hänt mellan er. Efter det byter du plats och tänker att du blir den andra och får förklara varför det blev som det blev. I början kom en massa känslor upp om utsatthet och rädsla. När jag gjort detta ett antal gånger såg jag i mitt inre hur vi kramade om varandra och jag kunde förlåta och att även klasskamraten kunde förstå vad hon gjort och även ta emot förlåtelse. Jag kände frid i mitt inre Även om hon förstörde ett antal år av mitt liv så känner jag att det var synd men att jag har förlåtit och lärt mig något av detta.
Livet är inte alltid så lätt att leva och vi kan bara göra det vi tror på.
Jag känner stor sorg över vad den norska mannen gjorde, men känner att jag kan kanske göra lite då jag inte själv är förlamad av känslor i och med att jag inte själv känner själv någon som blivit bragd om livet av honom.
Jag sitter också och funderar på varför jag råkade att hamna i en diskusion med en man som bara för ett tag sedan varit en ökänd bråkstake inom Göteborgs krogliv. Som tur är har han nu insett att det inte är något liv att leva. Jag funderar över varför jag fick möta denna man, om det finns någon mening med det eller att det bara råkade bli så. Tidigare har jag börjat tänka på senarier som kan hända och mycket riktigt så har jag råkat ut för samma situation som jag varit rädd att ställas inför. Men eftersom jag har tänkt på hur jag skulle aggera så har jag löst det på ett bra sätt. Ibland undrar jag varför lilla jag ska hamna i konstiga situationer och ibland utsatt mig för fara, men än så länge har jag klarat mig med skinnet i behåll.

Må så gott Kristina och alla ni andra som tittar in.

http://URL

Kristina

26 juli 2011 12:46

Det sägs att varje möte du gör i livet är förutbestämt.
Vad duktig du är som jobbar med dig själv så mycket.Jag är så glad att du inte känner ilska och hat för de som har gjort dig illa i livet. Allt har en mening och allt man har upplevt är erfarenheter som man har nytta av när man hjälper andra.
Du Kim du är en god medmänniska som lyssnar på andra och bryr dig. Det kommer säkert mer sådana möten i ditt liv.
Du har jobbat så mycket med dig själv och hittat ditt sätt att klara av vardagen. Då känns det skönt att prata med dig. Du ger energi.
Be om högsta beskydd av Änglarna och dina hjälpare så ordnar det sig!
Kramar på dig och ta väl hand om och glöm inte att ge dig själv ljus och kärlek.

 
Ingen bild

kim

26 juli 2011 21:13

Kim
Tack så mycket för dina goda råd, det ska jag göra.
Sänder ljus och kärlek tillbaka till dig och till er andra. Ta väl hand om er.

Kristina

27 juli 2011 09:14

Det du fick av mig var råd från andevärlden.
Jag sänder goa healingkramar till dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards