kristinakicki

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Mera trädgård

Av Kristina - 21 juni 2011 10:15

   Den här fina skylten hittade jag utanför dörren när jag var ute och plockade mynta till mitt  morgonte. Jag kände mig välkommen till en ny dag. Tack kära dotter jag tycker den är så fin.

Välkomna ska ni känna er med som tittar in här. Idag blir det växter igen, det bara blommar och blommar. Jag upptäcker nya blomningar varje dag.

  

Här har jag en annan sorts pion som kommer lite senare än de jag har visat tidigare.

   Den här pionen flyttade jag i höstas när jag lade ner en rabatt. Där den stod har pionen aldrig blommat. Att jag inte fattade det, att man måste trivas för att slå ut i blom. Vad jag är glad att jag flyttade på dig, så vackra blommor du bär när du kommit på rätt plats i livet.

 Aklejan vann mitt barnbarn på en lotteri som trädgårdsföreningen hade. Den har blivit kvar här hos mig, så ståtlig som den växten är får den gärna stanna. 

  Jag tror att den här växten heter Veronika den har också blivit flyttad.

  Jag upptäckte när jag gick min runda att jasminen också hade slagit ut med sina vackra blommor.

  Rosorna utmed garageväggen blommar för fullt. Det är en ljuvlig tid vi har nu med alla växter. Potatisen blommar för fullt och jordgubbarna är på gång.

Ha det så gott alla som tittar in.







 
 
lillis

lillis

21 juni 2011 11:58

Vilken fin skylt och vad man känner sig välkommen.
Så många vackra blommor du har i trädgården vad ro givande att titta på
Ha en skön dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

21 juni 2011 15:11

Tack snälla!
Vad kul att du gillar min trädgård. Jag är glad att du känner dig välkommen.
Ha det så gott och kram!

 
Annika

Annika

21 juni 2011 14:44

Jag säger det igen.. åååå vilken underbar trädgård. Jasminen älskar ju jag, en favorit växt, vita vackra blommor gör mig så glad.
Hade en sådan vid vårt förra hus..

Och vilken trevlig dotter du har som kommer med trevliga skyltar ;)

Massor av Somriga Kramar till er..

http://ochsakomannika.blogspot.com

Kristina

21 juni 2011 15:10

Tack för att du uppskattar min trädgård.
Visst var det gulligt att överraska med skylten.
Massor av goa kramar till dig med.

 
Anita

Anita

21 juni 2011 16:39

Tackar, tackar ... Men du, jag har alltid känt mig välkommen hos dig. Skylten är så vacker så den understryker ordet verkligen.
Oj, vilka fina blommor du visar upp. Önskar jag vore en pion hos dig. Att få skötsel med värme och omtanke som den där rosa. Så läcker den är. Suttit en stund och tittat och blir inte mätt. Joo, de är fina alla blommorna men jag förälskade mig i den rosa pionen.
Tack för att du delar med dig av dina härlga växter. Fint kort har du satt in på dig själv också ...
Stor kram till dig min goa vän !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

21 juni 2011 18:31

Tack snälla för allt det fina du skriver.
Det värmer jättemycket särskilt idag, jag är inte på bra humör. Men tack vare dig känner jag mig mycket gladare.
Du gav mig en tankeställare, jag behöver ge mig själv lite skötsel också. Jag upptäckte pionen igår när jag var på framsidan av huset.
Jag stod också och tittade på den och njöt.
En jättego kram till dig och tack för att du finns.

 
Den nakna coachen

Den nakna coachen

21 juni 2011 22:53

Ja kristallkronan var fin men det är tur man inte känner lukten genom bilderna ;)

Det var ingen trevligt alls där inne...tyvärr.

Må så gott!
Kram

Linda

http://www.naknacoachen.se

Kristina

22 juni 2011 09:04

Allting är inte det som det ser ut att vara.
När man skrapar på utsidan så kan man bli lite förvånad ibland.
Kram på dig!

 
Monica

Monica

22 juni 2011 16:38

Så vackra blommor du har i din trädgård,kul att du visar dom här på din blogg.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

22 juni 2011 21:55

Tack!
Det är underbart att ha en trädgård.
Tack för att du tittar in.
Kram på dig!

 
Spanaren

Spanaren

23 juni 2011 13:18

Wow för den rosa/vita pionen. Sommar, sommar har du i din trädgård. Trevlig midsommar vännen min!
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

23 juni 2011 13:48

Jag tycker om den med.
Trevlig midsommar önskar jag dig med.
Healingkramar från mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards