kristinakicki

Alla inlägg den 19 juli 2011

Av Kristina - 19 juli 2011 11:15

   

Häromdagen tog jag och mina syskon med våran gamla Pappa till Vassbacken. Det är det bästa han vet, att få sitta vid kanalen en stund med lite gott fika. Precis när vi kom fram, kom det en stor båt, så jag rusade fram för att hinna få bild på båten. Därav det långa avståndet. Vi hade en trevlig stund med våran pappa som verkligen uppskattade att vi var med.

   

Efter Vassbacken åkte vi ned till Tåtorp som ligger alldeles vid sjön viken. Vi tittade på när dom slussade båtarna med vanlig handkraft, det såg tungt ut. En Catamaran tog upp hela kanalen, det var inte mycket plats kvar. En loppis hittade vi på vägen ner till Tåtorp. Där fanns det många fina saker men den här gången kom jag tomhänt hem.

Vi fick en härlig eftermiddag tillsammans och det glädjer mig myckat. Vi har så mycket fina platser på nära håll som är sevärda men många gånger tror man att gräset är grönare på andra sidan. 


Av Kristina - 19 juli 2011 08:00

  

Den här likören brukar jag göra när det finns gott om klarbär.


2 liter klarbär   75 cl sprit    1 liter socker.

Varva bär och socker. Häll över spriten.

Låt det stå i rumstemp 2-3 månader och rör ibland.

Silas och hälles upp på flaskor.

Lagra ytterligare i månad.

Likören brukar bli klar till Jul.

Mat

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards